Auto Hamers bv te Voorschoten

Sparkie

Forumguru
Ja het is een leasebak. Ze moeten wel een gelijkwaardige auto geven maar als er niks is dan houdt het op he..
Misschien is dat veranderd sinds de tijd dat deze topic voor het laatst is bijgewerkt, maar over het algemeen is het zo dat vervangend vervoer pas wordt toegekend als de reparatie meer dan 24 uur gaat duren. Vervangend vervoer is meestal een klasse lager dan dat je least.

Maar om ontopic te blijven. ik heb nog geen contact met deze dealer gehad, maar mijn O2 wordt daar wel afgeleverd. De LM bestelt de auto direct bij Pon en laat hem voor een aantal honderd euro's door de dischtbijzijnde dealer van je woonplaats afleveren. Maar waarom ze voor mij Hamers gekozen hebben is een groot raadsel.
 

___JC___

Forumguru
Mijn auto is in februari 2010 afgeleverd door Hamers. Toen was het inderdaad zo dat auto's voor leasemaatschappijen gekocht werden bij de importeur. De afleverdealer gekozen werd op basis van de woonplaats van de berijder. De dealer krijgt een vergoeding van de importeur voor het afleveren van de auto aan de berijder. Dit om te voorkomen dat dealers elkaar de tent uit vechten met kortingen om maar als leverende dealer aangemerk te worden. Ik neem aan dat dit systeem nogsteeds zo is.

Overigens zag ik dat je een post uit een ver verleden opgegraven had over vervangende auto's. Waar je recht op hebt ligt aan je leasecontract en die sluit je werkgever met de leasemaatschappij.
 
Dat laatste kan ik idd bevestigen, maar het is ook waar je zelf voor wilt betalen. Onze leasemy heeft de afspraak vervangend vervoer bij 24 uur of langer.

Omdat onze leasemy vrij duur overkwam, heb ik een skodalease offerte laten maken en hierbij kon ik kiezen tussen direct of na 24 uur vervangen vervoer. Vanzelfsprekend scheelde dit in het maandbedrag (meen iets van 6 of 8 euro / maand).

Overigens bleek leasemy idd duur te zijn, scheelde +/- 40 euro per maand, maar helaas moest ik zaken doen met de vaste leasemy :(
 

Sparkie

Forumguru
Vorige week zaterdag de auto opgehaald bij Hamers in Voorschoten.

Hoewel ze aan mij geheel geen tijd hoefde te besteden aan proefrijden en informatie, omdat de auto door Pon is besteld en daar werd afgeleverd heb ik niets dan lof.

Direct bij binnenkomst werden we welkom geheten en is er koffie/thee en limo voor de 'offspring'. De auto stond onder een doek te wachten en men heeft ruim de tijd genomen om alle ins en outs van de auto door te spreken. Na ruim een uur hebben we de bloemen in ontvangst genomen en zijn huiswaarts gereden. Vandaag heb ik een telefoontje gekregen of er nog vragen waren en op mijn opmerking dat de aansluiting van de fietsendrager niet pastte op de 13-polige aansluiting het advies gekregen om te kijken of er een verloop bij het reservewiel of de kastjes in de kofferbak lag. Zo niet dan kan ik er een op komen halen.

Al met al een heel goede service van deze dealer.
 
Ik heb mijn Fabia 1 daar ook gekocht. Ik heb daar mijn Fiat Punto ingeruild en had er in eerste instantie niet zoveel vertrouwen in omdat het allemaal wat lang duurde. Uiteindelijk deed de verkoper mij een goed bod voor de Fiat en ik ben gaan proefrijden met de Fabia. Ze hadden er 3 staan, 1 met geen optie uit 2006, 1 van 2005 met 90 dkm en de mijne met 33 dkm. Deze vond ik ook het meest interessantste omdat deze ook een 100 pk motor heeft en die andere niet. Ik kon zonder al te veel moeite een proefrit maken en die beviel me goed. De Fabia is veel meer auto dan de Fiat. Bij terugkomst de verkoper verteld dat de auto naar me zin was en dat we nog even over het inruil bedrag moesten hebben. Hij bleef serieus en wilde hier wel in mee gaan. Ik heb ook nog winterbanden gevraagd en kon een set voor weinig krijgen, omdat ik ook mijn eigen winterbanden bij de Punto gaf.

Laatst moest ik ook een keer terug omdat het het motorlampje begon te branden, ik had even gebeld en ze vertelden mij dat ik maar langs moest komen om de auto even uit te laten lezen. Het bleek de accu te zijn en daar is ook kosteloos een nieuwe voor geplaatst. Ze waren alleen vergeten om de auto in te regelen dat de deuren automatisch bij 15 km/h sluiten. Dat zouden ze even volgende keer doen.

Voor de rest ben ik tot nu toe tevreden met het bedrijf en de Fabia zal daar ook in onderhoud blijven.
 

Maarten

Forumguru
Welkom hier Albert Skoda!
Een eerste post met duidelijke taal. Toch is het een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je eventuele latere vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!
 

Sparkie

Forumguru
Dank je wel Albert voor deze weldoordachte en goed onderbouwde reactie.

Als je nu eens uitlegt waarom je ze een stelletje amateurs noemt kan de rest van het forum daar misschien ook iets mee.
 

mhens

Lid
Skoda Hamers te voorschoten

Wilde even mijn zeer goede ervaringen delen bij deze garage. Ik had, na aanschaf van mijn occasion Fabia Combi 2001 AUT helaas wat onverklaarbare startproblemen. De auto was nog in garantie bij een andere garage die wat ver weg was en die waren op zich wel behulpzaam, maar hadden toch niet een goede diagnose kunnen stellen.

Ben bij Hamers aangeklopt - zij waren oprecht betrokken bij mijn lot. Uiteindelijk hebben zij een diagnose kunnen stellen ( startmotor defect ), binnen 24 uur nieuwe startmotor besteld en gemonteerd en start nu weer een paar weken probleemloos!

Met name de mensen bij de werkplaatsreceptie staan je heel goed te woord en geven bovendien een goede verslaggeving van gedane onderhoud.

Mijn houding is dan ook altijd: zeg niet alleen als iets slecht is, maar zeg het juist ook voort als iets goed is, dus bij deze :xyxthumbs:
 

Cordoba

Forumguru
Overigens goed om te lezen dat er toch ook nog een aantal goede Skodadealers zijn buiten de Rotterdamse regio in de randstad.
 

Sparkie

Forumguru
Afgelopen week kreeg ik via VerrassendSkoda een mail om mij erop attent te maken dat de wintercheck weer uitgevoerd kon worden. Daar stond als dealer Kamsteeg in Voorschoten vermeld. Dat vond ik erg vreemd, omdat 'mijn' auto bij Hamers is afgeleverd en ik het onderhoud daar altijd heb uit laten voeren.

Ik kwam elders op het forum deze post tegen.

Het was afgelopen zaterdag erg druk, dus was niet in de gelegenheid om te vragen of ze nu wel de checks (met attentie natuurlijk) blijven doen.
Onderhoud laat ik in ieder geval nog wel bij ze uitvoeren.
 

___JC___

Forumguru
Ik kreeg een mail vorige week dat ze met de verkoop stoppen. Het zal best dat de verkoopafdeling niet rendabel meer is, maar ik vraag me af of ze de impact op het onderhoud meegenomen hebben in deze keuze. Veel mensen zullen toch ook voor hun onderhoud een andere dealer kiezen namelijk degene waar de auto geleverd is. Verder vraag ik me af hoe het zit met importeursgarantie als je geen leverende dealer meer bent. Ik moet volgend jaar een nieuwe leasert. Als dat een Skoda wordt ga ik dus ergens anders shoppen, dan heb je grote kans dat ik ook met mijn onderhoud naar dat andere adres ga, mits een beetje in de buurt of op de route naar werk natuurlijk.
 

rocket

Senior Member
Waardeloos bedrijf , service is niet auto ter reparatie gebracht voor carter te vervangen ze maken iets stuk en de klant moet er voor opdraaien. Ga er ook nooit meer naar toe.

Edwin
 

Tonaman

Nieuw lid
Recessies over bedrijven: de één loopt er mee weg, de ander kan er wel op schieten.
Opvallend: de positieve berichten zijn uitgebreid gemotiveerd, de negatieve zijn heel kort van stof, zonder enige onderbouwing.

In dit draadje is de posting van Albert Skoda daarvan een schoolvoorbeeld. Moderator Maarten spreekt het lid daar terecht op aan, maar daar blijft het dan ook bij. Wat mij betreft had het bericht uit de draad verwijderd mogen worden: het is ongefundeerd geblaat van de eerste orde, met de geur van laster.

Ook de posting van "rocket" Edwin is niet bepaald een toonbeeld van onderbouwd een mening geven:Wat is er stuk gemaakt, waarom is het stuk gegaan, hoe verliep het gesprek daarna?

service is niet auto ter reparatie gebracht voor carter te vervangen
Wat bedoel je daarmee, Edwin?
 

JanV

Actief lid
Ik kan de negatieve reacties over dit bedrijf wel enigszins onderschrijven.

Hebben hier in 2014 een Skoda Fabia (1) uit 2005 gekocht met een aantrekkelijke kilometerstand en een half jaar garantie.
Voor aflevering heb ik expliciet aan de eigenaar gevraagd of de Airco ook zou worden gecontroleerd bij de afleverbeurt. Hij vertelde mij letterlijk 'Alles wat nodig is, wordt gedaan'. Daar vertrouwde ik uiteraard op.

Bij aflevering werd mij verteld dat de distributieriem was vervangen en de remmen ook waren aangepakt. Leek mij correct van de garage.

Na nog geen paar honderd kilometer met de auto te hebben gereden, kwam ik erachter dat de airco 'sissende' geluiden maakte in het interieur, maar ook extern (van onder de motorkap) was er een schurend geluid waar te nemen.

Terug naar de garage gegaan, problemen aangegeven. Deze werden onder garantie opgelost. Airco bleek 'leeg' te zijn. Ik vond dit erg slordig van een professionele garage met BOVAG licentie.

Later kreeg ik nog problemen met het onderstel van de wagen, dat kraakte. Ik ben geloof ik wel 6x terug geweest voor hetzelfde probleem, waarbij er elke keer weer een ander onderdeel werd vervangen (voorste draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers, en uiteindelijk de achterste draagarmrubbers meen ik). Elke keer gaf men aan 'problemen opgelost'. Ik reed vervolgens de straat uit, om bij de eerste drempel te concluderen dat het nog steeds niet was opgelost. Waar is dan je passie voor auto's (en het repareren daarvan), vroeg ik me af.

Uiteindelijk heeft men de kwaal wel verholpen en in feite alles gedaan wat men had moeten doen onder garantie, dat moet ik het bedrijf nageven. Maar de manier waarop was wel vervelend. Ondanks dat ik me best kan voorstellen dat garantieclaims niet de leukste zaken voor zo'n bedrijf, vind ik niet dat je dat op de klant moet afreageren.

Men 'zag me al aankomen' steeds - en dat was erg merkbaar. Zichtbare irritaties, discussies over microfoonkabels die ik had aangelegd en die zij absoluut niet hadden omgelegd (en kapot gemaakt), maar uiteindelijk bleek toch van wel. Schoorvoetend kwamen er dan excuses (zonder vergoeding overigens), maar het ging nooit van harte.

Concluderend, bedrijf doet uiteindelijk - met heel veel geduld en interventies (een aantal keer advies ingewonnen bij BOVAG en andere garage) wel wat het moet doen, maar de minder assertieve consument met weinig verstand van auto's, gaat het niet winnen.

Opmerkelijk feit nog: de eigenaar wist twee weken na verkoop van de auto aan mij al niet meer wie ik was, en dat hij de auto aan mij verkocht had. Daarnaast kreeg ik de auto een keer terug met een dikke klodder garagevet aan de achterdeur, wat ik ronduit slordig vond.

Voor mij waren dit in ieder geval genoeg redenen om de auto daar niet meer in onderhoud te houden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan