Auto slipt in de bocht.

Stripedkrijn

Forumguru
Mijn man is zojuist bij een garage geweest en deze vermoed dat de remkrachtverdeler kapot is. Bouten zijn allemaal goed aangedraaid.

Slipt de voorkant weg of de achterkant bij de bocht naar rechts? En is dit dan uitsluitend tijdens remmen in de bocht?
Als de remkrachtverdeler kapot is dan zou dat slippen alleen tijdens remmen moeten gebeuren en niet bij gewoon door de bocht rijden. Ook zou dan de auto tijdens stevig rechtuit remmen vreemd moeten aanvoelen.
 

Henrik

Forumguru
Heeft je man een goed gevoel bij dr garage? En wordt de remkrachtverdeling kosteloos hersteld? De handelaar moet mijne inziens zijn verantwoordelijkheid wel pakken namelijk. Zeker als jij zwanger bent (mijn vrouw is dat ook, dus ik weet hoe je je voelt) moet je volledig kunnen vertrouwen op je voertuig. En hoe de handelaar daar op inspringt bepaalt voor een groot gedeelte dat gevoel denk ik.

Succes hiermee!
 

EdK

Forumguru
Zou haast zeggen van geef die wagen terug aan die garage waar je hem hebt gekocht en eis je geld terug.
Hij heeft je iets verkocht wat jou niet is voorgeschoteld
En kijk even om je heen voor een wat betere wagen, want die moet mijn inziens echt wel te verkrijgen zijn.
Want je hebt nu al een aardig waslijstje met reparaties gehad en me gevoel zegt dat dit nog niet is afgelopen....
Of bij de ANWB of Skoda dealer de wagen laten keuren en hieruit een lijst met verdere gebreken boven water te krijgen..

Maar als het zo door blijft gaan en je dus alle bedragen van de reparaties en de aanschafprijs bij elkaar optelt dan moet voor dat bedrag er zeker een betere te verkrijgen zijn..
 

Tman0961

Forumguru
De situatie doet me erg denken aan het patroon; “escalation of commitment”. Een ieder heeft hier in meer of mindere mate last van. De gebruikers op dit forum, waaronder ikzelf, vermoedelijk wat meer:maakmegek:.

Ik zou proberen dit patroon proberen te doorbreken zoals hierboven ook door anderen gesteld.
Misschien helpt dit:

1. Terug naar de oorspronkelijke handelaar en kijken wat er mogelijk is.
2. Op basis hiervan beslissen of de auto blijft of gaat.
3. Als ie blijft een keuring laten uitvoeren door gerenommeerde garage/dealer.
4. Op basis hiervan beslissen of ie blijft of gaat.
5. Als ie blijft, eea laten repareren door een lokale maar vooral betrouwbare garage die bereid is gebruikte onderdelen (waar mogelijk) te installeren om de kosten wat te drukken.

Mijn persoonlijke mening, neem je verlies en afscheid van de auto. Stop er niet nog meer geld in en probeer er zoveel mogelijk voor terug te krijgen al dan niet bij de oorspronkelijke verkoper.
Het vertrouwen in de auto en de hierbij betrokken partijen is weg/lijkt weg te zijn. Jij verdient in jouw situatie een betrouwbaar en vooral veilig voertuig.

Heel veel succes!!
 

Cordoba

Forumguru
Mooi dat het uiteindeljik toch in redelijkheid is opgelost. Bij een oudere auto mag je af-en-toe een periode met meer onkosten verwachten, en daarna krijg je vaak weer een hele periode met weinig of geen onkosten, ik hoop dat deze periode nu is aangebroken voor je Fabia.
 

hemi24

Forumguru
Nog even een nabrandertje :

Misschien tijd voor nieuwe banden?
Misschien is het profiel nog wel redelijk, maar als de banden op leeftijd zijn en de samenstelling van het rubber daardoor hard is geworden, rij je met potentieel gevaarlijk materiaal rond.
Ik kan me niet voorstellen dat je met een defecte remkrachtverdeler bij een beetje nat wegdek direct al de macht over je wagen verliest in een simpele bocht...

Ander punt om nog een keer goed naar te (laten) kijken is de schokbrekers.
Het APK-tje wat je er bij aankoop gratis bij hebt gekregen zou mij niet overtuigen v.w.b. de technische staat van de wagen!
 
Bovenaan Onderaan