Andere lampen voor de dagrijverlichting

arjahoekstra

Actief lid
Voor iedereen die op zoek is naar goed werkende LED verlichting:
Kentekenverlichting sedan/hatchback:
https://www.dectane.de/product_info...e-plate-vw-golf-vl-polo-scirocco---skoda.html
Voor de combi:
https://www.dectane.de/product_info...se-plate-a4-a5-q5--s5-passat-variant-r36.html
Voor de boardingspots in de spiegels (zonder check)
http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Mini-LED-Lampe-W5W-radial.html
Voor de stadslichten: (met check)
http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Standard-LED-Lampe-W5W-radial.html
Voor de dagrijverlichting: (wel even opletten of de puntjes van de bajonetsluiting recht tegenover elkaar liggen, of op 150 graden)
http://www.benzinfabrik.de/de/led-r...watt-imax-chip-on-board-led-ba15s-p21w-weiss/
Weerstand tegen foutmelding:
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1974529/Resistors-25W-25ohm-voor-LED-lamp.html
Bij vragen, gewoon even vragen.
Groeten Arjan
 

De Stip

Forumguru
Bij welke lampjes heb je die extra weerstanden tegen foutmeldingen nodig? En ben je tevreden over het resultaat, of had je in enkele gevallen wel of juist niet voor een sterkere lichtopbrengst gekozen? Bij het invoeren van je keuze op de diverse bestel sites, kun je in enkele gevallen namelijk voor 5000 of 10000 k gaan.
 

michelover

Forumguru
Tot nu toe alleen de kentekenverlichting vervangen en de binnenverlichting (kofferbak/onder de stoelen/dashbordkastje etc)
Spiegels en instapverlichting moet ik nog doen.
De links die in het stukje hieronder staan van arjahoekstra hebben lampjes die bij mij allemaal zonder problemen werken.
 

arjahoekstra

Actief lid
@supersjors,

Alleen bij de dagrijverlichting heb je weerstanden nodig omdat de LED lamp maar 4W verbruikt i.p.v. de 21W van de gloeilamp.
Ik heb voor 5000K gekozen omdat dit de mooiste kleur wit geeft. In de spiegels heb ik zelf een 3-voudige LED gebruikt net als in de stadslichten, maar die is eigenlijk een beetje te lang. De rubber afdichting kan dan niet helemaal juist teruggeplaatst worden.
De mistlichten/bochtverlichting heb ik ook vervangen, maar de lichtopbrengst daarvan valt tegen. Ziet er overigens wel goed uit.
 

arjahoekstra

Actief lid
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gewoon toegestaan deze verlichting te gebruiken wanneer ze een geel of wit licht uitstralen, en gelijk van kleur zijn.
In Duitsland mag het in ieder geval niet, maar dan kan je altijd nog gewoon dimlicht gebruiken.
 

Giant

Forumguru
LED vervanging

Dag Arjahoekstra, ik heb je advies opgevolgd en de LED's voor vervanging van de dagrijverlichting net besteld. Met die voor de kentekenverlichting heb ik tot nu toe geen geluk. Eerst van het merk Pilot bij een automaterialenzaak cilindervormige lampjes met 2 LED's erin besteld, die had ik in mijn vorige S1 ook. Maar die geven in mijn huidige S2 een lights failure. Geruild tegen een ander model van Pilot, daar zitten de 2 LED's op een printplaatje met ingebouwde weerstand. Die zijn eigenlijk iets te groot en passen daardoor niet makkelijk in het armatuur en de LED's schijnen daardoor ook niet helemaal in de goede richting naar beneden, maar de behulpzame man van die zaak kreeg ze er wel in, dus rijden maar. Helaas: lights failure. Hij gaat weer zoeken naar een oplossing. Lukt dat niet dan ga ik voor jouw tip om de complete armaturen te vervangen. Op de foto's zie ik een los aan een extra draad bungelende eenheid. Is dat de benodigde weerstand tegen lights failure melding? Kan je die gewoon los laten liggen of moet je die nog vastzetten of zo? Die krijgt het zo los liggend wel voor zijn kiezen anders bij het steeds met een klap sluiten van de achterklep van mijn combi, kan het systeem daar tegen?

Overigens off topic wellicht, maar ik wil hen die dit forum mogelijk maken en in de lucht houden maar eens bedanken op deze plaats, ik leer veel op dit forum! Dank voor de ongetwijfeld behoorlijke tijd en energie die jullie erin steken, blij mee!:545:
 

Kasper

Nieuw lid
Wat moet je nu bestellen voor LED dagrijverlichting op S2? Volstaat dan de lamp van de 'benzinfabrik.de' (4 Watt iMax chip on board LED, Ba15s, P21W, weiss) of moet daar nog een weerstand bij?
 

Giant

Forumguru
Arjahoekstra schreef onderstaand op 25 januari:
Voor iedereen die op zoek is naar goed werkende LED verlichting:
Daaruit heb ik (wellicht iets te optimistisch?) opgemaakt dat er geen weerstand bij nodig is. Ik denk dat de vermelding 'chip on board' aangeeft dat die weerstand er al in opgenomen is. Zo niet, dan heb ik dus een verkeerd setje besteld.... :crazy:
 

BMJK

Nieuw lid
Sjonge... Het leek mij allemaal heel mooi, en dat is het nog steeds, om LED-verlichting in te bouwen. Maar je zal iets meer verstand moeten hebben van electra dan de gemiddelde leek. Nu ik het gehele draadje heb gelezen, begin ik er niet meer aan. Ik dacht aanvankelijk dat het een kwestie van ´plug and play´ is.... :smiley29:
 

arjahoekstra

Actief lid
Ben ook een elektro no-no en op zoek naar een plug-and-play LED lamp. Is deze lamp dan geen plug-and-play? (http://www.immers.info/Webwinkel-Product-3924606/12v-24v-BA15S-18smd-wit-(366lumen).html)

Zo niet, wie weet waar je plug and play LED voor de DRV kunt bestellen?

Deze lamp gaat ook niet zonder weerstand werken. Staat ook onder aan de pagina. De verminderde afname moet altijd gecompenseerd worden. Dit geeft zoveel warmte dat het niet in de lamp zelf verwerkt kan worden. Laat je niet afschrikken door een beetje werk, het resultaat maakt het zeker goed.
 

BMJK

Nieuw lid
Owww, door een beetje werk laten wij ons als electro-nono niet afschrikken. Maar gaan prutsen aan electra wat werkt is voor niet weggelegd. Ik sluit bij wijze van spreken alle stroom af als ik een lamp binnenshuis moet vervangen :winkie:. Zo'n optater als een aantal jaar geleden hoef ik nooit meer. :shocked::1884:
 

Giant

Forumguru
Juist ja, daar ben ik mooi klaar mee dan. Dat 'goed werkend' heeft ook mij op het verkeerde been gezet. Zal de ongeopende verpakking retour Duitsland sturen, fail...

De andere tip van Kasper lijkt me meer kans te maken, want daar staat 'canbus' bij. Ik heb me laten vertellen dat die aanduiding slaat op dat er een weerstand bij in zit.
 

EdK

Forumguru
Giant: De tip van kasper gaat volgens Arjahoekstra ook niet werken zonder weerstand.
Dus zoek goed voor je weer moet terugsturen !
 
Op één of ander Duits forum geeft men aan dat het eventueel mogelijk zou zijn de parametrisering van de rekenunit aan te passen (via VAG COM) zodat LED-lampen geen foutmelding weergeven. Voor Skoda heeft blijkbaar dat nog niemand uitgeprobeerd.
Voor mij zou dat eigenlijk wel dé oplossing zijn, dat geknoei met die weerstanden vind ik eerlijk gezegd maar niks.
 

EdK

Forumguru
Denk dat voor een ieder dit de oplossing zou wezen !
Dus mocht je gedetaileerde informatie hierover te weten komen dan zal een ieder je dankbaar zijn als je dit hier op forum zou mededelen !

Dus mocht je meer weten dan horen we dit gaarne
 
Bovenaan Onderaan