Auto Aarts, Heerlen

elcocheSKODA

Actief lid
Hoi Karstieman,

Als (nog) niet Skoda rijder, maar wel al enige tijd SEAT rijder ben ik klant bij Auto Aarts.
Vooraf aan de levering en tijdens de aflevering, liep bij mij ook van alles mis bij Auto Aarts.
Dit terwijl ik zeer nadrukkelijke zowel mondeling als ook schriftelijk mijn wensen had doorgegeven.
Op de dag dat de auto afgeleverd moest worden, werd ik gebeld dat die dag geconstateerd was dat er een barst in de voorruit was en dat daardoor de aflevering niet kon plaatsvinden. Uiteraard ben ik gaan kijken, het klopte van de barst, maar dit had men toch eerder moeten opmerken.

Op de dag van aflevering bleek dat een van de chrome accenten die ik op mijn Altea had besteld, niet gemonteerd was. Ook was de auto niet, zoals wel was afgesproken, vol getankt.

Met andere woorden, ondanks jarenlange goede ervaringen, constateer ik zeker de laatste 1 1/2 jaar dat Auto Aarts achteruit gaat.

Timothee

Actief lid
Ik sta op het punt om een O2 te bestellen. Ik weet echter nog niet of ik van de lease-maatschappij bij Aarts kan bestellen of dat het via centrale inkoop gaat.
Mijn voorkeur gaat uit naar Aarts omdat ze me dan met een paar extra'tjes kunnen matsen. Bovendien zitten ze lekker in de buurt.

Het is dat een van hun verkopers tijdens mijn recente proefrit in de O2 heel wat goed heeft gemaakt, want eigenlijk had ik al bij voorbaat geen zin meer om nog bij Aarts langs te gaan!
Het begon een tijdje terug toen ik voor een proefrit in de nieuwe Seat Leon kwam. De importeur had mij gebeld en gevraagd welke versie ik wilde rijden. Er is mij toen toegezegd dat er een 1.9TDI klaar zou staan. Kom ik daar aan, wat denk je dat ze voorrijden: een 2.0FSI! Leuke en vooral snelle bak natuurlijk, maar daar heb ik weinig aan als ik persé een diesel moet leasen!
Heb er toen ook wat van gezegd en het slappe excuus was dat ze nog geen TDI van de Leon hadden. Dan denk ik op mijn beurt: nou en, dan zorg je dat je er een hebt want dat is mij door de importeur toegezegd. Daar kwam nog bij dat ik maar een half uur mocht rijden. Dat slaat ook nergens op aangezien ik straks 4 jaar (50.000 + km's per jaar) in dat ding moet rijden. Ben dus ook gewoon anderhalf uur weg gebleven (met wat oponthoud onderweg), waardoor meneer helemaal "not amused" was /forum/images/graemlins/wink.gif
Ik had echt het idee dat ze me niet serieus namen...er is me totaal niets over de auto uitgelegd, er is niet eens gevraagd of ik interesse had in een (vrijblijvende) offerte....helemaal niets. Een norse confrontatie vanwege het lange wegblijven (hij had zgn. nog een klant daar gehad, yeah right) en een hand...that's it!
Een tweede bezoek, enkel voor een concrete offerte, werd ook een bliksembezoek vanwege de non-interesse van de verkoper. Een vriend van mij heeft overigens exact dezelfde ervaring opgedaan onlangs.
Ik ga geen naam noemen van de betreffende verkoper, maar hij doet de reputatie van het bedrijf niet bepaald goed!

Vraag me af of ze daar überhaupt een auto willen verkopen, zeker gezien de toch al niet al te florisante autoverkopen de laatste tijd.

Ik hoop dat als ik mijn O2 bij hen bestel, e.e.a. wat soepeler verloopt want op dit moment gun ik ze alleen het voordeel van de twijel vanwege hun geografische ligging én het feit dat collega's wel tevreden zijn.

Karstieman

Forumguru
Kijk, weer iemand niet meer zo tevreden is over Aarts.
Wedden dat we het allemaal over dezelfde verkoper hebben ?

Ga anders eens langs bij Primair in Sittard ! /forum/images/graemlins/smile.gif

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Kijk, weer iemand niet meer zo tevreden is over Aarts.
Wedden dat we het allemaal over dezelfde verkoper hebben ?

Ga anders eens langs bij Primair in Sittard ! /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Nee, Karstieman, het is zeker niet altijd dezelfde verkoper.
Echter bij het verzoek destijds om mijn Altea (ook bij Aarts gekocht) in te ruilen kreeg ik een heel slap bod.

Voorwat betreft Primair te Sittard,hier heb ik heel goed zaken kunnen doen. TOP /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Ik zou dus zeker ook bij Primair eens langs gaan voordat een nieuwe auto besteld gaat worden.

Hebben twee weken geleden bij Aarts een Fabia Equipe plus Combi 1.9 TDI besteld nadat we twee keer waren kijken.Beide keren perfekt opgevangen door twee verschillende verkopers,namen veel tijd,alles werd goed uitgelegd en er was ruimte om te onderhandelen.Resultaat:een mooie inruilprijs op mijn huidige auto en veel extra's erbij.Ik kan niet anders zeggen dat dit bedrijf OP DIT MOMENT een dikke 10+++ krijgt,maar ik heb mijn auto natuurlijk nog niet.Dus ik hoop natuurlijk dat mijn positief gevoel zo blijft!De levertijd zou 10 weken zijn.Als het goed is maakt de auto zelf dan het wachten wel waard.Als mij iemand nog meer over deze auto kan vertellen,hoor ik het graag.Heb nog niemand gevonden die dezelfde had!!

snake

Nieuw lid
helaas ik ben niet maar dan ook NIET teveren over deze garage, wel waar om in mei 2005 kocht ikook een mooie fibia 1.4 16 grijs.na twee weken van aan koop begonen de problemen al:getik onder de moter kap ik vertrouwede het niet en ging naar de dealer en mij werdt verteld dat het de kleppen waren met een koude moter vol goede moet ging ik weer,een dag later op weg naar het zuiden sloeg de moter af op de snelweg tedens het inhalen, auto langs de kant gezet en anwb gebelt.volgens de anwb had naar de moter geken maar kon niks direct wat vinden hij kon helaas de auto niet inlezen want de sullen hadden zij nog niet.de volgende dag langs geweest en de auto daar gelaten en gelijk verteld dat er getik onder de moter kap is,na twee dagen krijg ik de auto weer en alles was gemaakt en blij dat ze zijden dat ik was gekomen want als ik door had gereden dan had ik de moter opgeblazen want de kap van de distriburiem kwam tegen de riem aan en was bijna weg......een paar weken later merkte ik water lekage bij de bijrijders kant ook weer naar de gagare en de auto daar gelaten twee dagenlater krijg ik hem terug en het probleem was geholpen zeiden ze(4 deuren af gekit)probleem zat in de deuren zal wel.gisteren had ik de auto weer achter gelaten bij de garage voor het zelfde probleem dat ik twee weken geleden achter kwam gelijk gebeld en kon pas terecht op 13 maart 2006,daar was ik het niet mee eens en vroeg om een verkoper die kon gelukkig regelen dat ik op 02-03-2006 terecht kon. gisteren met goede moet de auto gebracht en verteld dat dit de laaste keer was dat ik kom voor iest en dat andere maatregelingen ging trefen.om 16:30 die zelfde dag werd ik gebeld met de mededeling dat de auto klaar was(verbaast was ik dat hij nu al klaar was maar oke er werd verteld dat de auto droog zou worden afgeleverd zou worden MAAR HELAAS DAT WAS NIET ZOU WAAR IK HET TOTAAL NIET MEE EENS WAS EN HAALDE ER EEN VERKOPER BIJ EN MET GROTE OGEN STOND HIJ ER BIJ TEKIJKEN EN ZIJN ANTW WAS HIER WEET IK OOK NIKS VAN MAAR IK GA EFF NAAR BINEN, 10 MIN LATER KWAM HIJ ALBELLENT NAAR BUITEN EN ZIJ JA HELAAS WE HADDEN GEEF WATER STOF ZUIGER EN WARMTE KANON OP DE AUTO DROOG TE MAKEN.VOL WOEDE EN STRESS PROBEERDE IK ME INTEHOUDEN. WIJ KUNNEN HIER OOK NIKS AAN DOEN ZIE HIJ WANT ZE HADDEN INGEBROKEN EN DE WATER STOFZUIGER MEEGENOMEN EN EEN LABTOP EN IK WERD NOG KWAJER MET TRANEN EN TUITEN GING IK IN DE AUTO ZITEN EN WACHTE OP MIJN VROUW DIE VERDER GING MET DE VERKOPER. EN ALS LAASTE ZIJ HIJ WE BELLEN U WEL OP ALS WE EEN STOFZUIGER EN EEN KANON.HET IS NU VRIJDAG 21.30 EN NOG STEEDS NIKS GEHOORD IS DAT NOU DE SERVICE VAN DE SKODA NEE VOOR MIJ NIET ..................... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

higgy

Forumguru
Oef. Jij bent boos.
Ik kan d'r geen gehakt van maken maar dat zal de emotie wel zijn. Sterkte.

Timothee

Actief lid
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn lease Octavia en hij is keurig door Aarts afgeleverd. De verkoper nam rustig de tijd om alle toeters en bellen uit te leggen en ze hebben mijn aftermarket radio en carkitje netjes ingebouwd.

Ondanks de eerdere bedenkelijke tegemoettredingen, ben ik op dit moment zeker tevreden.

elcocheSKODA

Actief lid
Las afgelopen week in een regionaal dagblad dat er een faillisement voor Auto Aarts Heerlen en Maastrciht zou zijn aangevraagd. Er zou wel mogelijk een doorstart plaatsvinden.

Erg jammer dat weer een bedrijf er onderuit gaat.

Fabia

† In Memoriam
Maar gezien wat er allemaal in dit topic beschreven is over Auto Aarts is het misschien niet helemaal vreemd dat het bedrijf failliet is.

Vandaag kwam de brief van Skoda Nederland binnen,Auto Aarts is inderdaad afficiel falliet verklaard.Verdomme,nu kan ik kijken waar ik mijn Fabia zijn eerste beurt laat geven over twee maanden.Ik vind het echt k#t,kan niet anders zeggen dan dat ik goede ervaringen met hen gehad heb.

Ken de verkoper persoonlijk vrij goed. Het bedrijf heeft het helaas niet overleeft jammer het zoveelste dealerbedrijf wat ten onder gaat in het zuiden des landes.Skoda heeft toch al vrij veel dealers gehad in Limburg en ik zie persoonlijk dat het een kwestie van tijd is dat er importeursfiliaal gaat komen voor de merken VW/audi/Seat/Skoda. Er zal wel weer een nieuwe gek gevonden worden voor voorlopig en deze zal dan weer bedankt worden voor zijn diensten en tot ziens(aantallen worden niet gehaald enz...)Kijk maar eens naar Seat ze vinden niet direkt een dealer voor het zuiden.Jammer het wordt allemaal maar groter en krachtiger we worden een nummertje?

Markie78

Nieuw lid
Onvergetelijke nnectdote over Aarts

Ik heb mijn lease auto ook 3 jaar in onderhoud bij Aarts gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben over hun service. Alleen de ondeskundigheid van "de verkoper met het snorretje" irriteerde mij dus wel! Ik heb nog een leuke anektdote voor jullie over een avontuurtje dat ik 2 jaar geleden bij Aarts had!!! :

Ik had mijn O1 1.9 tdi 13o pk destijds net een jaar en ik had veel gehoord over de mogelijke chiptuning die Aarts aanbood. Ik vond dat wel interessant, maar vroeg me weldegelijk af of die 800 euro wel enig bevredigend resultaat tot gevolg zou hebben?! Op een dag dat ik mijn octavia weer voor de beurt kwam langsbrengen vroeg ik dat dus aan "de snor" en hij vertelde mij dat ze een occasion hadden staan met dezelfde basismotor als die van mij, maar dan met een chip. Nou dat was dus voor mij de uitgelezen mogelijkheid om daar eens een proefritje mee te gaan maken. Zo gevraagd, zo gedaan. De verkoper drukte mij nog voor het wegrijden op het hart om de auto eerst even warm te rijden. Dat heb ik dan ook gedaan, totdat ik bij het Limburgs Dagblad was (lees: 1 km verder). Daar trapte ik hem dan eindelijk in: 1e versnelling wow, 2e versnelling so hey!, 3e versnelling BOOOOEM KRAK BAF STOP.... Ik had even nodig om mijzelf te realiseren wat er zojuist gebeurd was, ik zag niets meer, de motorkap was door de wind losgeschoten en tegen het raam en op het dak geklapt!!! Na het bijkomen van de schrik heb ik ze weer zo goed als mogelijk teruggelegd en ben nog met het hart in mijn keel met een slakkegangetje teruggereden naar Aarts. Je had die gezichten van hun moeten zien toen ik met dat wrak bij hun op het terein kwam rijden. Even later bleek dat een monteur juist dat motorkapslot even had geleend bij deze "showroom auto" om bij een deffecte van een klant om te ruilen.... Need I to say more?
407.gif

Mark

Daniel

Lid
Re: Onvergetelijke nnectdote over Aarts

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Markie78</font><hr />

Even later bleek dat een monteur juist dat motorkapslot even had geleend bij deze "showroom auto" om bij een deffecte van een klant om te ruilen.... Need I to say more?
407.gif

Mark

[/ QUOTE ]

crazy.gif
grin.gif

Mensen,

Zoeken jullie een goede SKODA dealer ? Heb uitstekende ervaringen met Bollen in Maastricht.

higgy

Forumguru

Veffie: fijn dat je er blij mee bent, maar je spuit dit in een draadje over Auto Aarts in Heerlen...

LenK

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Markie78</font><hr />

Even later bleek dat een monteur juist dat motorkapslot even had geleend bij deze "showroom auto" om bij een deffecte van een klant om te ruilen....

[/ QUOTE ]
Je wilt niet weten hoe vaak dat gebeurt. Zelf ook meegemaakt dat er om mij te helpen een andere auto werd "geript" en dat een showroomauto niet meteen voor een proefrit meekon omdat er een onderdeel ontbrak.
Zolang die andere auto niet van een klant is en ze jou niet voor nieuwe onderdelen laten betalen dan gaat het nog, maar anders is deze praktijk wel bedenkelijk.

Bovenaan Onderaan