Amundsen+ - software update

Zwapp

Forumguru
Had niet precies deze hoor, maar de software is wel gelijk zoals ik op de plaatjes zie, zou er alleen goed bij nadenken dat goedkoop in deze duurkoop kan zijn.
Ik heb er nu een zenec z-e2015 in zitten en heb daar heel erg veel plezier van.
Deze heb ik op marktplaats voor 400 gekocht nadat ik hem uitgebreid getest heb, wel wat duurder maar geen spijt van, succes met je keus!
 

EdK

Forumguru
Zenec is gewoon de beste vervanger voor een VAG unit
Goed passend en communiceert het beste met de CAN bus en MDF en eventuele knoppen op stuur.
Goed met updates van kaart materiaal en als je een aanbieding afwacht ook nog eens helft goedkoper
En problemen met je zenec dan mailen met Zenec en je hebt binnen enkele dagen gewoon antwoord van ze.

Enige wat even oefening heeft is met de meegeleverde USB stick je unit updaten , maar als je uiteindelijk weet hoe dit gaat dan is het met twee vingers in de neus.
Maar tip hierbij is wel om dit rijdend op langere rit te doen.
Zelf één keer voor deur gedaan en toen had ik erna een platte batterij...
 

Zwapp

Forumguru
Updaten gaat bij mijn unit net weer even anders, ik moet het SD kaartje gewoon in de computer stoppen en dat word die gezien als unit en kan er een update gedraaid worden, kaartje dan weer in de unit en klaar.
Maar heb al wel gelezen dat dit dus erg verschilt per unit hoe te updaten...

Zenec is inderdaad goed geïntegreerd, al moet ik zeggen dat die namaak unit wel de PDC kon weergeven en de zenec doet dat niet...
 

EdK

Forumguru
namaak unit wel de PDC kon weergeven
Wat bedoel je hiermee ?

En waar jij spreekt over de SD kaart met updaten daar had ik dan de USB voor
USB op PC en werd gezien bij Naviextra als de unit ( na eerst een copy getrokken te hebben van de unit in wagen met de USB ) na update van PC naar USB was het daarna updaten met USB naar de unit in de wagen.
 

Zwapp

Forumguru
Ik rijd een O2 prefl, hier word meestal PDC weergave niet ondersteund op aftermarket radio's, bij de Chinese radio werd het wel weer gegeven maar nu bij de zenec weer niet...
 

EdK

Forumguru
Maar heb je al eens gekeken of er een update ( firmware ) is ?
Of soms wil mailen met zenec ook wel eens helpen.
En is alles met VCDS in je boordcomputer aangezet ?
Want ik moest toendertijd wel nog me Navi activeren.
 

Zwapp

Forumguru
Ja wel contact gehad met zenec maar die verwijzen door naar een dealer...
Firmware en alle andere software zijn van de laatste versie, ook in vcds alles juist ingesteld.
Als ik de achteruit selecteer gaat alles wel op stil dus dat ziet ie wel, ook navigatie instructies worden weer gegeven op het mfd.

Ik had me er al bij neergelegd dat PDC weergave niet word doorgegeven, maar als jij nog een idee hebt @EdK hou ik mee aanbevolen ;)
 

EdK

Forumguru
Neem eens contact op met https://www.autoshopdetijger.nl/
Had daar mijn 2011 vandaan en ik had toen ook een klein probleempje , kan alleen niet meer excact opkomen wat het nu was.
Maar heb toen een code gekregen waardoor ik in een verborgen menu kwam en het toen kon in of uitschakelen.
Alleen is alweer zo'n tijd terug dat ik niet meer excact weet waarom het nou ging.
Maar die gasten van de Tijger weten echt veel en zijn zeer behulpzaam in het algemeen, dus gewoon eens mailen met je probleem en vragen of zij je verder kunnen helpen
 

Zwapp

Forumguru
Dat zal dan het inschakelen zijn geweest van de VideoInMotion?
Zal nog even neuzen in dat menuutje thx
 

Zwapp

Forumguru
Net even in het verborgen menu gekeken maar daar staat niets over de PDC, in een ander menu wel maar daar hebben ze het alleen over ops en dat zit er niet op...
 

Yuri

Nieuw lid
Je kunt ook eens op FB kijken bij Rudo Rudo Grigoryan.
Hij heeft mooie sets voor je en niet eens zo duur.
Deze zijn op Android en alles kun je erop vinden, zelfs je gem. verbruik ed.
 
Bovenaan Onderaan