AutoRAI 2015, 17 tot en met 26 april in Amsterdam RAI

Blackokkie2

Forumguru
Hm, nou dan toch maar een BMW 760i L met wat pakketten en individual uitvoeringen. In de configurator kwam ik op meer dan 260 duizend euro.:sterretjes::tegek::yeehaa::rockon:
 
Laatst bewerkt:

Sparkie

Forumguru
Wij vroegen ons af welke wagen we zouden kiezen als geld enzovoorts niks uit zal maken.
Doe voor mij dan ook maar de Lamborghini Aventador. Wat een beest van een wagen is dat.
Ik ben net terug met versleten zolen, maar ik heb me prima vermaakt.
Toch ook maar een kijkje genomen bij de enige 14% auto die enigszinds acceptabel is, de Peugeot 308SW. Ik moet zeggen dat dat hok me helemaal niet tegenvalt. Misschien toch maar een afspraak maken voor een proefritje.:bloemen:
De drukte viel me erg mee. Je kon overal goed bij en als je even een kijkje in de auto wilde namen, dan kon je daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Shortlist voor de nieuwe leaser; Octavia 3 Combi of Superb, Peugeot 308SW, Citroën (Grand) C4 Picasso, Renault Kadjar.

Of toch maar een Tesla model S:pieker:
 

Pendragon

Forumguru
Mijn foto's van de autoRAI. Mijn zoon en ik vonden het minder leuk dan de vorige keer. Niet zoveel te doen, zeker niet voor hem. Weinig posters en leuke dingen voor jongens van zijn leeftijd (11 jaar). En voor papa weinig mooie dames, was de vorige keer ook veel beter. Maar aan de andere kant weer leuke mensen gezien en gesproken en dat maakte alles weer goed

2015-04-18 10.40.53.jpg 2015-04-18 10.47.16.jpg 2015-04-18 10.47.42.jpg 2015-04-18 11.03.57.jpg 2015-04-18 11.06.19.jpg 2015-04-18 11.22.10.jpg 2015-04-18 11.22.28.jpg 2015-04-18 11.29.30.jpg 2015-04-18 11.29.34.jpg 2015-04-18 11.31.09.jpg 2015-04-18 11.35.37.jpg 2015-04-18 11.35.52.jpg 2015-04-18 11.36.26.jpg 2015-04-18 11.39.01.jpg
 

Pendragon

Forumguru
@Skoda-MAN, bedankt voor het compliment. Ik ben wel hobby fotograaf (2 x Nikon met diverse lenzen), maar deze heb ik met de telefoon gemaakt :) Het is ook een beetje het oog wat werkt om de foto goed te maken ;)
 

AGTon

Forumguru
Vandaag bij de autorai geweest. Het is een traditie. Altijd even kijken en een mooie plek om directe concurenten met elkaar te vergelijken zonder dat je van dealer naar dealer moet rijden.

Waar ik voor ga is in ieder geval niet de supercars. Ik vind ze leuk om te zien, maar ik blijf er echt niet voor stilstaan. Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar ik ga meer voor de " haalbare" wagens.

mijn pluspunten van deze RAI:
- Superb 3. Wat een wagen zeg.
- Renault Espace en Kadjar
- Mitsubishi ASX (ruime wagen, niet verwacht)
- BMW 2 (grand) active tourer.
- Blijf de nieuwe neus van mercedes toch erg mooi vinden.

Minpunten, ik ben een beetje zeiksnor dus vergeef mij:
- Geen papieren folders meer of andere gadgets.
- Dat ik 1 minuut stilsta bij een auto betekend niet dat ik door een jong dingetje aangesproken wil worden met de vraag of ik een folder thuisgestuurd wil krijgen. Laat mij verdomme nou ff in gedachten naar een wagen kijken en hem in mijzelf opnemen.
- Diezelfde dingetjes die je een folder aan willen smeren voelen zich soms erg goed voor het publiek heb ik het gevoel.
- Auto's die achter hekjes staan en waar je alleen op uitnodiging binnen mag komen. WTF mensen, het is niet dat ik geen Aston kan kopen, maar ik wens mij niet te mengen bij mensen die zo een houding hebben.(Ok ik kan hem niet kopen, maar dat blijft onder ons :) ).
- Auto's die dicht zijn. zoals een Cadillac. Wat kom je daar doen dan op de beurs als ik wil kijken gebruik ik wel google, ik wil passen en meten en voelen verdomme.
- Waarom nemen ze niet meer wagens mee. Er stond geen Roomster, en andere merken hadden ook bepaalde wagens niet meegenomen zoals MB geen R. Ik snap dat sommige niet zo lekker lopen, maar als je ze niet op de Rai zet dan zullen ze niet plotseling mee verkopen ofzo.
- zal wel nog meer punten hebben, maar dan gebruik ik het azijn wat in de aanbieding was :)

Achteraf vraag ik mijzelf altijd af waarom ben ik nou weer gegaan, maar de volgende keer ben ik er weer net zo hard :)

voor iedereen die nog gaat. veel plezier.
 

Pendragon

Forumguru
@AGTon, ik sluit me hier helemaal bij aan. Zelfs mijn zoontje was teleurgesteld. Geen gadgets, geen leuke posters. Geen mogelijkheid om in mooie dure auto's te zitten. Nee ik denk niet dat wij nog weer gaan. Vind het buiten de prachtige S3 erg tegenvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

AGTon

Forumguru
Toch nog een punt gevonden in de afdeling zuur en ingepekeld. De auto's die er stonden waren allemaal in de meest luxe uitvoering. De S3 is er mooi in de L&K uitvoering, maar ik denk dat het merendeel van de kopers voor een iets minder luxe uitvoering gaan.

nu is de pot leeg :)

En nog een dikke pluspunt. De nieuwe Volvo XC90. Zou er zo mijn Roomster voor achterlaten bij de Rai.
 

CDK

Forumguru
@AGTon je hebt het prima verwoord, wij waren ook redelijk snel uitgekeken. Over de S3..., er stond idd (gelukkig) een L&K, maar die andere was toch wel redelijk basic met stoffen bekleding, of niet?
 

AGTon

Forumguru
@Corné de Kluijver je hebt helemaal gelijk. De S3 stond er in twee uitvoeringen. Maar ik heb het over de situatie in zijn geheel op de autorai. Mb had zover ik kon zien bijna alleen maar AMG spul staan. Leuk hoor, maar ik zet liever een andere uitvoering neer met leer en laat de deurtjes lekker open staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan