AutoRAI 2015, 17 tot en met 26 april in Amsterdam RAI

CDK

Forumguru
@AGTon, aah ja zo bedoel je, dat viel mij ook op, niet alle modellen waren vertegenwoordigd en de meest luxe / exclusieve weer wel, een auto van 200k of meer wordt echt niet op de RAI verkocht hoor, zo'n potentiële koper wil dat in alle rust regelen lijkt me.
 

Rallye

Forumguru
Hier mijn foto's. Gisteren om half twaalf aanwezig, half acht weer weg.

Mooie auto die SEAT. Vanmorgen al gebeld door Skoda en Peugeot. Dat kleine stuurtje van de Peugeot blijft de oplossing voor een niet-bestaand probleem (dat ook weer nieuwe problemen - met name qua uitzicht op de meters - schept), maar ik had er minder last van dan ik tevoren gedacht had....

Groene opschriften (Porsche Hybrids) en remklauwen (918) blijven lelijk...... MX5 is "in the flesh" mooier dan op de foto. De position lights vond ik lelijk weggewerkt (met plastic plaatjes), maar misschien is dat bij meer definitieve Europese versies beter.


image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 

mmsol78

Actief lid
Geen foto's van de Maybach? Die staat ook op de stand van Mercedes, wel even vragen aan de heren met een rode das
 

Michel

Forumguru
Gisteren ben ik ook naar de Autorai geweest en eerlijk gezegd vond ik het redelijk tegenvallen. Na 3,5 uur had ik het wel gezien.
Naast dat er veel minder beursvloer was dan voorheen en een aantal merken ontbrak, zoals Fiat, was het aanbod in sommige gevallen behoorlijk gering. Voorbeeldje: bij BMW stond één BMW 1-serie en één BMW 3 serie Touring. Van de laatste niet eens een Sedan versie. Terwijl de 3 serie volgens mij het volumemodel van BMW is. Idem bij Mercedes.
Bij Skoda ontbrak inderdaad de Roomster en er stond maar één Yeti. Ik begrijp wel dat het budget wat minder is dan vroeger, want zo goed gaat het ook niet met de autobranche in Nederland, maar toch.

Hierbij nog een aantal willekeurige foto's die ik gisteren heb geschoten: DSC_2492_02.JPG DSC_2493_02.JPG
DSC_2494_02.JPG
DSC_2496_02.JPG
DSC_2506_02.JPG
DSC_2512_02.JPG
DSC_2514_02.JPG
DSC_2545_02.JPG
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@Rallye, mooie fotootjes heb je gemaakt! :thumbsup:

Dank je, de camera van mijn iPhone 6 is echt stukken beter dan die van mijn oude Galaxy s2.

Geen foto's van de Maybach? Die staat ook op de stand van Mercedes, wel even vragen aan de heren met een rode das

Nee (ook niet gezien dat dat kon trouwens), maar Mercedes is mij qua design toch al veel te 'over de top" tegenwoordig. Doe mij maar een jaren '70 S-Klasse of w123 (evt. coupé)....

Gisteren ben ik ook naar de Autorai geweest en eerlijk gezegd vond ik het redelijk tegenvallen. Na 3,5 uur had ik het wel gezien.
Naast dat er veel minder beursvloer was dan voorheen en een aantal merken ontbrak, zoals Fiat, was het aanbod in sommige gevallen behoorlijk gering. Voorbeeldje: bij BMW stond één BMW 1-serie en één BMW 3 serie Touring. Van de laatste niet eens een Sedan versie. Terwijl de 3 serie volgens mij het volumemodel van BMW is. Idem bij Mercedes.
Bij Skoda ontbrak inderdaad de Roomster en er stond maar één Yeti. Ik begrijp wel dat het budget wat minder is dan vroeger, want zo gaat het ook niet met autobranche in Nederland, maar toch.

En geen X4 of X3, maar wel weer een "drug dealer spec" X6. Die 3-serie was een 316D. Zag er lekker uit, maar 116pk voor €60.000. Wel weer veel aandacht voor de BMW Meriva, oh sorry 2-serie. Ik begrijp niets van die auto. Een BMW koop je voor de achterwielaandrijving (geen aandrijfinvloeden in het stuur) en een een lekkere zescilinder, of tegenwoordig een fake milieu-statement (i3, een auto voor de plek waar je niet met de auto zou moeten willen zijn). Als je een busje met voorwielaandrijving wilt maakt Volkswagen of Opel betere......
 

Rallye

Forumguru
Ik vond dat wel meevallen, hoewel ik zelf niet snel (meer) een Opel zou kopen. Maar ik blijf mij afvragen wat je met een BMW moet die rondrijdt zonder de USP's van een BMW......
 

Blackokkie2

Forumguru
Tja, maar zelfs een 3-serie is al bijna niet meer te koop met meer dan 4 cilinders, alleen nog de topmotorisering. De consequentie van dat uitstoot geneuzel.
 

Happyman

Forumguru
Gisteren heb ik ook even een blik geworpen in de Autorai. Stiekem zou ik ook liever voor de Seat Leon Cupra gaan, maar dan wel met het interieur van de RS.

Superb3 erg mooi. Al vind ik het dashboard van de Passat mooier.

Viel me op dat je in veel dure auto's gewoon mocht zitten. Ff lekker in de Mercedes S500 gezeten.
 

Rallye

Forumguru
@ertromp : ik neig ook naar de SEAT. De Octavia wordt wel erg groot en vrij duur; van de SEAT kan ik dat nog niet helemaal bepalen (folder is in aantocht). Ik vind hem op de foto's heel licht blauw, maar de kleur heet inderdaad "Nevadawit".

Overigens opvallend hoe snel men is met contact opnemen. Gistermorgen al een callcenter van Peugeot aan de lijn en 's middags eerst Skoda aan de lijn en later SEAT op de voicemail.

Verder viel mij op hoe weinig de aanwezige verkopers wisten van de in de auto aanwezige multimediasystemen. Carplay? Nooit van gehoord. Complimentje voor de man bij Skoda, die in ieder geval wist dat het systeem in de Fabia en de Superb meer dan alllen Mirrorlink (voor Android) had.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Maar die motor @Corné de Kluijver en het lijnenspel van de Seat spreekt mij meer aan dan wat Skoda met de Octavia biedt en zeker voor een prijs die vele duizenden euri's lager ligt.
Jammer dat Skoda niet de 280pk in de O3 lepelt. En zeker nu ook nog de 14% bijtellingsversie weg is in de Octavia lijn denk ik dat de concullega's er wel bij varen
 

ertromp

Forumguru
Het is dat m'n huidige nog zo weinig km's heeft gereden @Corné de Kluijver. Ik wil doorrijden tot ca 90K en dan eens de DLD markt verkennen voor een VAG product met een dikkere motor. Misschien wel een 5 pitter Audi :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@ertromp, maar jij maakt toch best redelijk veel km's per jaar? Dus over een klein jaartje kan je al beginnen met over de grens te gluren ;) Afwerking en materialen van het interieur in een Audi staat 2 stappen hoger op de kwaliteitsladder als Skoda, dus daar kan ik mee leven :D
 
Bovenaan Onderaan