Automatisch oprollen van bagageruimteafdekking

Weet er iemand hoe je dit automatisch kunt laten oprollen in de superb combi?
In de handleiding staat dat je naar instellingen moet gaan en auto rolgordijn moet selecteren, maar vind deze instellijng niet terug in de maxi dot.
Zou dit een optie zijn voor de hogere versie mijn wagen is een Ambition.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joko

andrehj

Forumguru
Ik heb een MJ 2012 Elegance, zonder automatische achterklep, en bij mij kun je wel gewoon in de Maxidot instellen dat ie automatisch oprolt. Hij rolt dan tot de stoppositie halverwege, wat eigenlijk precies goed is, omdat je daar, om em later weer te sluiten nog goed bij kunt. Verder oprollen doe je gewoon door er even op te drukken. Ik vind het zo goed werken.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand met VCDS en een superb die weet of je in de maxi dot de optie automatisch rolgordijn kan instellen?
 
Andrehj, ik heb ook een elegance, 2011, maar wat gebeurd er dan achter in de klep dat het rolgordijn oprolt? Worden dan de 'haakjes' die het gordijn op zijn plaats houdt elektrisch opgetilt? Kan me niet herinneren dat ik daar iets gezien heb. Maar zou mooi zijn als dit mogelijk is.
 

andrehj

Forumguru
Dat weet ik niet zeker, maar omdat het elektrisch instelbaar is (via de maxidot) kan ik mij niets anders voorstellen dan dat er kleine solenoids (elektromagneetjes) achterin de rail de vergrendeling losbreken. Maar over een tijdje (als het buiten wat warmer is) ga ik een trekhaak inbouwen en moet de linkerzijde toch los, ik zal dan eens kijken hoe het zit.
 
Ik heb net even in VCDS gekeken, maar ik kan geen optie vinden met betrekking tot de bagageruimteafdekking. Heb ook even achterin gekeken, maar het zijn bij mij gewoon 2 pinnetjes die omlaag geduwd worden op het moment dat ik op 'push' duw..en deze pinnetjes komen volgens mij doormiddel van een veertje weer terug omhoog. Hoe werkt dit bij jou andrehj? Kun jij deze pinnetjes ook gewoon met de hand indrukken (zo voelde ik dat er een veertje onder zit) en hoe heet deze optie in het maxidot?
 

andrehj

Forumguru
Ik zal eens kijken als ik weer in de S2 rij (probeer altijd op korte afstanden de fiets te pakken, de S2 is in principe alleen de gezinswagen voor in het weekend).
 
Is het inmiddels al duidelijk geworden welke uitvoeringen van de S2C dit wel of niet hebben?
Heb een 1.8 DSG Ambition Businessline besteld en ben benieuwd of die dit straks heeft of niet?
 

J126R

Lid
Dat weet ik niet zeker, maar omdat het elektrisch instelbaar is (via de maxidot) kan ik mij niets anders voorstellen dan dat er kleine solenoids (elektromagneetjes) achterin de rail de vergrendeling losbreken. Maar over een tijdje (als het buiten wat warmer is) ga ik een trekhaak inbouwen en moet de linkerzijde toch los, ik zal dan eens kijken hoe het zit.

Zeker dat het gaat om de kofferafdekking, ik heb ook een functie "automatische rolgordijn" staan in mijn maxi dot maar dit is volgens mij de regensluiting bij het pano-dak....Kan dat misschien zijn? Ik heb wel een pano dak en GEEN automatische achterklep,

Snelle: heb jij een pano - dak of automatische achterklep?
andrehj: heb jij een pano - dak?
 
Dit is niet zichtbaar bij mij in de maxidot. Het gaat degelijk over de koffer zie handleiding blz 84.
Heb geen auto.klep of pano dak.
Als je de handleiding leest zou je verwachten dat voor het opengaan van de koffer er iets tegen het rolgordijn duwt zodat deze oprolt.
Zoals je nu een tik heeft en deze auto. oprolt tot de helft.
Nu bij een electrische klep zie ik enkel maar een knop om deze in te drukken en zo de koffer te sluiten, dus ook geen speciaal mechanisme te bespeuren. Zoals ik eerder zij de techniekers in de garage hebben dit nog niet gezien.
Maar moet toch mogelijk zijn anders gaan ze het toch niet vermelden in de handleiding?
 
Ik heb ook geen panoramadak en geen electrisch bedienbare kofferklep. Daarnaast rolt de bagageruimteafdekking niet automatisch op én kan ik de genoemde optie niet vinden in de MaxiDot. De veronderstelling dat de optie in MaxiDot samenhangt met een panoramadak of electrische kofferklep lijkt daarmee te kloppen. Blijft alleen de vraag; bij welke van de 2 opties?
 
Denk dat nergens de mogelijkheid bestaat om deze te laten oprollen ongeacht welke optie je ook hebt. Eens een e mail naar de dealer doen.
 

jalex_h

Forumguru
Als je een electrische achterklep hebt, rolt het scherm tot de helft op als je de achterklep opent. Dit kan via de maxi-dot in- of uitgeschakeld worden.
Vraag me niet hoe het precies werkt, maar het wordt in ieder geval electronisch geregeld.

Heb je geen electrische achterklep, dan is automatisch oprollen niet mogelijk (hoe het bij een panoramadak geregeld is, weet ik overigens niet precies, maar volgens mij is ook daar de rolhoes handbediend).

Gegroet,
 
Dus toch een elektrische klep nodig.
Maar hoe werkt het dat is de volgende vraag? Motor, andere constructie van achterklep?
Eens we dat zouden weten kunnen we mogelijk hiernwat aanpassen zodat dit ook mogelijk is zonder de elektrische klep.
 

jalex_h

Forumguru
De hoes rolt mechanisch op. E.e.a. wordt electronisch aangestuurd. Zodra de knop (ongeacht of dat de knop op de klep zelf of de knop naast de pook is) wordt er een vergrendeling vrij gegeven en rolt de hoes op.

Gegroet,
 
Bovenaan Onderaan