Anti-insectenspray voor op vakantie

Frank

Forumguru
Hallo,

Als ik binnen een maand op vakantie vertrek met Tavia, ga ik geen poetsdingetjes meenemen. Wassen is voor erna...

Ik wil wel een "emergency" spray tegen insecten en eventueel hars van bomen.

Bij de meeste insectensprays lees ik dat je erna moet wassen. Is dat nodig? Wat nemen jullie mee op vakantie?
 

peterrapid

Forumguru
De anti-insectenspray is nogal gevaarlijk als je niet goed spoelt, dus altijd spoelen na aanbrengen. Tip is gewoon de wagen voor je vertrekt een goede verse laag wax te geven dan plakken die teringbeestjes minder en is het makkelijker om achteraf deze weg te krijgen. Er bestaan verschillende reinigingsproducten voor de wagen waar geen water voor nodig is bv bij Chemical guys maar zelf nog niet met gewerkt en ik heb mijn twijfels over de werkbaarheid en vooral de prijs ervan. Prettige vakantie.
 

Frank

Forumguru
Mja. waxen is zo'n gedoe :( Ik weet dat ik vloek, maar ik wil niet waxen... tot er een shampoo is met wax ingebouwd die wel goed genoeg is?

Maar dus sprayen, en daarna plaatselijk spoelen met water is voldoende?
 

turboturbo

Forumguru
Niet waxen is dus helemaal een gedoe. Dan kan je gaan schrobben e.d.

Een goede Wax heeft een standtijd van een paar maanden. En zorgt ervoor dat je auto met 1 emmertje sop weer helemaal fris te krijgen is na een paar maanden (althans dat was mijn ervaring na 5 maanden na een wax beurt :D) omdat het vuil niet goed hecht.

Dus hoe kan waxen nou gedoe zijn? :)
 
Laatst bewerkt:

emiel10

Senior Member
Sowieso wax en dan bijvoorbeeld poorboys bug Squad meenemen maar dat moet je we afspuiten na opbrengen en inwerken.

Ik neem op vakantie altijd wat doen, een washmitt en een droogdok mee en dan zoeken naar een wasbox. Is niet er niet dan helaas, dan thuis weer wassen.
 

CDK

Forumguru
er zijn forumleden die tegen betaling je hele auto details, dus is er ook wel iemand die alleen wil waxen voor je ;) dan beste je dat 'gedoe' toch gewoon uit?
 

bartvw

Forumguru
@Frank de meeste vliegen krijg je waarschijnlijk op de snelweg met de heen en terug reis.
Gewoon vrouwlief bij elke tankbeurt even het voorraam laten schoonmaken :D.
Bug squash werkt ook goed maar inderdaad goed afspoelen , iemand heeft ooit bij mij de vliegen eraf gehaald met
zo een bruine oma's panty werkt perfect :D.
Een doek op de hardnekkige vliegen leggen warm water erop, tijd laten weken de vliegen vliegen er dan af.

Grt Bart.
 

Cordoba

Forumguru
De Faab ziet er nu ook niet uit: staat al een week onder de bomen met diverse stormen, dus veel bomentroep op de auto. Ook wat vogelpoep, maar dat spuit ik er met een spuitfles met water zo af (heb ik al een paar keer moeten doen), en vanmorgen voor ik wegging even de ramen schoongemaakt.

Overigens wat ik ook wel eens doe bij insecten die vast zitten: gewoon een stukje keukenpapier pakken, dat op de vastzittende insecten leggen, en nat maken. Als je dat een aantal minuten laat liggen, was je de insekten er daarna meestal zo af (zeker als de auto netjes in wax staat).
 

peterrapid

Forumguru
Ja is gewoon het basisonderhoud van een auto ... Waxen ? Of niet ? Als je een tuin hebt moet je het gras toch ook afrijden? Het eerst wat ik doe als ik met de auto op reis ben geweest is de auto een grondige wasbeurt geven dan zie je eventuele beschadigingen of bandenslijtage enz. en ik hou ervan om in een mooie wagen te rijden. Is gewoon discipline en als je eenmaal de smaak te pakken hebt sta je iedere week je wagen te kuisen als therapie
 

Frank

Forumguru
@corné geen in mijn buurt blijkbaar...

Waxen moet je ook kleien en heel de riemram zeker? Gewoon goed wassen duurt al een uur nu.

Als ik iets overweeg zijn het die waxshampoos maar die zijn niet goed lees ik? Of bestaat er toch iets eenvoudig voor mensen als ik?
 

peterrapid

Forumguru
Heb collega die de Chemical Guys Citrus Wash heeft met toevoeging van Carnauba en wast zijn kar bijna iedere week en dit werkt OK ... maar hij wast hem bijna IEDERE week.
 

bartvw

Forumguru
@Frank van het merk poorboys zijn er waxen die heel makkelijk zijn, en zelfs in en uit te poetsen zijn in de zon.
Mocht je je vervelen op vakantie en je druk maken om vliegen en boomhars heb je wat te doen.:tegek:

Grt Bart
 

Cordoba

Forumguru
@corné geen in mijn buurt blijkbaar...

Waxen moet je ook kleien en heel de riemram zeker? Gewoon goed wassen duurt al een uur nu.

Als ik iets overweeg zijn het die waxshampoos maar die zijn niet goed lees ik? Of bestaat er toch iets eenvoudig voor mensen als ik?

Die waxshampoo's zijn mooi voor de winter om je wax-laag langer in stand te houden, meer moet je er niet van verwachten.

Het ene model auto was je makkelijker/sneller dan de andere, dus een uur zegt niet alles. Als het moet kan ik de auto wassen in minder dan een uur (inclusief spullen opzoeken, vooraf natspuiten (losweken vuil) en drogen en het opbergen van de zooi. Om een auto netjes in de wax te zetten is vooraf kleien wel aan te bevelen (voorkomt lakschade én haalt vastzittend vuil zoals vastgebakken insecten, boomhars en andere troep van je lak). Het kleien van je auto kost voor iemand die het een keer gedaan heeft iets van een half uur. Dan kun je vervolgens gewoon een wax pakken en de auto in de wax zetten en is ie beschermd. Dit is niet de perfekte methode, maar goed genoeg om een auto goed te beschermen, en wassen, kleien en in de wax zetten kost je dan ongeveer een dagdeel (ochtend, middag of avond, maar voor het aanbrengen van de wax moet de lucht wel droog zijn, dus niet te laat op de avond).

Ik heb vaak niet de tijd voor een wekelijkse wasbeurt, of het is geen weer. Over het hele jaar schat ik, dat ik gemiddeld mijn auto eens in de 3 weken was.
 

Beun12

Forumguru
Indien we het kunnen redden word hier de auto ook wekelijks gewassen en met wax afgespoten, met z'n tweeen ben je dan ook zo klaar. In de zomer krijgt de wagen een normale waxlaag.
 
Bovenaan Onderaan