Anti-insectenspray voor op vakantie

CDK

Forumguru
@Frank, als je het goed wil doen moet je eerst kleien voor het waxen, maar de auto van m'n pa heeft nog nooit klei gezien, ziet er voor een Toyota bovendien erg goed uit, maar die krijgt dan ook wel 3 x per jaar een wax vertroeteling, dus het kan ook zonder te kleien. Alleen voor een auto die altijd buiten staat is dat niet aan te bevelen.
 

emiel10

Senior Member
Ik probeer de auto ook minimaal 1x per week te wassen. Omdat ik redelijk dicht bij de maas werk wordt mijn auto helaas nogal eens onder gescheten, dus ik spuit hem ook nog wel eens 1-2x per week af los van de wekelijkse wasbeurt :D

Dan merk ik ook de voordelen van een goede wax weer. 20cent in de wasbox en de auto is weer schoon.
 

bartvw

Forumguru
@Corné de Kluijver denk alleen als je nooit de auto met klei doet, dat de wax wat minder lang op de lak blijft zitten.
Mijn auto was ook helemaal spic en span dacht ik, alleen toen iemand er met klei over heen ging stond ik versteld wat er nog af kwam :bloos: plus een gladdere lak.
Heb ook nog Eraser liggen wat ik nog nooit gebruikt heb :D en als ik het goed zeg nemen ze daar de auto mee af na het polijsten kan het mis hebben.

Grt Bart
 

Cordoba

Forumguru
't Is jammer dat ik juist vanavond met een spuitflesje de meeste zooi weer van de auto gespoten heb, maar met een paar buitjes een onverhard pad naar het vakantieverblijf, en regelmatig te smalle wegen, waar je tegenliggers alleen zonder schade kunt passeren door met 2 wielen door de (vaak deels verharde) berm te rijden, helpt niet bepaald om de boel schoon te houden. Aan de andere kan weet ik, als ik thuis de auto niet in één uur maar anderhalf uur was, dat ie weer spik en span is.
 

Cordoba

Forumguru
Als je een goede wax zoekt die makkelijk aan te brengen is, zou ik kiezen voor Collinite 845, met een fles van pakweg 20 euro kun je jaren vooruit, en is echt een hele mooie makkelijke wax.
 

emiel10

Senior Member
Ik stem ook voor collinite. Of de Mothers synwax fx. Wat minder bekend maar ook erg veel waar voor zijn geld.

Maar los van de wax staat of valt alles met het voorwerk. Geen goed voorwerk en de meest dure wax doet weinig tot niks...
 

bartvw

Forumguru
Poorboys Natty's Paste erg makkelijk verwerkbaar, mag in de zon aangebracht worden en erg zuinig in gebruik.

Grt Bart
 

turboturbo

Forumguru
En wat is een goede klei :thumbsdown:
Hangt ervan af of je gaat polijsten erna of niet. Ga je polijsten mag je een harde ferme klei gebruiken die veel troep van de lak veegt.

Ik heb pas gekleid zonder polijsten en daar leent de gele klei van meguiar zich uitstekend voor. Is niet te agressief en geeft geen marring, maakte de lak spiegelglad maar kreeg niet helemaal álle troepjes ermee weg.
 

peterrapid

Forumguru
Als ik ga polijsten gebruik ik de klei van Gyeon ideaal maar kan wat marring geven. En anders heb ik nog een blokje CG blauw liggen voor heel hard.
 

emiel10

Senior Member
Krassen ga je er sowieso niet mee weg krijgen. Het is meer om troep van je lak te krijgen. Ik vertrouw dat spul eerlijk gezegd niet zo.

Ik zou voor een setje mothers klei gaan. Is vrij zachte klei dus je hebt daarmee ook minder snel last van marring en je koopt een complete set voor een redelijke prijs. Spray heb je er ook echt bij nodig anders gaat het niet werken.

Ik gebruik deze set veel:
http://www.carclean.nl/product/Moth...Clay_Bar_Paint_Saving_System_kit_07240_101424
Voor echt vervuilde auto's gebruik ik een hardere klei maar dan moet je daarna ook echt polijsten want dan krijg je veel last van marring, als je niet weet wat dat is zie bijgevoegd plaatje
 

Bijlagen

  • pic824.jpg
    pic824.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 36

peterrapid

Forumguru
Zoals @emiel10 zegt ik zie dat het klei is maar weet niet of hij hard of zacht is en de uitleg is zeer miniem, ik zou eerlijk ook voor vb. Carclean.nl of driven2shine.nl en je hebt er nog een paar met een correcte webshop met uitleg en gekende producten gaan. Je betaald misschien ietsje meer maar je weet tenminste welk product je gaat krijgen. In jouw geval omdat je niet gaat polijsten zou ik gaan voor een zachte klei, maakt niet veel uit welk merk hoor als je maar zeker bent dat het zachte klei is en zoals reeds vermeld altijd luber of detailerspray bijbestellen en dit mag je goed gebruiken bij het kleien anders marring die er heel moeilijk uit te krijgen is (ook geen gewoon water gebruiken, glijdt niet genoeg). Ander op youtube bij chemical guys garage vindt je een massa how to video's die ik je wel aanraad voor je begint te kleien.
 

zxr750luni

Senior Member
of even transparante folie aanbrengen, welke je na de vakantie er weer afhaalt.. zou ook een optie zijn.
ff het haarfeuntje erbij en hoppa..
 
Bovenaan Onderaan