Auto radio gestolen en vervangen, nu antidiefstal.

leon-cupra

Forumguru
Maar ze kunnen wel afschrikken.

Bij mijn ouders hebben ze onlangs ingebroken in hun woning. Mijn ouders hebben de enigste woning in de wijk zonder alarm. De helft van de geburen heeft zo een valse alarmbak hangen aan de gevel. Waar hebben ze ingebroken de laatste twee keren ... enkel bij mijn ouders.
 

Okki

Donateur
Allen jammer dat ze al binnen zijn, voordat ze het ontdekken...

Alternatief is het dashboard kastje open laten staan (vermits de verlichting daarvan dan niet blijft branden en de accu leeg trekt)

Deed ik vroeger ook in bepaalde wijken en tevens de hoedenplank eruit zodat ze konden zien dat er niets in lag.
 
Tja het blijft keuzes maken. Ik heb inderdaad die stickertjes op de ramen zitten en hopelijk helpt dat dan. Misschien helpt die 2e camera op de carpoort en de avondklok op dit moment :D

Uiteindelijk als ze die radio echt willen hebben zullen ze vast wel de moeite doen. Kijken of ik die moeite zo hoog mogelijk kan maken. Alternatief is geen radio in de auto of iets heel anders dat niet werkt met de huidige installatie.

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe Octavia, met dat mooie 10 inch scherm dat bovenop zit. Is dat ook zo makkelijk te verwijderen en zit er nog eenzelfde module in het dashboardkastje ?
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben altijd wat bang van systemen waarbij gewilde items extra moeilijk te verwijderen zijn: al decennia terug al eens een verhaal gehoord van iemand die zijn autoradio extra goed vast gemaakt had aan het dashboard. Op een gegeven moment komt terug bij zijn geparkeerde auto, is niet alleen de radio verdwenen, maar ook het complete dashboard. :nailbiting:
Bij beveiligen maken veel mensen de denkfout dat een dief zaken netjes verwijderd, in werkelijkheid breken ze alles af om een item waar ze hooguit 25 euro voor vangen los te kunnen krijgen, en dat de schade tientallen keren groter is dan de waarde van de buit is niet interessant voor de dief.
 

leon-cupra

Forumguru
Las vandaag ook zo een dergelijk bericht op een ander forum. Iemand die schadeherstel deed bij bmw. Ook iemand met een navilock. Inbreker had dan maar heel het interieur stuk gemaakt met een breekmes.

mijn M2 heeft ook zo een “geliefd” navi systeem en kessy. Hoop met een keylessprotector de meeste inbrekers uit de wagen te houden. Niet dat ik in een buurt woon die gevoelig is aan diefstal maar toch ...
 
Ik heb het laten doen bij Janson schadenet in Nieuwegein @Broertje van Einstein. Die waren heel netjes en gaven direct aan dat die Navirem een mogelijkheid was. Bij de officiele dealer en bij contact met Skoda hadden ze geen ideeen.

Ik snap je opmerking @Cordoba, maar persoonlijk wil ik het gevoel hebben dat ik er zo veel mogelijk aan doe om die radio in de auto te houden. Ik hoop dat de moeite om de radio uit de auto te slopen zo groot wordt dat ze het maar laten. Bovendien wordt de tijd die ze nodig hebben een stuk langer waardoor de risico's ook een stuk groter worden.
 

Monteurtje

Forumguru
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe Octavia, met dat mooie 10 inch scherm dat bovenop zit. Is dat ook zo makkelijk te verwijderen en zit er nog eenzelfde module in het dashboardkastje ?

Scherm is met 4 schroeven bevestigd. Achter de sierlijst en aan de achterkant onder een afdekkapje.
En het regelapparaat zit achter het dashboard. Daarvoor moet dashboardkastje eruit.
 
Bovenaan Onderaan