Armsteun in de Citigo

Inge

Lid
Ik kwam op amazon. de onderstaande armsteun tegen - alleen vraag ik me af of het een originele betreft gezien het prijs verschil met de armsteun zoals hij in de Mii catalogus staat. Wat denken jullie? Anders is het natuurlijk wel een hele mooie prijs.

Link: SKODA CITIGO PASSFORM MITTELARMLEHNE/ARMLEHNE 3/5-Türer: Amazon.de: Auto



81FaaIw1zZL._AA1500_.jpg
Het ziet er voor mijn gevoel hetzelfde uit maar laat maar horen wat julie ervan denken/ vinden. Ben erg benieuwd.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik hoorde bij de dealer de prijs van de armsteun voor een Citigo maar dat is echt belagelijk duur. Geloof meer dan 200 euro.
 

hojo

Lid
Ziet er inderdaad interessant uit. Maar de ene Duitse recensie die er bij staat zegt wel dat hij wat wankel is!
Mits dat zo is dan is 60€ toch nog veel. Durf je dat aan?
Doei, Hojo.
 

Inge

Lid
Als het wankel is dan durf ik het niet aan. Iemand enig idee hoe de originele dan bevestigd wordt - dan kunnen we eea goed vergelijken?

En ja euro 200,-- voor een armsteun vind ik ook erg veel. Blijven we maar zoeken naar en stevige - hopelijk originele - voor een beetje veel voordeliger. Dus als iemand ergens over struikelt op Google....
 

Tino

Senior Member
moet je even op het UP forum kijken daar staat het orgineel met montage is veel anders met bouten door de midden tunnel
 
Ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo mooi in het interieur passen... Hij is wel duidelijk goedkoper dan de Skodadealer vraagt.

Trouwens, welkom op het forum Buddie! Het is hier goed gebruik om je even voor te stellen in het Meet & Greet-gedeelte. Rijd je ook Citigo?
 

Inge

Lid
Ja, dan ga ik ook liever voor origineel ondanks dat dat wat duurder is.

Hoorde vandaag bij de dealer dat er nog geen originele van Skoda zelf is - afgezien van de mii's die natuurlijk ook passen.

Vandaag ook nagevraagd wat het kost om nog mistlampen te laten monteren. Kan in de bumper die er nu op zit en inclusief alles ongerveer euro 300,-- - viel me niet tegen moet ik zeggen. Dus voor hen die net als ik nog geen mistlampen hebben en die er later wel in willen - het kan dus.
 

buddie

Nieuw lid
Ja, ik rijd nu ook Citigo, en ik heb mij nu even voorgesteld in het Meet & Greet-gedeelte.
Ik heb afgelopen week ook de dubbele laadvloer aangeschaft, dat heeft ook zijn voor en nadelen.
Maar toch zeer tevreden, want sommige zware tassen vind niet zo aangenaam om er uit te tillen.
Nu slaat ik even een achterbank weg wat ik prettiger vind.
Ik ben voor de rest nog even aan het zoeken voor een deurleuning want ik weet nog niet wat ik met mijn linkerarm moet doen.
 
Het is een beetje off-topic maar dat doen we constant in ons Citigo-gedeelte van het forum, dus dat moet kunnen! ;)

Als je je achterbank klapt, heb je dan een vlakke laadvloer? En stel dat je een hogere lading hebt, kun je dan je verhoogde laadvloer omhoog zetten om de hele diepte te gebruiken?
 

buddie

Nieuw lid
[Anleitungen] [1S][EA] Doppelter Ladeboden des VW UP! nachgerüstet - seatforum - Community für SEAT-Fans

Ik vond de kofferbak te diep voor zware tassen met boodschappen, vandaar de verhoogde bodem wat ook in de VW Up zit.
Ik weet ook niet of het bij de Up standaard is.
Je kan de bodem naar onderen brengen of een etage hoger, en dan krijg je een redelijk vlakke laadvloer.
Ik ben voor de rest op zoek naar andere handigheidjes zal ik maar zeggen, om mijn Citigo kompleet te maken.
Ik heb daar reuze plezier in, en ik hoop jij ook.
Overigens, ik heb een Tour 5 deurs en de kleur Night Blue, Move & Fun en licht metalen wielen.
En nu voor het eerst winterbanden met stalen velgen er onder gezet.
 

Cordoba

Forumguru
Wat ik me afvraag is, is of een armsteun tussen de voorstoelen wel zo prettig is in een Citigo/Mii/Up. Ik heb als leenauto van de garage wel een een Cordoba 6L (laatste versie) meegehad, en vond de armsteun vooral irritant: als ie was neergeklapt, was de handrem moeilijk bereikbaar, was ie opgeklapt, kwam ik er steeds tegenaan met m'n bovenarm bij het schakelen. Probleem was, dat ie vanuit de bestuurder gezien teveel naar voren zat, waardoor ie altijd in de weg zat, zowel in neergeklapte als in opgeklapte stand. De Citigo is nog een klasse kleiner, dus ik ben bang dat het daar nog vervelender uitpakt.

Wat de verhoogde laadbodem in de koffer betreft, wat ik van Mii-eigenaren heb begrepen, is dat ie ook in een handomdraai is verwijderd in het geval je grote zaken moet vervoeren.
 

cali05

Forumguru
Vandaag een originele middenarmsteun gehaald bij een Seatdealer in Duitsland. Zaterdag er ff inzetten. Kosten €153,-. Armsteun wordt stevig bevestigd met een metalenplaat bij de handrem. Ik vind het het geld waard
 

Hetzer

Forumguru
qua binnen ruinte voor is de Citigo ruimer dan de fabia 5j, polo 6r, dus met de ruimte voor armsteun zit het wel goed.
Ben het wel eens dat de handrem lastig bereikbaar is.
Is ook mijn eigen ervaring in de Fabia
 

Fabia

† In Memoriam
Behalve als je een automaat hebt. Dan is een armsteun echt ideaal. Ik gebruik de handrem helemaal niet.
 
Bovenaan Onderaan