Automatisch sluiten kofferklep

Beste,

Mijn 2018 Superb Combi heeft virtual pedal en Kessy. Dus ik kan de achterklep openen met de voetbediening of sleutel. Werkt allemaal prima maar nu is het me 2x overkomen dat de achterklep na een tijdje vanzelf weer dicht gaat.

Helaas beide keren toen ik m'n fiets op de fietsendrager aan het zetten was. Gelukkig stond ik er dus bij en kon ik voorkomen dat de klep tegen de fiets of drager kwam.

Ik kan nergens vinden of je kan instellen dat hij automatisch dicht gaat na een bepaalde tijd. Ik zou het graag uitgeschakeld hebben.

Iemand ervaring hiermee?
 

Antera

Donateur
Hallo,

Dit is heel vervelend maar is niet in te stellen. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik niet wist dat hij na een bepaalde tijd weer dicht gaat. Zat niet toevallig je sleutel klem in je broekzak of de voetsensor?
 

Japanese Power

Donateur
Zat niet toevallig je sleutel klem in je broekzak
Dat had ik eerst ook gepost maar later weer verwijderd. Openen gaat wel met AB maar sluiten helaas niet. Althans niet op mijn Kodiaq. Ik dacht ook aan klem in de broekzak tijdens het tillen van de fiets op de drager.
 
Ik heb niet getest of ik met de sleutel ook kan sluiten, zal eens kijken of dat lukt straks.

Voetsensor activatie lijkt me zeer onwaarschijnlijk tijdens het laden van de fiets, bovendien zou de voetsensor automatisch uitgeschakeld moeten zijn zodra er een stekker in de trekhaak aansluiting zit. Althans zo lees ik dat in de handleiding.
 

kcilium

Nieuw lid
Mijn 2019 Superb kan wel de achterklep sluiten met de afstandsbediening als je dicht bij genoeg staat dmv lang indrukken knop.
Geen virtual pedal overigens bij mij.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb even getest of hij bij een Octavia automatisch dicht gaat. Bij mij doet hij dat niet, althans niet binnen een uur. Ik denk inderdaad dat het toch je sleutel is geweest die hem geactiveerd heeft.Of het voetpedal is niet uitgeschakeld als er een stekker in zit. Even testen, dan weet je het.
 

Canon-Eye

Forumguru
Of het voetpedal is niet uitgeschakeld als er een stekker in zit.
Gaat hij met dat virtual pedal dan wel dicht als er géén stekker in zit?
Lijkt me behoorlijk slecht voor je rug als je wat in de kofferbak aan het rommelen bent en je activeert daarbij per ongeluk dat pedal... :pieker:

#opgevretendoorjeeigenauto
 

Duijzer

Donateur
Lijkt me behoorlijk slecht voor je rug als je wat in de kofferbak aan het rommelen bent en je activeert daarbij per ongeluk dat pedal...
Lijkt me een hilarisch gezicht op een druk parkeerterrein. Ik zal niet heel hard lachen, maar wel heel erg lang:maakmegek:
 

MrEdge_

Forumguru
Mijn 2019 Superb kan wel de achterklep sluiten met de afstandsbediening als je dicht bij genoeg staat dmv lang indrukken knop.
Geen virtual pedal overigens bij mij.
Dit dus. Als je vlak achter je auto staat kan de klep worden gesloten door de AB lang ingedrukt te houden. Kan haast niet anders dan dat het dat is.
 
Heren, na wat testwerk kan ik ook alleen maar concluderen dat het de sleutel had moeten zijn.
Ik dacht ook dat de klep niet dicht kon met de sleutel, maar blijkbaar kan dat dus wel bij de Superb (vreemd genoeg bij de Kodiaq niet).

Bedankt voor het meedenken. :thumbsup:
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag toch maar even geprobeerd of ik nu echt de kofferbak niet kan sluiten met de AB op de Kodiaq.
En zowaar, na een kleine 4 seconden ingedrukt houden gaat hij dicht, mèt de AB.
Al vaker geprobeerd maar niet lang genoeg ingedrukt gehouden.
M'n beer blijft me verrassen ;)
 

steege2

Senior Member
Dicht doen kan met de AB als je binnen 2 meter bent van de achterklep. Openen kan van veel verder. Hij gaat zeker niet automatisch dicht want mijn auto heeft al een aantal keer met de achterklep open gestaan door een sleutel die klem gezeten had in mijn broekzak.
 

Japanese Power

Donateur
Hij gaat zeker niet automatisch dicht want mijn auto heeft al een aantal keer met de achterklep open gestaan door een sleutel die klem gezeten had in mijn broekzak.
En om deze reden zit de autosleutel nooit meer in m’n broekzak. Het is niet anders. En dan is hij inderdaad niet vanuit huis te sluiten en moest ik echt naar buiten lopen. Grrr.
 

Beau

Nieuw lid
Hoi, zal mij even kort voorstellen. Beau, net een nieuwe Superb binnen (oké, al 3k km in bezit) Met belangstelling lees ik het forum. Vraagje over de klep: hij is te openen met ab en knop op de console binnen. Sluiten met ab en knop op console lukt (nog) niet. Kan dit door dealer worden geactiveerd? Zijn er meer trucjes te installeren?
 

Duijzer

Donateur
Hi @Beau, het is handig als je je even voorstel in meet&greet, niet in een topic.
Wat je vraag betreft: zoek voor aanpassingen eens bij Vagcom aanpassingen. Daar staat heel veel in, ook voor Superb. En leden die dat voor je kunnen doen.
 

Antera

Donateur
Hoi, zal mij even kort voorstellen. Beau, net een nieuwe Superb binnen (oké, al 3k km in bezit) Met belangstelling lees ik het forum. Vraagje over de klep: hij is te openen met ab en knop op de console binnen. Sluiten met ab en knop op console lukt (nog) niet. Kan dit door dealer worden geactiveerd? Zijn er meer trucjes te installeren?

Van harte welkom

kijk even op mijn website www.vcds-coding.nl de achterklep is helaas op de nieuwere versies niet meer om te coderen helaas.
 
Bovenaan Onderaan