ASR/ESC knop aanwezig in OIII?

Gizzmo

Forumguru
ASR uitzetten moet inderdaad wel mogelijk zijn, zeker met caravan of aanhanger, nat grasveld, sneeuw, modder, berg op, probleem is als die aan staat dat als je wielen even doorslaan het vermogen weg valt en je meteen weer stll staat, diverse keren gehad dat ik niet weg kwam met en wel zonder.
 

EdK

Forumguru
ASR is bij elke Skoda gewoon aan en uit te schakelen, ESP daartegen is niet dmv een knop uitschakelbaar !
 

skodaboy

Forumguru
dat het ASR-systeem uitschakelbaar is daar ben ik mee eens..
maar mijn vraag was hoe werkt het bij een 03,daar ik niet dadelijk een ASR-knop zag staan.

bij een 02 en andere Vag's is er duidelijk een ASR-knop aanwezig, knop indrukken en ASR is uit
als ook die stationaire toerental begrenzing is uitgeschakeld.

heeft de 03 een ASR-knop of moet je het systeem uitzetten via de boordcomputer?
 

skodaboy

Forumguru
[quote="Gaat via het menu in de columbus, is onderdeel van ESC
Bekijk bijlage 28206 [/quote]

maar ik vermoed dat je het systeem toch ook op een andere manier moet kunnen uitzetten.
want niet elke 03 beschikt toch over een navigatie systeem..;)
 

Joske

Forumguru
ik interpreteer dit als: indien je een columbus/amundsen hebt (of alleen het eerste) moet je het via die instellingen doen anders zal er een knopje zitten aan de pook :)

(is maar een hypothese, er lopen hier toch vast genoeg O3 rijders rond om dit te bevestigen/ontkrachten? ;) )
 

skodaboy

Forumguru
@Joske dank je voor de toelichting.

dan heb ik er gisteren gewoon over weg gekeken..:banghead:

of die 03 nog bij ons staat weet ik niet zo direct,dat zal ik maandag zien.
Toen ik op transport vertrok (VW Passat leveren) stond hij nog in het atelier.
Maar bij terugkomst ben ik niet meer in de werkplaats geweest..;)
 

LdN

Forumguru
ik interpreteer dit als: indien je een columbus/amundsen hebt (of alleen het eerste) moet je het via die instellingen doen anders zal er een knopje zitten aan de pook :)

(is maar een hypothese, er lopen hier toch vast genoeg O3 rijders rond om dit te bevestigen/ontkrachten? ;) )

Ik heb de Elegance BusinessLine uitvoering met de columbus en heb inderdaad de bewuste knop bij de pook niet, ik kan het alleen uitschakelen
via de columbus.
 

Gieliovd

Forumguru
Oké met Bolero hoor je dus een knopje te krijgen.

Dat lampje van ASR/ESP brandt wel geregeld bij me ;)
 

VWim

Forumguru
Zal ik dan het verlossende woord geven? :D

Er staat inderdaad ESP off, maar het knopje doet alleen maar ASR off. Als je hem uitschakelt dan geeft de auto (als het goed is) ook de melding ASR off of iets van gelijke strekking.

Bij mijn O3 met Columbus is geen knopje aanwezig, uitschakeling moet je via de Columbus doen (onder het menu Car).
 

VWim

Forumguru
Grijpt het systeem ook niet meer in dan?

Dat zou betekenen dat hierin verschil zit tussen de reguliere auto en de RS... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan