Automatisch dimmende binnenspiegel dimt niet

Goedemorgen allemaal,

vanmorgen merkte ik op dat mijn binnenspiegel niet automatisch dimde. Ook was het groene lampje op de spiegel uit. Ik heb een aantal keer het knopje op de spiegel aan en uit gedaan om te kijken of hij hierna wel aanging.
Helaas geen resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
 

Antera

Donateur
Lampje moet Groen branden.

Aan de raamkant zit een sensor als je die afdekt dan word hij dan vanzelf donker. Let wel dat je hem niet in zijn achteruit hebt staan want dan ontdimt hij.
 
Even een kleine update, het is mij opgevallen dat de spiegel het de ene keer wel en de andere keer niet doet.

Het lijkt erop dat hij het in het donker met regen niet doet.
Vervolgens doet hij wel werkt als het wat donkerder word terwijl het droog is.

Ik weet niet of iemand dit ook heeft? Ik ga het de komende tijd nog even in de gaten houden
 

EdK

Forumguru
Zou het nu niet kunnen checken want het regent nu......:D
Maar schijnt ook te maken te hebben met de stand van de spiegel instel knop
Dus speel daar ook eens mee met en zonder regen !!
 

catch me

Forumguru
Kan zijn dat het achter je rijdend verkeer geen of minder verblindend licht heeft op dat moment, of door een nat achternaam met druppels het licht meer verspreid zodat het voor de spiegel minder verblindend lijkt...

Merk bij mn eigen zelfdimmende binnen spiegel soms ook wel dat het licht van achter soms fel lijkt, buitenspiegels dimmen dan wel lichtjes, binnen in mindere mate, en na een aantal seconden dimt binnen ook meer,
 
Kan zijn dat het achter je rijdend verkeer geen of minder verblindend licht heeft op dat moment, of door een nat achternaam met druppels het licht meer verspreid zodat het voor de spiegel minder verblindend lijkt...

Merk bij mn eigen zelfdimmende binnen spiegel soms ook wel dat het licht van achter soms fel lijkt, buitenspiegels dimmen dan wel lichtjes, binnen in mindere mate, en na een aantal seconden dimt binnen ook meer,

Ik wordt degelijk wel verblind door auto's die achterop komen. Vandaar dat het mij opviel dat hij niet werkte. Mijn buitenspiegels dimmen ook niet op dat moment
 

catch me

Forumguru
Anders uittesten met zaklampje, het "oog" aan de achterzijde, tussen raam en achterkant spiegel afplakken en aan voorzijde met je lampje in het "oog" van de spiegel schijnen,
 

catch me

Forumguru
Ben benieuwd, mocht de spiegel nou toch defect zijn, koop dan niet gelijk een dure nieuwe, heb waarschijnlijk op de zaak wel een andere liggen.
Moet wel weten welk type erin zit, maar volgens mij zij ze allemaal aardig gelijk, belangrijkste is welk type voet erop zit, waar die mee op t raam geklikt zit
 
Ben benieuwd, mocht de spiegel nou toch defect zijn, koop dan niet gelijk een dure nieuwe, heb waarschijnlijk op de zaak wel een andere liggen.
Moet wel weten welk type erin zit, maar volgens mij zij ze allemaal aardig gelijk, belangrijkste is welk type voet erop zit, waar die mee op t raam geklikt zit

Bedankt voor je aanbod, ik ga de auto uit laten lezen en de komende paar dagen in de gaten houden of hij werkt of niet.
Ik laat het je weten.
 
Bedankt voor je aanbod, ik ga de auto uit laten lezen en de komende paar dagen in de gaten houden of hij werkt of niet.
Ik laat het je weten.

Even een kleine update vanaf deze kant. Heb de auto uit laten lezen. Geen foutmeldingen. De spiegel heeft het de afgelopen 2 weken ook gewoon normaal gedaan.

Tot vanmorgen.... toen ik wegreed deed hij het wel. Heb het lampje ook zien branden. Later op de snelweg zag ik dat het lampje uit was en dimde hij ook niet meer.

Ik snap er niks meer van..
 

catch me

Forumguru
Als het lampje uit is / was ....dan doet ie niks meer als het goed is, zou misschien in het knopje onder de spiegel kunnen liggen, dat die gaar is en af en toe uit en inschakeld.
Mischien daar eens aan "rommelen" als die in eerste instantie aan is/was en daarna niet meer
 

Antera

Donateur
Even een kleine update vanaf deze kant. Heb de auto uit laten lezen. Geen foutmeldingen. De spiegel heeft het de afgelopen 2 weken ook gewoon normaal gedaan.

Tot vanmorgen.... toen ik wegreed deed hij het wel. Heb het lampje ook zien branden. Later op de snelweg zag ik dat het lampje uit was en dimde hij ook niet meer.

Ik snap er niks meer van..

Je gaat ook geen foutmeldingen vinden als de spiegels niet goed werkt helaas. De sturing zit in de spiegel en deze is niet afzonderlijk uitleesbaar.

Controleer is of het pas werkt als je dimlicht aanstaat op de auto stand. Ik heb geen idee of deze misschien alleen op die stand werkt namelijk. Maar het lijkt me vreemd maar je weet het nooit
 
Bovenaan Onderaan