Andere auto kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Die lijntjes! => gewoon drek de getallen :arghh:
Ben je daar dan ook geweest ?
En niet goed voor u ?

Ja met de RAM maar die gasten kunnen kennelijk geen mail lezen. Exact aangegeven welk merk en type auto ik heb en kreeg al snel een reactie dat het geen enkel probleem was en een “leuke auto om te tunen” daar aangekomen na een aanzienlijke reis binnen 5 minuten te horen gekregen “die kunnen wij niet” waarop ik aangaf dat het me heen en weer 4 reisuren kost omdat ze hun mail dus kennelijk niet goed lezen. De enige reactie die ik daarna nog kreeg was het ophalen van de schouders. Ergste is dat ik die gast met die smerige pukkel op z’n bakkes niet van m’n netvlies af krijg :cry:
 

larsy

Forumguru
Ja Oké jammer is dat wel .
Maar voor mij is het 15min van thuis .
Ik zou zelf niet zo ver rijden.
Er zijn er genoeg Die dit doen .
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Bij mijn “vrienden” van ECU soft geweest zie ik....... Hopelijk konden ze jou wel tevreden stellen @larsy.
Waarom niet de dyno sheet gedeeld?

Wij zijn er met onze Passat geweest, mijn collega is toch tevreden.
Op zich kan ik niet oordelen over voor en na omdat ik de Passat enkel na de chiptuning heb gereden.
De auto kan nu toch vlot met het verkeer mee.
Met de DSG in sport vind ik die auto niet aangenaam rijden moet ik eerlijk zeggen, is dit normaal? Want de DSG is ook aangepast en naar ik hier en daar lees moet die 'nerveuzer' afgesteld worden bij chiptuning ivm de koppeling die het anders te zwaar te verduren krijgt? (correct me if I am wrong)
Het is ook maar de tweede maal in mijn leven dat ik met een DSG rij.
Op zich maakt het voor mij niets uit want ik zal nooit of te nooit een automaat kopen tenzij het écht niet anders kan.
Mijn collega is met deze chiptuning al tot in Spanje en terug gereden, probleemloos.


Ik ben van plan, na de tweede kabelbreuk op tien jaar van mijn powerbox, ook bij ECU-Soft te passeren om mijn Octavia te laten chippen. Eerst moeten mijn injecteurs nog nagekeken worden want daar zit olie rond.


Hier onder de grafiek, ik ben geen pro, maar als je over chiptuning op maat spreekt, moeten die 'inzakkingen' van het koppel dan niet mooier afgelijnd zijn na chiptuning? Ik weet wel uit de praktijk dat je dit niet echt voelt als ik vergelijk met twee andere auto's die ik op de dyno heb gezet.

. chiptuning passat.jpg
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Volvo_440_turbo Waarom maak je niet even een eigen topic aan met je vragen over tuning? Overigens is de vraag of die dipjes op lage toeren er echt zijn, of dat die bijvoorbeeld het gevolg zijn van slip van de wielen op de rollen van de bank. Daarnaast kun je een uitdraai ook fraaier maken door domweg de spikes er uit te filteren (is vaak alleen een software instelling op de bank), dus een strakke uitdraai zegt ook niet alles. Daarnaast kunnen ook fysieke/mechanische zaken het resultaat flink beïnvloeden, bijvoorbeeld een brandstofpomp die niet 100% is, kan ook dips in de brandstofdruk en daarmee ook in het koppel veroorzaken.

DSG wordt normaal gesproken bij het aanpassen in de normaalstand zo aangepast dat ie ietsje later schakelt (en daardoor niet bij te lage toeren opschakelt) en in de sportstand laat men hem vaak iets eerder (dan af-fabriek) opschakelen, zodat ie wat minder nerveus wordt en daarmee de sportstand bruikbaarder wordt.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ik was een beetje lui geef ik toe en hiervoor een heel nieuw topic starten is misschien niet een beetje overkill? Ik was vooral ook nieuwsgierig naar anderen hier hun ervaring bij Ecu-Soft. Toch heel erg bedankt voor die uitleg die je gaf
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
ps, en ik wou even inpikken op die vraag van CDK, ik vroeg op een indirecte manier waarom hij 'vrienden' zei.
Ik ga mijn auto daar laten chippen, maar was curieus waarom hij misschien niet content is?
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ok, over het hoofd gezien dus, sorry, een soort van communicatieprobleem dus. Maw, ik weet waarop ik moet letten als ik hen contacteer :D
 

larsy

Forumguru
De persoon achter het tuning kan me geen bal schelen en de naam van het bedrijf nog minder ...
(niet van ik ben bij DIE of DAAR geweest)

ik kon evengoe bij ne andere geweest zijn
Maar deze had de beste prijs en dichtbij vandaar ...
De rest kan me geen Kl..... schelen .
Wagen gaat sneller en dat is genoeg voor me
(testbank en grafiek is leuk
maar moet niet echt voor me
maar zat bij in die prijs van 299€)
Ben super blij met de extra power:rockon:

F0B439EC-3F49-43E7-A7CE-B44C3FE9455D.jpeg
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Ruim 30k aftikken voor een auto en dan voor 100 of 200€ verschil de goedkoopste tuner pakken?

ieder zijn keuze natuurlijk maar daar snap ik dus helemaaaal niks van. Ja je auto zal best sneller geworden zijn maar het kan ongetwijfeld nog veel mooier die curve... er zit nu zelfs een dipje in!?
 

larsy

Forumguru
Ik kan 100 verschillende tuners nemen zal altijd wel een andere curve zijn ... (daar lig ik niet wakker van) . De beste man vroeg me welke benzine ik tankte ... 95 dus .
Zei dat ik 98 moest nemen ...
ja da kan wel . .
Ik rij toch op 95 verder .

Als je alles 50% goedkoper kunt kopen
Kun je het dubbel kopen punt .
maakt niet uit over wel bedrag het gaat .
(Anders had ik ook 60d+ € aan mijn wagen moete geven en hem nieuw moete kopen)
Met die €’s die ik hier niet teveel heb uitgegeven kan ik een Leuke 2deh vorkje kopen voor men Mtb of een nieuw skateboard voor de kids .... of gewoon de suberb3 ook nog eens late tune bij dezelfde tuner .:thumbsup:
Ieder zen ding
 
Laatst bewerkt:

Volvo_440_turbo

Senior Member
QUOTE

Met 98 gaat het wel net iets vlotter en ga je van je tuning wel iets meer geniet hebben denk ik. Met alle benzineturbo auto's ik reed in het verleden altijd 98 getankt. Maar het voordeel is dat ik geen kids heb en ik geen skateboard moet kopen :maakmegek: Nu heb ik een vrouw en rij ik diesel :banghead:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

larsy

Forumguru
Ik Heb deze velgen misschien opt oog (zou tege de zomer wel een ander setje bij willen). En die gulli staan al altijd in mijn top 5 .
zou dit mooi staan/passen op de s3 !
ik denk van wel .
Ma wat denken jullie van deze combinatie.



deze velgen =>
18inch gepolierd en verdicht audi a8 gullideckel
8j ET-48

B57FE702-DA1E-410E-8935-2CF2A93202ED.jpeg
3E7C959F-6984-4B14-9F19-F5FD8B5083D3.jpeg

Op deze auto =>

E5F3C34E-32B3-41C7-B550-83A295C31FE9.jpeg


Deze zou ik ook wel wille ma zijn te duur . En redelijk moeilijk te vinden (of nieuw) . Maar die kleur gaat goed bij de wagen
BBE35D04-92AB-4B20-BB8D-65E36DE2A310.jpeg
 

Bijlagen

  • 2A077861-667F-4DFF-9EAC-39F447EF12B2.jpeg
    2A077861-667F-4DFF-9EAC-39F447EF12B2.jpeg
    116,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Ja ze zijn wat ouder . Maar dat blinkt wel mooi , en ze zijn tijdloos . Ik ben niet voor al dat zwart (logo , velgen ,enzzz..)


6D5383A0-0F68-44B4-AA66-E3BDE442CB11.jpeg C91300EE-A679-4E01-B180-9C41A6876316.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan