Autobedrijf Rotor, Heerlen

Idd ander kommnummer is andere auto. Ik ben er nog niet achter wat met het kommnummer dat op mijn order staat is gebeurt.
Feit is wel dat ik ook in hun systeem een ander kommnummer heb. Dat hebben ze me ook laten zien verder schijnt het dat PON er ook druk doende mee is want er kan gewoonweg niet uitgeleverd worden.

Deze week moeten er knopen doorgehakt worden en oplossingen komen, dus ik wacht maar weer af.

Op zich wel zo fair dat ik ook net zo lang wacht als de meesten hier :grin:
 
Vincent, ik verbaas me wel over het feit dat jouw fab combi zo snel geleverd is. Ik heb mijn combi besteld mid juni en is in afgeleverd begin oktober, dus zo'n 14 weken. Zal wel te maken hebben met de leasemaatschappij die er nog tussen zit.

Heb zelf geen exotische opties besteld (PDC, dakrails en armsteun).Okay misschien wel een exotische kleur ;)

Toen ik hem in juni bestelde hadden meerdere dealers het er over dat de wachttijd flink oploopt voor de Fabia GL. Eerlijk gezegd had ik volgens de voorspellingen tóen rekening gehouden met een afleverdatum mid november -> dus januari 2011. Viel mij 'dus' nog wel mee dat ik hem dit jaar nog heb.

Marty, succes met het afwachten. Ga uit van het slechtste, dan valt het altijd mee.... Fouten maken gebeurt overal, het gaat erom hoe lossen ze het op? Denk overigens dat de garage weinig kan regelen in dit geval, gezien de hoeveelheid GL's op de weg en de drukte in de showrooms destijds denk ik gewoon dat Skoda de vraag niet aan kan -> dus langere levertijden.....


Dit heeft te maken met het feit dat dealers auto's op vooruit bestellen. De dealer heeft dan tot 1week voor definitieve productie nog de kans om kleur en optie's aan te passen, het is dan wel van belang dat het gangbare optie's en kleur betreft.
 
@martyBro

Heb je nog iets gehoord over wat er nu aan de hand is met je auto?
Vind het namelijk wel heel vreemd dat jou auto zoveel later komt, terwijl die van mij bij dezelfde dealer veel eerder komt.
Je hebt geen vreemde optie's dus had hij voor jou toch ook een in vooruit bestelde auto kunnen gebruiken of niet dan?


Hoop echt dat je snel je auto krijgt.
 
Inderdaad mijn afspraak bij aankkop was ook een al bestelde auto, waar alleen opties van gewijzigd moesten worden, echter ze hebben een hele nieuwe besteld, dus nu achterlijke levertijden. Dealer zegt alleen niets te weten van mijn kommnummer wat ik op order heb staan, zij geven mij nu een andere. Al met al vind ik het een kwalijke zaak en zeker geen klantgerichte service. Ik moet ook steeds zelf contact opnemen, want de dealer doet het niet. Na een week wachten heb ik wederom zelf met de dealer moeten bellen om verhaal te halen.

kortom afwachten.
 
Ik kreeg afgelopen week netjes een mailtje dat de auto is geproduceerd .


Zie hier staan dat je op 11-9 schreef dat je auto geproduceerd is.
Hier bij in gedachten nemen dat je hem nu nog niet hebt en een nieuw komnummer gekregen hebt. krijg ik sterk het vermoeden dat er schade aan je auto is gekomen tijdens transport.
heb je dat mailtje nog?
Indien ja print het uit en ga daar mee naar de dealer en vraag hoe het kan dat ze eerst zeggen dat de auto geproduceerd is en anderhalve maand nog niet geleverd.
 
Ja mijn fout ik ben wat te enthousiast geweest met tikken de 11e september. Ik heb toen mail gehad dat alles op schema lag en de productie geplanned stond, niet daadwerkelijk mail van productie helaas.

Ondertussen heb ik wel zelf contact gehad met PON en die vinden het kommnummer verhaal ook vreemd en zoeken dit uit, ook hier moest ik wachten en geduld hebben.
 

nomad

Senior Member
Wie heeft er behalve geneuzel over levertijden ook goeie of slechte ervaringen bij rotor ? Zoek een goeie dealer wat dichter bij mijn werk aangezien een beurt me anders veel te veel tijd kost. Is deze toko een beetje te vertrouwen of beter naar een andere gaan in regio Heerlen ?
 
Ik heb tot nu toe enkel goede ervaringen bij Rotor.
1. Goed inruilbedrag. Begin april deed de verkoper een goed bod voor onze huidige auto bij inruil op een Yeti, 3 maanden later en zo'n 6000 km verder bleef bod overeind zelfs bij inruil op een goedkopere Fabia Greenline.
2. Keurige showroom en verzorgde werkplaats met correct personeel.
3. Aflevering met persoonlijke aandacht en voldoende tijd.

Voor de rest nog niet zoveel ervaring maar de paar keer dat ik terug ben geweest voor een paar accessoires en nog wat informatie tot nu toe zeker correct behandeld. Mijn schoonvader heeft er ook zijn tweedehands Fabia gekocht en hij heeft deze zomer ruim na de garantieperiode uit coulance nog reparatie van de airco gehad dus dat geeft vertrouwen.

Als ik de ervaringen hoor van mijn vader (nieuwe Kia Venga) en broer (Renault Kangoo) bij hun plaatselijke dealer dan weet ik dat het ook anders (lees slechter) kan.
 

rweersch

Actief lid
Mijn Skoda had al maanden last van een vreemd geluid uit het rechter voorportier. Dat deed zich echter alleen voor bij snelheden van 130+, en aangezien ik vrij zeker was dat het een resonantie was, vond ik het niet spannend genoeg om extra mee naar de garage te gaan. De laatste tijd rij ik echter meer in Duitsland, en dan begint dat geluid toch erg te irriteren. Hoe harder je rijdt, hoe harder dat geluid (maar gelijkblijvende frequentie). Bij de garage stapten een medewerker en ik in de auto, en reden een stukje autosnelweg. Bij 130 km/h was het geluid er heel eventjes. "O, dat geluid ken ik, dat is het portierrubber. Dat hebben we tot nu toe pas 1x eerder meegemaakt". Weer terug in de garage heeft hij het slot iets strakker afgesteld, en ben ik daarna een testritje naar Aken gaan maken. Zelfs bij 180 km/h geen kik.
Prima service, en erg goed van die monteur dat hij dat probleem meteen herkende!
 

nomad

Senior Member
Ik was op zoek naar een frontplaat voor een Swing radio in combinatie met een climatronic. Prijs voor dit stuk plastic was ruim 70 euro ex. BTW !! Toevallig hadden ze bij Rotor precies de goeie liggen die ik nodig had. Voor minder dan een kwart van de prijs kon ik die ophalen. Dat is nou service !
 
Ik heb er nog geen auto gekocht maar kom er wel regelmatig voor (seat) onderdelen.
Verder ken ik er een aantal personen goed omdat deze voorheen bij Auto Aarts hebben gewerkt waar ik veel kwam.
 
Ben al enkele keren bij Rotor geweest om wat onderdeeltjes te bestellen.
Er zitten 2 vriendelijke en kundige heren achter de magazijnbalie, Ton en Jan (deze laatste zit al 35 jaar in het vak).

What can I say?
Geen moeite is hen te veel.
Er wordt zolang gezocht naar de juiste onderdeelnummers totdat het juiste op het scherm verschijnt.
Vervolgens op en neer lopen naar de magazijnrekken en de klant het betreffende onderdeeltje laten keuren.
Kleurtje niet goed? No problem, weer verder zoeken en net zolang in de rekken kijken totdat het gewenste onderdeeltje op de toonbank ligt.
En dan gaat het ook nog eens om een onderdeeltje van een paar euro... :worshippy:
Bij veel andere dealers en toeleveranciers is dit soort inzet en klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken.

Dan even over de zaak zelf.
De showroom is ruim van opzet en er staan redelijk wat auto's in.
Geen flashy and eyecathing constructies zoals roterende platformen waarop de laatste modellen staan te blinken.
Gewoon zakelijk netjes naast elkaar.

De wachtruimte is lekker ruim en luxe van opzet.
Lekkere zetels en een flatscreen aan de muur.
Een goed koffieapparaat biedt je de keuze uit een simpel bakkie troost of een lekkere cappucino of espresso :koffie:
Plenty leesvoer op de tafeltjes al zal het niemand verbazen dat er voor 95% Skoda en Honda (Rotor is immers óók Honda dealer) lectuur betreft.

De verkopers lopen regelmatig langs en bij de meesten kan er een vriendelijk knikje vanaf.
Heb nog geen ervaring met deze "tak" omdat mijn Superb niet bij Rotor gekocht is.
Wellicht dat ik volgend jaar ofzo eens een babbeltje met deze mannen ga maken want een 3.6 (met wat levenservaring) staat hoog op de wishlist.

Qua beleving so far zou ik Rotor met een clean geweten aanbevelen :aangenaam:
 
Gisteren de Superb afgehaald bij Rotor nadat ik er een grote beurt volgens VOI had laten uitvoeren.
Naast de uitgebreide lijst standaard uit te voeren werkzaamheden hield dit o.a. in:
Vervangen van
- olie
- oliefilter
- luchtfilter
- bougies
- remvloeistofverversing
- pollenfilter

Daarnaast had ik er nog wat werkzaamheden bij gezet die extra uitgevoerd dienden te worden:
- claxon vervangen
- Xenonlampen vervangen (overigens zelf aangeleverd) en tevens de insectenlijken verwijderen uit beide koplamphuizen (is de monteur 1 uur mee bezig geweest, lekker klusje dus) :tongue:
- doorvoertule linkerachterdeur vervangen (onderdeel zelf aangeleverd)
- kentekenplaathouder achter vervangen
- en nog wat kleinere zaken

Inclusief nieuwe Fabia leenauto was de uiteindelijke rekening net over de 730 Euro
Kan de Superb er weer 30k tegenaan :)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet geshocked ben en wederom ben ik zéér content met de geboden service :aangenaam:
 
Bovenaan Onderaan