Automatisch sluiten kofferklep

barretje

Senior Member
Sluiten gaat bij mij wel via de afstandsbediening. Twee keer op het knopje drukken waarvan je de tweede keer het knopje ingedrukt moet houden. Wellicht werkt dat ook bij jou?
 

Japanese Power

Donateur
Sluiten op AB werkt alleen op een afstand van enkele meters. Openen met AB werkt op een grotere afstand.
Althans, bij mijn Kodiaq, zal bij een Superb niet anders zijn...
 
Waarschijnlijk heb je bij het monteren van de fietsendrager je voet onder de auto gezet naast de trekhaak. Dan kan de koffer onverwacht naar beneden komen. Heb ik ook al voorgehad. Die "virtual pedal" kan best gevaarlijk zijn. Heb het zelfs al voorgehad toen ik wandelschoenen aan het aandoen was naast de trekhaak....
 

Chrisvp

Nieuw lid
Gevaarlijk is het niet echt. De elektrische sluiting van de achterklep stopt automatisch bij enige vorm van weerstand en dit in beide richtingen.
 
Gevaarlijk is het niet echt. De elektrische sluiting van de achterklep stopt automatisch bij enige vorm van weerstand en dit in beide richtingen.


enige vorm van weerstand is een ruim begrip. Ik moet toch wel kracht zetten om de klep tegen te houden als hij opent of sluit. Denk niet dat je er blij van wordt als je dat ding in je rug krijgt, of naar beneden komt terwijl je fiets op de fietsendrager staat. Vrijwel zeker dat je dan schade hebt.
 

Pattan

Lid
Ik heb ook een paar keer ervaren dat de klep vanzelf weer dicht gaat (heb ook virtual pedal and KESSY op mijn S3). Dit was iedere keer als ik de rest van de deuren nog op slot had. Gebeurde niet als je eerst de deuren van slot haalt.

Maar heel vervelend, gelukkig gaat er wel een waarschuwingssignaal, maar je schrikt toch weer iedere keer.
Je wilt dit niet hebben als je bijvoorbeeld de rand boven aan de klep aan de binnenkant staat schoon te maken en je vingers klem komen te zitten :mad:.
 
Bovenaan Onderaan