Automatisch dimmende binnenspiegel dimt niet

Als het lampje uit is / was ....dan doet ie niks meer als het goed is, zou misschien in het knopje onder de spiegel kunnen liggen, dat die gaar is en af en toe uit en inschakeld.
Mischien daar eens aan "rommelen" als die in eerste instantie aan is/was en daarna niet meer

Ja ik dacht hetzelfde dus heb al heel wat met dat knopje gerommeld. Helaas geen succes
 

PizzaPieter

Forumguru
Anders uittesten met zaklampje, het "oog" aan de achterzijde, tussen raam en achterkant spiegel afplakken en aan voorzijde met je lampje in het "oog" van de spiegel schijnen,
Is het niet precies andersom?
Het gaat erom dat het 'voor' donker is en dat er 'vanachter' licht door de achterruit komt die via de spiegels in je oog schijnt
 
Kleine update;

Onverwacht een lange rit gehad vandaag, vanmorgen in het donker weg en vanavond het donker weer in. Hierdoor kon ik mooi kijken wat de binnenspiegel nu wel of niet deed.

Vanmorgen bij vertrek rond 8 uur dimde hij direct. Voordat ik de snelweg op ging was dit alweer gedaan. Misschien al wel te veel licht maar lijkt me sterk.

Vanavond om half 5 vertrokken richting huis, ritje van 2 uur. Vanaf half 6 was het naar mijn mening donker genoeg om te dimmen. Lampje van de spiegel brand ook wel wat betekent dat hij iets moet doen. Maar de spiegel heeft de hele weg niet gedimd. Meerdere keren met het knopje geklooid en gedaan. Spiegel een aantal keren bewogen maar geen resultaat.

Wat mij opvalt is dat het indicatie lampje niet fel brand maar heel zwakjes. Misschien dat dit iets kan zijn?
 
Ben benieuwd, mocht de spiegel nou toch defect zijn, koop dan niet gelijk een dure nieuwe, heb waarschijnlijk op de zaak wel een andere liggen.
Moet wel weten welk type erin zit, maar volgens mij zij ze allemaal aardig gelijk, belangrijkste is welk type voet erop zit, waar die mee op t raam geklikt zit

Ik denk dat ik de spiegel wil gaan vervangen. Hoe kunnen we zien of de spiegel die jij hebt liggen past in mijn octavia?


Op internet zijn ze ook wel tweedehands te krijgen maar dan heb ik de interieurcode nodig alleen weet ik niet hoe ik daar achter kom. Iemand die dat weet?
 
Bovenaan Onderaan