Auto "winterklaar" maken

Joske

Forumguru
Klopt, dat truukje kende ik al ;) eens goed met je zitvlak tegen de deur duwen en dan gaat ze gemakkelijker open. Dat moesten we bij de Mazda dagelijks doen..
 

ertromp

Forumguru
is een vaselinestick ook aan te raden voor de rubbers?

Mijn ervaring met vaseline is dat binnen korte tijd er allerlei vuil en stof aan gaat kleven. Sindsdien gebruik ik rubberspray (bijvoorbeeld van Valma) en heb ik het niet en de deuren gaan onder alle omstandigheden open :D
 

Bart1979

Actief lid
Nu ik terug ben uit zonnig Toscane, gaat ook mijn Fabia komend weekend de winter-treatment krijgen:

- Grondig wassen (met de hand, en Dodo Juice Born to be Mild shampoo)
- Kleien (Dodo Juice klei en spray)
- Polishen (Dodo Juice Lime Prime)
- Waxen (Collinite No. 476s Double coat wax, wax en sealant in een. Standtijd schijnt extreem lang te zijn, en goed bestand tegen zout, shampoos en andere invloeden van buitenaf).

In de winter ga ik doorgaans eens in de twee weken naar de wasbox (indoor) en was de auto met de hand en een goede shampoo. Rubbers inspuiten heb ik eigelijk nog nooit gedaan, was ook nog niet nodig eigenlijk.
Wel leg ik een fles ruit-ontdooier in de auto voor die dagen dat er zo'n laag ijs op je ruiten zit dat je beter een pneumatische hamer ter hand zou kunnen nemen...

Interieur wordt zoals gebruikelijk compleet gereinigd met Autoglym Interior Shampoo (gewoon een frisse spray die op alle oppervlakken goed werkt ter reiniging) en grondig gestofzuigd. Ruiten van binnen met Autoglym Fast Glass (ruitenspray die wel streeploos reinigt!).

LM velgen gaan er halverwege november vanaf en maken plaats voor staal met winterbanden. Tegen die tijd maak ik ze compleet schoon en zet ik ze in de Autoglym Alloy Wheel Sealant.

Kortom, dat is een halve dag werk ongeveer. Daarna komt de Saxo VTS van mijn vrouw nog aan de beurt, dus al met al een fikse dag werk. Gelukkig vind ik het wel leuk om te doen ;).
 

Cordoba

Forumguru
Vanmiddag met de laatste delen voor de winter bezig geweest. Voor de verandering de Colad tape van Steve (driven2shine) gebruikt in plaats van de 3 M tape die ik gewend was. De Colad tape is iets dunner, maar ook flexibeler (makkelijker aanbrengen op ronde vormen), en is iets goedkoper per rol. Ook matched ie beter met mijn lakkleur (groene tape i.p.v. blauwe). De rubberstrips onder aan de ramen bij de portieren verwijderd, om ze niet af te hoeven plakken en eronder ook even de bagger weg te halen.

SAM_1669.jpg
 
Bovenaan Onderaan