Anti Carjacking

Maar natuurlijk wel.
Je moet dan wel twee keer aan de deurklink trekken: een keer om te ontgrendelen en een tweede keer om het portier te openen.
 

VEEJAY

Forumguru
Precies, en dat ga ik ongedaan laten maken. Ik wil dat hij ontgrendeld als ik de sleutel eruit haal. In de meeste gevallen stap ik samen uit (met mijn vriendin), dus heb ik er meer profijt van.
 

Karstieman

Forumguru
Dus het kan niet allebei tegelijk ?
Dat passagiers door 2x aan de deurklink te trekken de deur openen, behalve als ik de sleutel er eerst uit haal, hoeven ze maar 1x aan de deurklink te trekken ?
 

Wiseguy

Actief lid
Karstieman, dat is inderdaad mogelijk, sterker nog, dat is standaard als je deze twee functies aan laat zetten door je dealer. De functie anti-carjacking en unlocken wanneer je de sleutel eruit haalt. Mocht je de sleutel nog in het contact hebben zitten, dan moeten alle passagiers (ook de bestuurder trouwens) twee keer aan de deurgrendel trekken: eerste keer om de anti-carjacking functie te disabelen en daarna om de deur open te maken.
 

Spiegeltje

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zo, als ik m'n sleutel NU uit het contact trek springen de portieren braaf van het slot. (De optie anti-carjacking heeft 2 variabelen: anti-carjacking aan/uit bij &gt; 15km/u en anti-carjacking uit bij sleutel uit contact. Die laatste stond niet aan bij mij). Dank aan V-Car.
Pieptoon: zie nieuw draadje.

[/ QUOTE ]

Weet iemand of dit op een Fabia ook mogelijk is? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

ougie

Forumguru
Bij mijn Octavia staat dit omschreven in het instructie boekje, lijkt mij dat dit bij Fabia ook zo is.
 

VEEJAY

Forumguru
men zegt van wel, vraag is alleen hoe weet de auto dat ie in het water drijft /forum/images/graemlins/winkie.gif.

Bij een airbag klapper gaat het in ieder geval open.
 

Spiegeltje

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij mijn Octavia staat dit omschreven in het instructie boekje, lijkt mij dat dit bij Fabia ook zo is.

[/ QUOTE ]

Geen idee. Heb het boekje niet.

Dus weet iemand of dit bij een Fabia ook kan?
 

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij kan het in de Fabia niet. Maar vraag het eens aan de dealer, doe met het toch zeker weten.
 

Mark

Banned
Bij een Fabia kan het ook, vanaf 20 km/u alle deuren op slot en bij het uit contact trekken van de sleutel gaan de deuren van slot.
Moet je wel laten activeren, staat niet aan bij aflevering wagen.
Dealer heeft dat kosteloos gedaan.
 

Henny

Actief lid
Wat is het nut van anti-carjacking als je harder dan 30 km/uur of wat dan ook rijdt? Een auto wordt toch eerder "gejacked" als je stilstaat of haast stilstaat? Ik zie jackers nog niet met 25 km/uur naast een auto rennen om hem af te pikken ....
 

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat is het nut van anti-carjacking als je harder dan 30 km/uur of wat dan ook rijdt? Een auto wordt toch eerder "gejacked" als je stilstaat of haast stilstaat? Ik zie jackers nog niet met 25 km/uur naast een auto rennen om hem af te pikken ....

[/ QUOTE ]
Beste @Henny,
Als je harder dan deze snelheid hebt gereden, sluiten de portieren en kofferdeksel. En deze BLIJVEN gesloten totdat je de sleutel uit het contact haalt of door het bedienen van het knopje alles wil openen. Met andere woorden als de snelhied nadat de anti-carjackking functie de portieren heeft gesloten, weer onder de afsluitsnelheid komt, blijft alles afgesloten.
 

MMM

Lid
Kan misschien wel preventief werken, maar het lijkt me nou niet echt prettig als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt en ze je snel uit de auto moeten halen.
 

higgy

Forumguru
Ik VERMOED dat er een botssensor inzit: bij harde klap en/of ontbranding van een of meer airbags gaat de centrale portiervergrendeling omhoog. Is bij veel merken al standaard, in de Scénic bijv. zit het al.
 

Dutch

Actief lid
Klopt. De vertragingssensor die de airbags activeert zorgt er ook voor dat de deuren weer ontgrendeld worden. Ook de brandstoftoevoer wordt afgesloten.
 

Joeri

Actief lid
Bij Fabia is er wel het verschil dat als de sleutel nog in het contact steekt en één passagiers ontgrendelt de deur door éénmaal te trekken aan de hendel, alle deuren opengaan, en niet zoals in de Octavia I en II dat je deur per deur moet openen.

En bij een botsing openen de deuren van een Fabia of Octavia écht wel /forum/images/graemlins/cool.gif gelukkig maar
 
Bovenaan Onderaan