Ik kan de negatieve reacties over dit bedrijf wel enigszins onderschrijven.
Hebben hier in 2014 een Skoda Fabia (1) uit 2005 gekocht met een aantrekkelijke kilometerstand en een half jaar garantie.
Voor aflevering heb ik expliciet aan de eigenaar gevraagd of de Airco ook zou worden gecontroleerd bij de afleverbeurt. Hij vertelde mij letterlijk 'Alles wat nodig is, wordt gedaan'. Daar vertrouwde ik uiteraard op.
Bij aflevering werd mij verteld dat de distributieriem was vervangen en de remmen ook waren aangepakt. Leek mij correct van de garage.
Na nog geen paar honderd kilometer met de auto te hebben gereden, kwam ik erachter dat de airco 'sissende' geluiden maakte in het interieur, maar ook extern (van onder de motorkap) was er een schurend geluid waar te nemen.
Terug naar de garage gegaan, problemen aangegeven. Deze werden onder garantie opgelost. Airco bleek 'leeg' te zijn. Ik vond dit erg slordig van een professionele garage met BOVAG licentie.
Later kreeg ik nog problemen met het onderstel van de wagen, dat kraakte. Ik ben geloof ik wel 6x terug geweest voor hetzelfde probleem, waarbij er elke keer weer een ander onderdeel werd vervangen (voorste draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers, en uiteindelijk de achterste draagarmrubbers meen ik). Elke keer gaf men aan 'problemen opgelost'. Ik reed vervolgens de straat uit, om bij de eerste drempel te concluderen dat het nog steeds niet was opgelost. Waar is dan je passie voor auto's (en het repareren daarvan), vroeg ik me af.
Uiteindelijk heeft men de kwaal wel verholpen en in feite alles gedaan wat men had moeten doen onder garantie, dat moet ik het bedrijf nageven. Maar de manier waarop was wel vervelend. Ondanks dat ik me best kan voorstellen dat garantieclaims niet de leukste zaken voor zo'n bedrijf, vind ik niet dat je dat op de klant moet afreageren.
Men 'zag me al aankomen' steeds - en dat was erg merkbaar. Zichtbare irritaties, discussies over microfoonkabels die ik had aangelegd en die zij absoluut niet hadden omgelegd (en kapot gemaakt), maar uiteindelijk bleek toch van wel. Schoorvoetend kwamen er dan excuses (zonder vergoeding overigens), maar het ging nooit van harte.
Concluderend, bedrijf doet uiteindelijk - met heel veel geduld en interventies (een aantal keer advies ingewonnen bij BOVAG en andere garage) wel wat het moet doen, maar de minder assertieve consument met weinig verstand van auto's, gaat het niet winnen.
Opmerkelijk feit nog: de eigenaar wist twee weken na verkoop van de auto aan mij al niet meer wie ik was, en dat hij de auto aan mij verkocht had. Daarnaast kreeg ik de auto een keer terug met een dikke klodder garagevet aan de achterdeur, wat ik ronduit slordig vond.
Voor mij waren dit in ieder geval genoeg redenen om de auto daar niet meer in onderhoud te houden.