Automatisch oprollen van bagageruimteafdekking

Ok, maar wat zorgt ervoor dat hij vrij komt zodat het oprolt?
Worden de haakjes elektrisch benedengedrukt?
Komt er iets uit de achterklep dat tegen de rolgordijn duwt voordat de koffer auto. opengaat?
 

jalex_h

Forumguru
Het hele fijne weet ik er niet van, maar ik heb me net even opgesloten in de achterbak om te kijken en te horen wat er nu eigenlijk gebeurd (weet ik meteen dat ik geen medelijden met de hond hoef te hebben :-) ).

De nokken worden dmv motoren naar beneden getrokken. Deze motoren zitten achter de bekleding van de kofferbak en ik vermoed dat ze aan de geleiderails van de rolhoes vast zitten. Zo te horen en te zien drijven deze motoren "iets" aan dat 1 omwenteling maakt. Nok wordt naar beneden getrokken, blijft even beneden en komt dan weer omhoog.

E.e.a. wordt overduidelijk electronisch geregeld. Eerst gaan de nokken naar beneden en dan pas gaat de klep omhoog. Er komt geen stangetje oid uit de klep die de nokken ontgrendeld. Ook is duidelijk hoorbaar dat het naar beneden trekken van de nokken, het ontgrendelen van het slot en het openen van de klep door afzonderlijke motoren plaats vind.


Gegroet
 
Mooi dat je het echt even uitgezocht hebt.
Waarschijnlijk krijg je dit alles dus alleen maar als je een elek.achterklep of panodak hebt.
Alle andere uitvoeringen hebben het niet?
 
Prachtig dat je dit hebt uitgezocht eindelijk is het mysterie opgelost :yeah:waarvoor mijn dank :worshippy:

Nu moeten we nog te weten komen welke motor er gebruikt wordt en of we deze apart kunnen bestellen, is er iemand die hier gegevens van heeft.
Dan zouden we deze er in kunnen plaatsen en mogelijk laten werken als men de schakelaar aan de klep indrukt of met de afstandsbediening. Veronderstel dat alle elektrische leidingen wel klaar zullen liggen en wat aanpassingen met VCDS te doen zodat het zichtbaar wordt op de MaxiDot.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

jalex_h

Forumguru
Hierbij een foto van de nokken bij een automatische hoes. Mogelijk kun je daaruit opmaken of je alleen mototen moet plaatsen of ook andere geleiderails nodig hebt.

Gegroet,
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1346496899847.jpg
    uploadfromtaptalk1346496899847.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 117

ackten

Actief lid
Even een topic kick. Mijne doet het kennelijk niet helemaal goed en ontgrendeld maar alleen aan de linkerkant. Ik wil het ook uitzetten want ik vind het irritant. Het lijkt namelijk ook of er iets is gekoppeld aan de open en sluit knop van de sleutel. Ik kan in het menu van de auto niets vinden. Hoe zet je dit uit??? Volgens het boekje in SETUP en dan AUTOM. BLIND. Dit vind ik nergens.
 

andrehj

Forumguru
Ik kon het in mijn S2 toch echt in het instellingenmenu vinden (dat deel wat alleen bij stilstand toegankelijk is). Dan heet het iets als "Autom. blind (Auto rolgord.)". Ik heb de functie namelijk een paar jaar geleden uitgezet, omdat het scherm bij mij meestal open is en ik het (nu nutteloos geworden) geluid van de motortjes in de rail zat was.
 

ackten

Actief lid
Ja precies bij mij hetzelfde.

Ook in dat menu had ik gekeken, maar daar kan ik hem niet in vinden.
 

ackten

Actief lid
Iemand die hier wel meer over weet? Of wat hier mis gaat dat ik dit menu niet zie?

Wellicht te benaderen via VCDS
 
Bovenaan Onderaan