Audio verbeteren

JeSko

Forumguru
@ekkybedmond

Wat ik terugvind op Briskoda is dat er standaard Skoda's met DSP versteker gemaakt zijn, maar dit zijn enkel de luxe versie's met Canton/sound system. Als je een Bolero zitten hebt is dat zonder zo'n af fabriek geüpgrade geluidssysteem.
 

Rofffel

Forumguru
Check even onder de bestuurdersstoel, daar zit deze gemonteerd (bij het Canton systeem in ieder geval).
Het eerste wat ik doe bij een nieuwe auto is isoleren en moet zeggen dat het isoleren van de Octavia echt noodzakelijk was. Dit laat een fabrikant als eerste ‘luxe’ vallen aangezien het niet zichtbaar is.

voor 200 euro en een klein middagje werk heb je 100% waar voor je geld.
 

Bakkertje

Forumguru
Er is wel iets via VCDS in te stellen volgens mij, door een ander auto type te kiezen.
Verder zijn er mensen (ook hier op het forum) die met een condensator of spoel (weet ik effe niet meer) de tweeter wat getemd hebben.

En wat @Roffel schrijft, isoleren..
 
Goede morgen,

Als je niets aan je auto wilt veranderen dan heb ik de perfecte oplossing. Heb 2 jaar geleden een audio upgrade bij Integrated Car Audio Solutions te Woerden in laten bouwen.
Deze upgrade bestaat uit een DSP versterker 6-8 kanaals (weet ik even niet meer precies) en een op maat gemaakte subwoofer, welke in de uitsparing voor de wielkast van de kofferbak past. Set wordt met een speciale stekker verbinding tussen de radio en de bestaande speakers aangesloten.
Voordeel is dus dat er aan de originele bekabeling en speakers niets wordt aangepast.
Doordat de Sub de laag weergave van de originele deurspeakers overneemt heb je A: minder resonantie in de deuren en B:een veel mooier en strakke laagweergave. De speakers in de deuren worden zo ingeregeld dat de mid en hoge tonen veel levendiger klinken! Door de DSP instellingen kun je dit nog helemaal naar persoonlijke voorkeur in laten stellen.
Mijn auto gaat volgende week uit de lease en heb vorige week in 20 min mijn set uit laten bouwen. Mocht je interesse hebben laat het mij weten. De set is te koop!
Hai, met de radio wordt dan de besturingsunit bedoeld in de middelconsole of dat Multimedia ding in het handschoen vak?
 

Bakkertje

Forumguru
In het verhaal van @Santi blijft alles in de auto origineel en wordt er een versterker en een subwoofer toegevoegd aan de audio installatie.
 
Bovenaan Onderaan