Auto Hamers bv te Voorschoten

Hoe is jullie ervaring met Auto Hamers bv te Voorschoten?
Mijn ervaring met de showroom is erg positief, vandaar dat ik mijn auto daar heb gekocht. Prettige verkopers.
De werkplaats heb ik gezien en is erg groot.
Ik heb mijn huidige Fabia daar gekocht toen ik mijn vorige Fabia daar in onderhoud bracht. Ik mocht er niet bij blijven. De beurt is toen volgens mij wel goed uitgevoerd, maar daar heb ik niet erg meer op gelet omdat ik toen al een andere had gekocht. Is ook een verkooptactiek natuurlijk /forum/images/graemlins/wink.gif
De grote lelijke sticker die men in de deur had geplakt was makkelijk te verwijderen.
Bij het afrekenen van de beurt berekende de werkplaatschef mij veel te veel. Toen ik een foldertje met prijzen te voorschijn haalde, bleek de werkplaatreceptionist zelf ook zo'n foldertje te hebben en volgens hem waren dat prijzen excl. BTW. Dat mag dus niet, prijzen aan consumenten moeten altijd incl. BTW zijn. De eigenaar van Hamers moest erbij komen en stelde mij in het gelijk (misschien wel omdat ik net een nieuwe auto had gekocht) en de werkplaatsreceptionist berekende een nieuwe prijs waarbij ik toch nog een paar euro extra moest betalen voor klein materiaal ofzo. Eigenaardig.
Bij mijn nieuwe Fabia wilde ik geen plaatje van de dealer op de achterkant. Dat stuitte op enig protest van de dealer. De matten waren eerst verkeerd en de bevestiging van de nieuwe matten was met een tangetje gemonteerd waardoor de plastic knopjes waren beschadigd. Ik kreeg per post nieuwe bevestigingknopjes en heb die zelf vervangen.
Eerdaags moet mijn auto voor z'n eerste beurtje. Ik heb nog geen melding op de display gehad, maar verwacht die binnenkort. Dan pas maak ik een afspraak.
Ben daarom benieuwd naar jullie ervaring met deze Skoda dealer, en dan vooral met de werkplaats (monteurs, receptionist).
 

___JC___

Forumguru
Kom er al weer bijna 6 jaar denk ik.

Showroom is goed geregeld inderdaad. Ze Nemen altijd de tijd voor je. Ook als je wat anders dan een standaard optie wil denken ze met je mee en proberen het echt voor je op te lossen (heb daar een andere dumpvalve in mijn RS laten zetten)

Voor wat betreft het 'normale' onderhoud in de werkplaats moet ik zeggen dat ik ook niet altijd 100% tevreden was.
Heb weleens een uur staan wachten om vervolgens te horen dat mijn banden nog teveel profiel hadden om te vervangen (leaseauto).
Verder gaat het altijd eigenlijk wel goed.

Hoewel... ik krijg altijd een Fabia 1.4 als vervangauto mee terwijl ik een Octy I RS kom brengen!!
/forum/images/graemlins/407.gif
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Hoewel... ik krijg altijd een Fabia 1.4 als vervangauto mee terwijl ik een Octy I RS kom brengen!!
/forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]

Dat ken ik, ik heb jaren Swift GTI gereden en als ik de Swift weg bracht voor een beurt kreeg ik altijd een Alto mee. En dat valt zoooooo tegen /forum/images/graemlins/407.gif Zo kwam ik eens halverwege de rit er achter dat de Alto een choke had die nog steeds uit stond /forum/images/graemlins/ooo.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij mijn nieuwe Fabia wilde ik geen plaatje van de dealer op de achterkant. Dat stuitte op enig protest van de dealer.

[/ QUOTE ]

Dat vindt ik zo'n onzin! Hij betaald de auto toch niet? Reclame op de kentekenplaathouder is het maximale wat ik goedkeur. Geen stickers, plaatjes of wat dan ook!
 

Fabia

† In Memoriam
Een eigenlijk ook niet op de kentekenplaat houder. Ik hoop via dit forum straks een andere kentekenplaat tekst te hebben. Als ik een auto kocht was het eerst wat ik deed alle dealer onzin er af halen. Gelukkig heeft Van Loon alleen reclame gedaan op de kentekenhouder en daar kan ik voorlopig wel mee leven. /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

CaptainH

Nieuw lid
Autobedrijf Hamers plaatst geen reclame in de kentekenhouder, alleen een sticker op de achterkant. Vandaar waarschijnlijk het protest van de dealer.

Mijn ervaringen met het onderhoudsgedeelte zijn ook niet onverdeeld positief. Nog niet zo lang geleden werd ik gevraagd even te wachten op een reparatie, want ze zouden met vijf minuten klaar zijn. Na een uur ben ik zelf maar gaan vragen hoe of wat, toen bleek dat de benodigde onderdelen niet aanwezig waren. De keer daarna bleek dat de bestelde onderdelen de klacht niet verhielpen en nu wacht ik op weer een nieuwe afspraak! Je moet er wat voor over hebben om in een Skoda te rijden!
 
vorige octavia daar in onderhoud gehad, nooit problemen gehad. kwam er een keer langs (zonder afspraak) in verband met koelvloeistoflekkage en men ging gelijk aan de slag !(moest hem achterlaten bleek waterpomp te zijn) huidige fabia door hamers afgeleverd, prima. verkopers zijn vriendelijk en terzake kundig geen "snelle mannen".

omtrent in rekening gebrachte bedragen kan ik niets zeggen, heb lease auto dus verder geen omkijken naar hoogte van rekeningen.
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Hoewel... ik krijg altijd een Fabia 1.4 als vervangauto mee terwijl ik een Octy I RS kom brengen!!
&lt;img src="/forum/images/graemlins/407.gif" alt="" /&gt;

[/ QUOTE ]

heb je een leaseauto of niet? Bij lease is het zo dat ze over het algemeen (let op, ik houd het een beetje vaag) een gelijkwaardige auto moeten meegeven.
Nu heb ik zelf ook wel eens bij mijn vorige auto een dikke Bora of Audi meegekregen terwijl ik een Golf IV reed, maar ik geef altijd aan dat ik geen kleine auto mee wil omdat ik met mijn 2 meter niet in een Swift ofzo pas. Dat gaat eigenlijk daarom wel goed.
 

___JC___

Forumguru
Ja het is een leasebak. Ze moeten wel een gelijkwaardige auto geven maar als er niks is dan houdt het op he..

Ik rij inmiddels in een O2 TDI (post was van afgelopen januari)en ik heb nog geen onderhoud gehad.
 
het klopt inderdaad dat een dealer een gelijkwaardig auto moet meegeven maar in de praktijk heb ik daar nog weinig van kunnen merken, ik heb gehad:

toyota corolla (1990) kreeg doorgaans starlet mee.
lancia dedra (1993) --- kreeg fiat mee.
2 octavia's (1998-2006) --- kreeg felicia en later fabia mee.

heb nu fabia dus zal EINDELIJK gelijkwaardige auto krijgen bij onderhoudsbeurtje... hahaha of ze moeten een oude 120 L gaan meegeven....
 

Tallguy

Forumguru
Dan zal ik wel de mazzel hebben dat ze met mijn lengte niet een kleine(re) auto mee zullen geven. Ik heb nl geen zin om in een auto te zitten waar ik met mijn knieën tegen het dashboard of contactsleutel aanzit.
 
Zie dat ik eigenlijk ben vergeten te melden hoe dat beurtje destijds is afgelopen. Prima. Alles zag er keurig uit, gedaan wat ze moesten doen, en niet gedaan wat ik gevraagd had niet te doen (banden pompen, deurscharnieren invetten etc., doe ik liever zelf, geen stikkers plakken). Keurig gespecificeerde rekening die receptionist met mij doornam na afloop. Bedrag zoals afgesproken (vaste prijzen). Defecte accu gratis vervangen ondanks dat dit wellicht is veroorzaakt door drie weken stil staan (langzaam leeglopen van startaccu is niet goed voor levensduur). Hoop dat volgende keer weer zo goed is.
 

French

Lid
Ik heb in 1997 mijn eerste Octavia bij dit bedrijf gekocht maar ik weet zeker dat ik er nooit meer kom.
Ik had destijds een oude Golf II als inruiler. Vol met deuken, een rammelende versnellingsbak en 120.000km op de teller.
Ik werd eerst geholpen door een leerling verkoper die bij alles wat ik over de auto vroeg te rade moest gaan bij de chef verkoper omdat hij het niet wist.
Vervolgens werd ik geholpen door de chef verkoper. Een snelle jongen die snel eventjes een auto ging verkopen. Zonder naar mijn oude Golf te kijken bood hij me een zeer goede inruilprijs waar ik op in ben gegaan. Aangezien het om een showroommodel ging kreeg ik er ook nog een afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling bij en de matten.
Een paar dagen na aflevering van mijn nieuwe auto werd ik gebeld door de chef verkoper met de mededeling dat ze een deuk in mijn oude Golf hadden ontdekt die er volgens hun niet in zat toen ik de Octavia kocht. Nu zat die Golf vol met deuken en ook die zat er al een tijdje in. Ze hadden bij het bod op mijn Golf ook helemaal niet gekeken in welke staat hij was ondanks dat ie vol in het zicht van de showroom had gestaan. Ook toen ik mijn nieuwe auto kwam ophalen had de Golf voor de showroom gestaan en ze hadden hem zo even kunnen inspecteren. Of ik dus even 300 gulden wilde betalen om de schade te laten herstellen. Dat heb ik dus niet gedaan.
Een paar weken later kwam ik bij mijn eigen garage, ook een Skoda dealer. Toen de monteur onder de motorkap keek constateerde hij dat de complete afdekkap die over het motorblok hoort, ontbrak. Ik weer terug naar Hamers. Eerst moest ik de monteur nog duidelijk maken welk onderdeel ik nu precies miste want hij zag in eerste instantie niet wat mijn probleem nu was. Terwijl dit een onderdeel wat je echt niet over het hoofd kan zien. Toen de monteur eindelijk door had wat ik miste haalde hij de afdekkap uit een andere Octavia die daar in de werkplaats stond dus had hij hierna weer een incomplete auto staan. Maar ja, zo lang je niet onder de motorkap kijkt en je auto bij Hamers in onderhoud hebt komt je daar toch niet achter. En het is dat mijn eigen garage mij hierop wees want ik wist helemaal niet dat er zo'n kap overheen hoort.
Hierna ben ik er nooit meer geweest en heb het onderhoud van de auto door mijn eigen garage laten uitvoeren.
Ik heb mijn huidige Octavia bij mijn eigen dealer gekocht. Ik ga binnenkort een nieuwe Octavia kopen en uiteraard shoppen waar ik de beste deal kan krijgen maar Autobedrijf Hamers zal ik zeker overslaan.
Overigens was het contact met de eigenaar en zijn vrouw wel bijzonder plezierig en ik spreek hier van 9 jaar geleden dus er kan natuurlijk e.e.a. zijn veranderd in die tussentijd.
 
Vandaag heeft mijn auto een zogenaamde 30.000 km beurt ofwel 2e jaars beurt bij Hamers gehad.
Ik ben erg tevreden.
Kosten conform vaste prijzen folder van Skoda.
Vooraf overigens per e-mail prijsopgaaf gehad.
Goed advies wat wel en wat niet laten doen.
Naast deze beurt diende namelijk ook remvloeistof vevangen te worden.
Maken gebruik van CRM pakket waardoor men nog precies wist wat ik wel en niet uitgevoerd wil hebben. Keurig, zie je niet vaak.
Auto is keurig afgeleverd zonder stikkers volgende beurt oid omdat ik dat had aangegeven.
Afgesproken is dat 'gasveren' achterklep worden vervangen omdat deze olie zweten. Ik word gebeld als de 'gasveren' binnen zijn om een afspraak te maken. Voor deze 'gasveren' geldt een verlengde garantie (3 ipv 2 jaar) dus beter nu vervangen was het advies.
Kortom:
Aardige mensen.
Vakkundige mensen.
Professionele organisatie, ISO 9001:2000 gecertificeerd, toevallig hadden ze vandaag een audit. Bij de koffie-automaat hangt ook een organogram.
Lekkere koffie.
Zeer ruim opgezet bedrijf, voldoende parkeerplaats, veel ruimte in de werkplaats.
Wat wil je nog meer?
Voor meer info: www.autohamers.nl
 
Over Hamers in Voorschoten kan ik positief zijn. Ik heb er nu drie Octavia's gekocht en een sterk punt van deze garage is de hoge inruilprijzen die ze bieden; op die manier zijn ze waarschijnlijk groot geworden. Bij de laatste inruil bood Hamers 1400 euro meer voor mijn 5 jaar oude wagen dan een andere Skoda-dealer in de regio (het was natuurlijk wel een heel mooie automaat
smirk.gif
, daar zijn er niet zoveel van), dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie als je ergens anders inruilt. Ook andere dingen van deze garage vindt ik goed: prettige verkoop, nette aflevering waar voldoende tijd voor wordt uitgetrokken terwijl de auto prima in orde was. Garantieclaims worden serieus behandeld. De werkplaats heb ik nog nooit op fouten kunnen betrappen en de kosten van onderhoud lijken mij redelijk. Vroeger jaren Citroen gereden en daar was ik veel meer geld kwijt voor de onderhoudsbeurten. Ook handig: een NS-station op loopafstand.
 
Vanochtend ben ik naar Hamers geweest. De gasveren van de achterklep zijn vervangen. Zo te zien door een ander type. Ze lijken me dikker en waar de zuigerstang in de cylinder gaat zit nu een rubber afdichting aan de buitenzijde.
Een paar weken geleden had ik een keer dat de knipperlichten niet werkten bij het afsluiten van de wagen. Het geheugen is uitgelezen en volgens de receptionist zijn geen opgeslagen storingen gevonden. De receptionist vertelde dat het wellicht door een van de vele (radio)signalen in de atmosfeer kon komen. Op dit moment heb ik geen last. De wagen rijdt overigens uitstekend. Misschien wel extra lekker vanwege het voorjaarachtige weer vandaag. Heerlijk, dakje open... Ik ben tevreden.
 

higgy

Forumguru
"een van de vele radiosignalen in de atmosfeer..."
Moewah, hij wist zeker dat het geen zonnevlekken of Arabische vrijheidsstrijders of de dynamo van de langsrijdende SRV-wagen was? Hahahahaha!
Wat een KUL vertellen mensen soms...
 

JeeWee

Actief lid
Inmiddels iets meer dan een week met een door Hamers afgeleverde auto onderweg. Ik kan niet anders dan erg tevreden over de door hun geleverde service zijn. Goed gesprek bij mijn eerste showroombezoek, aangegeven wat ik wilde, en een duidelijke uitleg over wat er wel en niet mogelijk was gekregen. Na het bestellen via de leasemaatschappij nog tweemaal contact met ze gehad over een door mij te leveren 'hulpstukje' en de carkit. Ze hebben met name voor het laatste item veel moeite gedaan om een telefoonhouder te pakken te krijgen, en die was er dan ook keurig bij aflevering.

Na een week was ik helaas al weer terug met de O2 door een verkeerde brandstof in mijn auto te gooien. Alhoewel ik ze met een probleem confronteerde waar ze (volgens mij) nog niet eerder mee te maken hadden, hebben ze alles gedaan wat ze konden om mij weer mobiel te krijgen. Uit het niets toverden ze voor de dag een vervangende O2 tevoorschijn en voor het eind van de dag kon ik weer met mijn eigen auto naar huis. Goede, duidelijke uitleg gekregen over wat zij gedaan hebben, en wat ik nog moest doen. Kortom, over zowel het verkoopapparaat als de service-afdeling ben ik zeer te spreken.
 

JeeWee

Actief lid
Inmiddels ben ik 'bijna' toe aan de eerste grote beurt en heb ik voor de vakantie een zogeheten 'vakantiecheck' uit laten voeren. Dit gebeurde op initiatief van de leasemaatschappij, maar tot mijn teleurstelling heb ik van de garage zelf niets gehoord over wat er geconstateerd is bij het controleren van vloeistoffen, remmen en banden en of er eventueel nog iets gedaan is. Nou rijdt mijn O2'tje als het spreekwoordelijke zonnetje, maar als nieuwsgierig mannetje vind ik dat soort info best prettig om te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan