Arno's O²

Skodarno

Senior Member
Jawel, Arno, 24 jaar uit Drachten. Sinds zaterdag in het bezit van Octavia II 1.9 TDI Elegance handgeschakeld uit 2005 in de kleur cappuccino beige met beige interieur :santa: Heb zo nog geen foto's maar de auto is nog compleet standaard. Toch heb ik al een aardige lijstje 'upgrades' die ik wil uitvoeren en zal als het mee zit vrijdag of zaterdag al wat onderdeeltjes ophalen bij de dealer :smirk: In kort, ik wil de auto echt op zn Duits, VAG, gaan stylen maar wel dusdanig netjes houden.

Ik heb echter ook al wat bekende probleempjes zo doen elektrische ramen hun eigen ding en heb ik links achter een behoorlijk windruisje. Hoop dit dus zo snel mogelijk te verhelpen.

Verder bevalt het me prima maar heb hiervoor altijd benzine (Honda, BMW) auto's gereden dus is het nog wel even wennen maar heb deze auto dan ook gekocht ivm werk.

Hoop hier iig genoeg info te vergaren.

piair1982

Forumguru
Windruisje kan een achterste raamrubber zijn. Was destijds een garantie klusje.

Maar welkom! We zijn benieuwd naar de foto's

s-line

Forumguru
Ongeveer ja, of grote wielen met een goede schroefset of airride:super:
Gr. En succes met je auto ben benieuwd hoe hij gaat worden!

Karstieman

Forumguru
Ik heb ook last van zo'n windruisje in mijn O2 2006. Zou dat nog steeds onder garantie verholpen kunnen worden ?

Cyrus

Actief lid
Schijnt een heel eenvoudige reparatie te zijn - kan met afkitten opgelost worden. Wellicht wil je dealer dit als service bij de volgende beurt meenemen, zonder iets op de rekening te zetten. Het is immers een bekende kwaal.

VEEJAY

Forumguru
Gefeliciteerd met je auto, 1 van de beste motor/modelletjes die van de fabriek hebben gerold. Denk dat je maar eens op de website van VVT tuning moet gaan rondkijken voor het 'echte' tuning werk ;)

Skodarno

Senior Member
Bedankt allen. Vanmiddag nieuw setje matten (met logo) en Skoda emblemen gehaald bij de dealert. Ook nog gevraagd naar de ruis, dit zou mss nog onder garantie verholpen kunnen worden :) Laat als ik hem dan langs breng tevens het licht opnieuw programmeren want ik rij nu altijd met licht aan. Zelfs op stand '0'. En aangezien ik ook een set projecters wil met eventueel Xenon vind ik dat behoorlijk irritant (en de lampjes ook).

Cyrus

Actief lid
Laat de dealer dan even de dagrijverlichting omzetten van Scandinavisch naar Noord-Amerika, met de DRL over de mistlampen. Mistlampen laten dimmen naar 65% tot 70%. Effect is dan dat bij de lichtschakelaar op 0 of A (automatisch) alleen de mistlampen vóór branden, verder niets. Dat is dan in ieder geval géén APK-afkeur. Zodra je de handrem aantrekt, naar stadslicht of dimlicht schakelt, gaan de mistlampen weer uit.

Ziet er bijna hetzelfde uit als de facelift-Octavias.

Ik rij daar zelf nu al een maand of 6 mee rond, paar keer pal achter een politie-auto, motoragenten om de auto heen of op patrouille langs de kant van de weg en algemene verkeerscontrole gehad: geen agent die er over valt.

Skodarno

Senior Member
Viel me idd al op bij de nieuwere types. Maar ik wil zo'n bochtverlichting module dus dan wordt het wel een beetje teveel van het goede ben ik bang.

Cyrus

Actief lid
Bochtverlichting en DRL branden nooit samen, om de simpele reden dat bij DRL geen enkele andere verlichting brandt en voor bochverlichting dient het dimlicht te branden.

Rallye

Forumguru
@Cyrus: weet je dat zeker? Ik dacht dat de bochtverlichting altijd aan gaat, dus ook als je geen dimlicht voert.

Cyrus

Actief lid
@Cyrus: weet je dat zeker? Ik dacht dat de bochtverlichting altijd aan gaat, dus ook als je geen dimlicht voert.

Bochtverlichting brandt alleen bij dimlicht, anders niet. Overdag (lees: zonder dimlicht) heeft bochtverlichtig ook geen enkele functie. Als signaalfunctie is er al je richtingaanwijzer, wat ook de enige toegelaten signalering is voor richtingverandering.

Wat je wel ziet: bij mensen die overdag ook met dimlicht rijden i.p.v. DRL, doet de bochtverlichting inderdaad gewoon mee.

Rallye

Forumguru
Hier de pagina uit de handleiding:

foto.jpg

Zoals ik het lees kan de bochtenverlichting dus wel aangaan als de DRL uit is (of je die niet hebt??) en de lichtknop op "Auto" staat. Dan hoeft het dimlicht dus niet aan te zijn?

Cyrus

Actief lid
In de stand Auto gaat de bochtverlichting alleen aan als het dimlicht ook brandt, ofwel door de lichtsensor is aangeschakeld.

De opmerking in de handleiding dat de bochtverlichting alleen aangaat als DRL uit is, komt feitelijk op hetzelfde neer. Immers: DRL brandt alleen als er geen enkele andere verlichting brandt. Met andere woorden: als DRL uit is, brandt je normale verlichting en alleen dan wordt bochtverlichting geactiveerd op basis van stuuruitslag en/of gebruik richtingaanwijzer.

Skodarno

Senior Member
Zo, dan eindelijk wat plaatjes. Als jullie ze tenminste zien :tongue: Kan de startpost helaas niet bijwerken?

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0067.jpg

Heb wat kleine dingetjes gedaan tot nu toe: Chromen strip achter, OEM sierstukjes uitlaat, chromen Osram lampjes, Privacy Shades, blauw spiegelglas, short antenne (3CM, ziet er nu iet op) en een setje Bosch aerotwins. Heb er ook een Fabia wisser op gehad maar vond dat niet mooi staan, heb hem nog wel liggen dus... Verder bij VVT geweest om dat irritante startgeneuzel en de EGR eruit te halen. Heb ook een setje 19" A8 velgen gekocht maar moet die nog opknappen.

Wil nu binnenkort toch wel graag een set projector lampen. Twijfel nog erg tussen OEM of ,komt ie, Devil Eyes. Wil toch wel iets van LED voor hebben. Helaas loopt die LED-slang bij die DE niet echt naar mijn smaak.

Bovenaan Onderaan