Armsteun in de Citigo

ernst

Nieuw lid
Welke armsteun voor de Citigo?

Voor alle twijfelaars. Koop een Seat armsteun. Dan heb je een degelijke armsteun die goed bevestigd zit aan de bodemplaat . Armsteun is verstelbaar ...heeft een leuke bergruimte en kan omhooggeklapt worden. Inbouwen kun je helemaal zelf doen. 3 kwartier werk ! Zie bijgevoegde foto's van de Seat armsteun ingebouwd in mijn Citigo.
 

Bijlagen

  • 01-08-2013_163118.jpg
    01-08-2013_163118.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 221
  • 01-08-2013_161630.jpg
    01-08-2013_161630.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 226
  • 01-08-2013_162828(2).jpg
    01-08-2013_162828(2).jpg
    60,1 KB · Weergaven: 215
  • 01-08-2013_162903.jpg
    01-08-2013_162903.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 211

Canon-Eye

Forumguru
Ben het wel eens dat de handrem lastig bereikbaar is. Is ook mijn eigen ervaring in de Fabia.
Geen last mee - kan er in mijn Fabia goed omheen met m'n arm.

Als (áls!) er al sprake is van enige hinder, dan is dat eerder het geval bij het inklikken van de gordels van zowel bestuurder als passagier. Maar dat neem ik graag voor lief; ik kan echt niet meer zonder die armsteun. Had een keer een leenauto zonder - was dóódvermoeiend op ritten langer dan een half uurtje.
 

cali05

Forumguru
Ik heb er één voor een MII in Duitsland gekocht en ben er zeer blij mee. Echt een aanrader
 

hojo

Lid
Ziet er erg mooi uit.
Hoe breed is de armsteun en waar moet je gaatjes boren in het kunststof? Ik ben zelf eerlijk gezegd wat huiverig om ergens in de auto te moeten boren. Je zal net zien dat ik een draadje o.i.d. raak. En dan heb je de poppen aan het dansen.
Kun je ondanks je al gedetailleerde uitleg nog meer vertellen over de installatie? Ik denk dat menigeen dit wel ziet zitten maar niet echt durft!
Gr. Hojo.
 

cali05

Forumguru
Heb je op de link geklikt onder de foto's bij mijn vorige post? Daar zie je de inbouw handleiding.
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=709774

Ruwweg zijn dit de stappen:
1. Plaats de armsteun op de plek waar deze moet komen (goed aandrukken) en teken met een stift de voorgeboorde gaatjes af (afb 1,2)
2. Wip de bodem uit de bekerhouder (3,4)
3. verwijder de schroef uit de bodem van de bekerhouder (5)
4. til het kunststof deel iets op en schuif het naar voren (zit geklikt) haal naar voren over de handremhendel (6)
5. Haal het de schroefbevestiging weg en maak de bouten waarmee de handrem vastzit, los. (7,8)
6. Plaats de meegeleverde basisplaat (metaal) op z'n plek, en snij een klein stukje van de vloerbedekking weg (9,10)
7. bevestig de basisplaat met het meegeleverde materiaal. (11, 12)
8. Zet de handremhendel weer vast met de meegeleverde bouten. (13)
9. teken op de achterkant van de bekerhouder het midden af en plak er de meegeleverde mal erop (14-18)
10. zaag/snijdt een uitsparing uit de bekerhouder (19)
11. Ruim het gat op in de bekerhouder (20, 21)
12. plaats het kunststofdeel met bekerhouder weer op z'n plek (22)
13. Schroef de armsteuin aan weerszijden en aan de achterkant vast (23-27)
dopjes erop en klaar

Rustig de tijd ervoor nemen. Goed en zorgvuldig werken (3 kwartier werk). Je hoeft niet te boren in de auto alleen wat kunststof weghalen en wat gaatjes in kunststof te boren.

Overigens is de kleur van het kunststof van de middenarmsteun wat donkerder dan het kunststof in de Citigo maar dat is niet hinderlijk en nauwelijks zichtbaar.
 

hojo

Lid
Sorry, Cali05.
Door het scrollen is de link mij niet opgevallen, vermoed ik. Heb ik ook ergens kunnen zien hoe breed de armsteun is?
Gr.Hojo.
 

Arie Bremselaar

Nieuw lid
Ik heb de goedkope versie van die armsteun voor de Citigo gekocht, is toch een beetje gammel. Het is te doen, maar als je het geld hebt zou ik voor de originele gaan.
 
Heb pas geleden de orginele armsteun laten monteren a 265 euro, bevalt prima goed stevig en is met een draaiknop aan de onderkant in hoogte te verstellen (alleen verlagen, dus voorkant naar beneden, achterkant blijft op dezelfde hoogte). Je kan er je move en fun indoen past net zonder hoesje. Als je je voorstoel ver naar voren hebt staan blijft er nog maar een klein stukje steun over, dus niet zo functioneel voor kleinere personen.
 

Inge

Lid
Ik dacht de originele steun ook in lengte af te stellen is.

Maar als opbergplaats voor de M&F ook handig.
 

Michelv.

Forumguru
Hoe dom kan je zijn, 4 posts is 4x spammen en niet echt lezen dus hieronder zal ie wel weer een spammerd neerzetten:407:
 
Als het wankel is dan durf ik het niet aan. Iemand enig idee hoe de originele dan bevestigd wordt - dan kunnen we eea goed vergelijken?

En ja euro 200,-- voor een armsteun vind ik ook erg veel. Blijven we maar zoeken naar en stevige - hopelijk originele - voor een beetje veel voordeliger. Dus als iemand ergens over struikelt op Google....

ik heb bij aflevering een armsteun bijbesteld. Kosten €150, inclusief montage, inclusief BTW.
 

djmshell

Senior Member
:ot:Ik lees hier dat de armsteun van de mii gemonteerd is in een citigo. Zijn er ook dergelijke opties voor de fabia ( weet iemand dat) de originele van skoda vind ik niet praktisch maar misschien dat vw of seat betere opties hebben.
 
Bovenaan Onderaan