Auto wassen [BEGINNER]

Desperado

Forumguru
Pfffffff...ik had hem net gewassen van het weekend en vrouwlief moest door de ondergelopen straten naar huis. Zand zit weer tot op het dak.
 

Cordoba

Forumguru
H@RM voor mij is Bergschenhoek redelijk in de buurt, en Berkel en Rodenrijs ook.

Overigens afgelopen week geen auto gewassen: vorige week toen ik een paar dagen vrij had, was het veel te warm, en het weekend geen tijd (heb alleen de zondag vrij gehad), maar vannacht en vandaag is ie aardig afgespoeld, en op de terugweg zelfs verschillende sloten overgestoken (slootwater liep hier en daar over de weg, en op de percelen van bijv. de boomkwekers).
 

Dnet

Senior Member
Zo even een update... De eerste spulletjes zijn onderweg. Aangezien er overal op word gehamerd dat het gewone poetsen met shampoo het belangrijkste blijft, daar maar eens mee beginnen. Als dat goed gaat kijken we verder.

Wat is het geworden?
- Poorboy's World - super slick & suds concentrated wash
- Dodo Juice - Basics of Bling Drying Towel
- Maatbekertje (begreep er verhouding van verdunning ook belangrijk is)

Nog even gekeken voor spulletjes voor de velgen, maar die in eerste instantie nog maar even links laten liggen.

En inderdaad, na de storm van gisteravond is het wel heel erg nodig om hem eens goed te poetsen.... Nu nog even wachten tot het binnen is (:.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Dnet Succes alvast.:thumbsup: Overigens als je verder wil gaan, heeft Poorboy's ook zogenaamde sample kits: zo'n kit kost iets van 23-24 euro, en daar zitten dan 4 verschillende producten in, in kleine doseer/sprayflesjes (120 ml per flesje). Genoeg om een aantal keren je auto mee te doen, en de produkten te proberen. Bevallen ze niet, zit je niet met een grote hoeveelheid opgescheept. (er is ook een hele uitgebreide sample kit, maar door de grote hoeveelheid producten en de prijs, vind ik die in elk geval niet zo interessant).

Als je aan de slag gaat, en je ook een beetje het voorgestelde leesvoer doorneemt, groeit je geleidelijk door naar een echte detailer.
 

CDK

Forumguru
Gelukkig valt het mee zeg! Je zou maar laminaat of vloerbedekking gehad hebben..... Brrrr! Sterkte met het opkuisen!
 

Dnet

Senior Member
Poeh dat is inderdaad goed balen zeg. Bij ons kwam het bij de nok van het zolder dak een beetje naar beneden, maar dat valt dan relatief wel mee, dat was maar een +/- kwart emmer...
 

Cordoba

Forumguru
Je kan hooguit een dijkje voor je voordeur leggen om de golven te breken (eventueel tegels opstapelen). In Reeuwijk zag ik op bepaalde (buiten)wegen ook dammetjes bij de inritten om het slootwater tegen te houden. (liep hier en daar over de weg).
 

EdK

Forumguru
Gelukkig tot op heden bevriest het bij mij allemaal .....en valt het als sneeuw uit de lucht.....:koffie:
 
Bovenaan Onderaan