Amundsen+ - software update

jrf

Nieuw lid
Het Amundsen+ systeem in mijn Skoda Octavia van februari 2012 meldt dat een software update nodig is (zie foto).


Mijn garage komt tot de conclusie dat de hardware defect is. Kosten nieuw systeem €1122. Gezien de leeftijd van mijn auto niet echt een oplossing. Heeft iemand een alternatief (reparatie, 2e hands systeem, alternatief, etc.). Ik hoor het graag.
 

jrf

Nieuw lid
Ziet er wel mooi uit, maar helaas zitten dealers een eind uit de buurt.
Hoe zit het met integratie met de Skoda systemen?
 

andrehj

Forumguru
Grafisch:
Dat betreft alleen de navigatie, voor de rest ziet de Amundsen+ er grafisch veel beter uit. Dit staat ook duidelijk in mijn vergelijk.

Harde schijf:
Dit argument begrijp ik niet.
Voor je muziek is de vrije ruimte op de harddisk veel te klein, en bovendien krijg je de muziek er lastig op, vandaar dat een SD-kaartje of een MDI+USB-stick veel handiger werkt.
En voor de navigatiedata maakt het niets uit, want een Amundsen+ schrijft die weg op intern flashgeheugen.

Maar eigenlijk hoort deze discussie hier niet thuis, maar in dit topic.
 

Fweijers

Nieuw lid
Beste topicstarter,
Ik heb exact hetzelfde bij mijn Amundsen plus. Rij nu een tijdje rond met dit scherm ipv muziek :-)
weet jij al wat de oorzaak is?

En als hij niet meer te updaten zou zijn, welk vervangend apparaat heb je aangeschaft? Ik vind die Zenecs nogal te duur
Eerlijk gezegd.
 

Rallye

Forumguru
En als hij niet meer te updaten zou zijn, welk vervangend apparaat heb je aangeschaft? Ik vind die Zenecs nogal te duur
Eerlijk gezegd.

Ik denk, hoewel het systeem er wel om vraagt, dat het probleem niet is dat er echt een update van de software moet plaatsvinden, maar dat er iets stuk is, zie ook de ervaringen van de TS.

Deze lijkt me leuk (geen ervaring mee): https://www.autopar.nl/skoda-rcd660xl-touchscherm-bluetooth-multimedia
Prijs is redelijk, apparaat past bij de Skoda, CarPlay (of Android Auto). Nadeel: bediening alleen in het Engels, geen DAB.
 

jrf

Nieuw lid

Fweijers

Nieuw lid
Beste Fweijers,
Ik heb uiteindelijke een Eunavi systeem aangeschaft

Hoi Jrf
die Eunavie ziet er prima uit! Jammer alleen dat dat winkeltje in groningen uit de discussie niet meer bestaat... deze Eunavi is nu via AliExpress te koop. Prijs is goed, alleen wat hoog voor uit China. Plus riskeer je dat invoerrechten erbij komen denk ik.

Ik denk dat ik een rns310 of rns315 heb (kan je hier checken).
Weet iemand waar ik op moet letten bij een vervangende unit, qua maten en aansluitingen?
 

Jewepe

Forumguru
Er staat op Marktplaats een Clarion NV403EV te koop en deze is specifiek voor VAG-modellen (ook officieel VW-accessoire), waaronder de Octavia. Is "plug & play". Ik heb zo'n apparaat en hij bevalt mij prima. Belangrijkste voordelen t.o.v. een Amundsen: goedkope kaart-updates en uitstekende geluidskwaliteit.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-d...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Prijs vind ik wat aan de hoge kant, maar hij staat al een tijdje op Marktplaats
 

Zwapp

Forumguru
Ja dat gaat zeker passen echter zou ik toch zoeken naar wat anders, heb zelf een soort gelijk apparaat gehad, viel erg tegen met name de FM ontvangst...
 

Fweijers

Nieuw lid
Ok, dank, dus je had deze en beviel slecht? De reviews op Bol zijn erg positief.
En welke heb je nu?
 
Bovenaan Onderaan