Niels83
Forumguru
hallo,
vanmiddag lekker rond aan het rijden, flinke hik in de auto. vervokgens geen vermogen meer en alle toeters en bellen.. plekje gezocht anwb gebeld, en na wat zoeken niets gevonden van een oorzaak.
naar mijn vaste adresje laten brengen. chef werkplaats van een niet vag dealer, die in de avond uren voor haar zelf klust.
vanavond belde ze dat eigenlijk alles goed lijkt, timing ed is goed maar hij maakt heel veel gekke geluiden, draait hortend en stotend, als hij koud is gaat het een paar minuten goed en dan gaat hij weer.
ze gaf aan dat ze vermoed dat het uit de motor komt, de kleppendeksel is open geweest om de verstuivers te bekijken, maar dieper in de motor wordt een (te) kostbaar verhaal. ze gaf aan dat het klonk of er een gat in het blok zit en dat er rook uit komt zodra de oliedop er afgaat.
volgens haar kan ik het alleen verder uitzoeken als de motor open gaat en dat is financieel niet meer zo rendabel op een fabia uit 2009 tdi met 310.000 op de teller.
het jammere is dat er dit jaar een nieuw distributieriem is geplaatst en vorige maand een nwe koppeling...
zijn er nog dingen die ik kan doen om zeker te weten dat de motor in de soep is gelopen? zonder dat dit enorm veel geld extra kost?
zij gaf aan dat het ws goedkoper was er een gereviseerde motor in te hangen maar dit ging met minimaal 3500 euro ook wel over de dagwaarde heen. is dat bedrag realistisch?
vanmiddag lekker rond aan het rijden, flinke hik in de auto. vervokgens geen vermogen meer en alle toeters en bellen.. plekje gezocht anwb gebeld, en na wat zoeken niets gevonden van een oorzaak.
naar mijn vaste adresje laten brengen. chef werkplaats van een niet vag dealer, die in de avond uren voor haar zelf klust.
vanavond belde ze dat eigenlijk alles goed lijkt, timing ed is goed maar hij maakt heel veel gekke geluiden, draait hortend en stotend, als hij koud is gaat het een paar minuten goed en dan gaat hij weer.
ze gaf aan dat ze vermoed dat het uit de motor komt, de kleppendeksel is open geweest om de verstuivers te bekijken, maar dieper in de motor wordt een (te) kostbaar verhaal. ze gaf aan dat het klonk of er een gat in het blok zit en dat er rook uit komt zodra de oliedop er afgaat.
volgens haar kan ik het alleen verder uitzoeken als de motor open gaat en dat is financieel niet meer zo rendabel op een fabia uit 2009 tdi met 310.000 op de teller.
het jammere is dat er dit jaar een nieuw distributieriem is geplaatst en vorige maand een nwe koppeling...
zijn er nog dingen die ik kan doen om zeker te weten dat de motor in de soep is gelopen? zonder dat dit enorm veel geld extra kost?
zij gaf aan dat het ws goedkoper was er een gereviseerde motor in te hangen maar dit ging met minimaal 3500 euro ook wel over de dagwaarde heen. is dat bedrag realistisch?