Amundsen

MinT

Lid
Op pagina 17 van de Amundsen handleiding (het pdf) staat iets over BT Audio.
Dit naast de AUX en de SD Card etc.

Heb je daar wat aan ? Of moet je eerst wat bijkopen ?
 

TL@

Forumguru
Kunnen er nu flitspalen op? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk moest zijn, maar nog nergens kunnen bevestigen.
 
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn nieuwe Octavia opgehaald. Met een woord geweldig.:489:

Mijn korte ervaring met de Amundsen is dat het een geweldig apparaat is.
Touchscreen is voldoende groot en ik was eerst bang dat het te klein zou uitvallen.
Scherm reageert heel goed op mijn vingers. Waar ik wel moet wennen is de kleuren van de kaarten, want deze is totaal anders als bij de TomTom.
Routeweg is bijvoorbeeld in het licht blauw terwijl bij de TT in het rood is.
Heb wel het idee dat satelieten sneller gevonden worden, maar berekening van route is iets langzamer. Mijn HTC gebruikte ik soms een paar dagen niet en dan was apparaat heel lang bezig met zoeken naar satelieten.
Navi werkt direct vanaf CD, maar kan ook vanaf een SD kaart. Dit heeft een voor en een nadeel, want zo kun je geen normale cd beluisteren of er kunnen krassen op CD komen. Voordeel is wel dat SD sleuf vrij is voor een geheugen kaart waar MP3 op kan.
Ik heb waarschijnelijk de nieuwste Navigatie CD gekregen, want ik woon in een vrij nieuwe wijk en alle straten in deze wijk zijn gewoon te vinden.
Postcode en flitspalen zit er helaas niet op. Ook kan je file lijst bekijken en deze wordt ook up to date gehouden. Navi route wordt op display of in maxidot aangegeven.
Geluid en ontvangst is perfect, heb bv. geen geknetter of ruis en ik was verbaasd hoe hard het geluid gezet kon worden. Ik heb alleen maar speakers voorin, ondanks dat nog een pracht geluid. Mensen met voor en achter speakers hebben denk ik de pefecte sound system. Tijdens het rijden valt muziek even weg door navi commentaar en dat vind ik wel irritant. Ik vermoed dat het weg te stellen is.
Voorin zit verder een kleine gat om een externe audio bron aan te sluiten. (Ipod)

Moet nog heel veel spelen met navi, maar ik vind kwa prijs het echt wel waard.
Ik hoop verder dat deze navi minder gestolen wordt als de Columbus.
 
Ik heb 8 luidsprekers en dat klinkt ongelofelijk goed.
Ik heb een sd kaart van 16Gb en daar staan zowel mijn navigatie files als mijn mp3's op, dus ik kan tegelijk navigeren en mp3's beluisteren.

Vind alleen de navigatie cd's verschrikkelijk duur 130€ per land.
 
Ik ga waarschijnelijk ook een grotere SD kaart kopen, want ik ben zo bang voor verlies van mijn orginele CD. Volgens mij kan je andere landen bij die SD kaart erbij zetten. Op marktplaats verkoopt iemand op dit moment orginele landen CD voor €110.
Maar aan de ene kant ga ik weinig over de grens.

De menu structuur is erg snel te leren van deze navigatie. Heb nu geluid nog beter naar mijn smaak gekregen. Verder loopt het heel soepel en zonder vastlopers.
 
Heb je mss een link want ik vind de advertentie niet op marktplaats. Het zijn allemaal kaarten die niet werken met de Amundsen

Zoek op marktplaats naar amundsen.
De eerste link zou het al moeten zijn. (van iemand uit omg. Apeldoorn)

Stukje tekst van hem:
De nieuwste software CD Duitsland / Europa FX V1 2009.
Overigens ligt de CD Benelux / Europa FX V1 2009 er ook.
Is bedoeld voor de nieuwste 2008 / 2009 Navigatie apparaten in auto's uit de VAG fabrieken.

Dus in de nieuwste (2008/2009) VOLKSWAGEN, SEAT en SKODA types, zie foto's !
Onder andere in de nieuwste VW Golf VI (6), Passat, EOS enz.........

Voor VW: RNS 310.
Voor SEAT: Media System 2.0
Voor SKODA: RNS Amundsen

Succes
 
Foto staan nu ook in mijn album.

Hoi,

Vandaag even met de auto ergens heen gereden, wat gegeten en gelijk wat foto's gemaakt van de Octavia. Vrij standaard model, maar mooiste vind ik wel de handsfree apparaat die verstopt zit in de asbak.

En nu de foto's van binnen en van buiten. geniet van je auto!
 

dalton

Nieuw lid
amundsen is waardeloos

net een nieuwe octavia gekregen, nu maar ipv de aldi radio de amundsen met mp3 mogelijkheid..
1) MDI aansluiting zit in handschoenen kastje: gevolg is dat ook je ipod of usb stick daar ligt (tussen de papieren)
2) dealer had geen kabel meegestuurd zou apart moeten worden gekocht a 199 EUR.. (gebeurd dus niet)
3) navigatie is waardeloos, standaard met verouderde kaart (ik rij vaak off-road in Nederland) benelux en GEEN mogelijkheid tot POI's nog standaard andere stemmen selectie mogelijk, zoom functie kan ook niet echt gebruikt worden (vrij matige zoom)

affijn auto is geweldig maar de hele radio/navigatie had ik anders verwacht...volgende keer beter
 
Toch gek, ik ben ook wel wat navigatie systemen gewend maar ben toch tevreden.
Tuurlijk zijn er uitgebreidere systemen maar in de basis werkt het goed.
 

quorumz

Actief lid
kabeltjes zijn zo'n 35-40 euro (ook bij de dealer)

nieuwste kaarten zijn trouwens 2010 kaarten

mdi is wel lame als hij daar zit (aangezien de aux in de radio zelf zit zou je hem onder de middenarmsteun verwachten, daar komt hij van de skoda superb hopelijk ook)
 

pearldiver

Nieuw lid
net een nieuwe octavia gekregen, nu maar ipv de aldi radio de amundsen met mp3 mogelijkheid..
1) MDI aansluiting zit in handschoenen kastje: gevolg is dat ook je ipod of usb stick daar ligt (tussen de papieren)
2) dealer had geen kabel meegestuurd zou apart moeten worden gekocht a 199 EUR.. (gebeurd dus niet)
3) navigatie is waardeloos, standaard met verouderde kaart (ik rij vaak off-road in Nederland) benelux en GEEN mogelijkheid tot POI's nog standaard andere stemmen selectie mogelijk, zoom functie kan ook niet echt gebruikt worden (vrij matige zoom)

affijn auto is geweldig maar de hele radio/navigatie had ik anders verwacht...volgende keer beter


Bij mij in superb zit hij in midden console onder de armsteun
Hmm, kabeltje was 19,95 (catalogus prijs was 35 Euro)
Poi, niet toevoegen is idd (nog) niet mogelijk. Her en der op de forums is men wel aan het onderzoeken of dit kan >>kwestie van tijd
 
Bij mij zit mn MDI netjes in het handschoenenvakje, zoals ook aangegeven als je een beetje research doet ;) Sterker nog, in elk foldertje waar de MDI in staat zie ik foto's van een MDI in het handschoenenvak, dus dat het als een verassing komt dat 'ie daar zit? Ik had het raar gevonden als 'ie er niet had gezeten :)

Wat betreft de kabel (MDI-USB), daar was ik 20 euro voor kwijt, dus 199 voor een kabeltje lijkt me wat overdreven??
 
199 euro voor een kabel, nee gek dat kost de hele MDI interface volgens het boekje haha!. Kabel voor iphone is 35, voor USB zo 20 euro....

Zag op marktplaats overigs als MDI interfaces voor 79 euro. (dus interface, niet kabel!) weet niet wat ik daar van moet denken...
 

TamRex

Actief lid
Bij mij zit de MDI aansluiting in de middenconsole, vakje achter de versnellingspook (handschoenenvakje?!). Hier ligt dan m'n iPod en m'n iPhone, de iPod is dan op de MDI aangesloten en de iPhone op bluetooth.
Werkt allemaal uitstekend, geluid is prima. Wat wel vervelend is dat de op- en afschakeling van bluetooth op het systeem (geluid: ploing ploing !) bij het uitzetten van de motor veel te hard staat. Kan ik dit ook wat zachter zetten ??
 
Bovenaan Onderaan