Amundsen Amundsen MIB autoradio kaartupdate

Ik ben in het gelukkige bezit van een Karoq sportline 03/2022 en... een Amundsen systeem. De huidige softwareversie van de navigatie (2301) is volgens mij toe aan een update, dus heb ik via de skoda site de file OI_P95_EU_202325_Offline_Update gedownload en uitgepakt op een 128GB USB-C stick gezet. de usb stick was ex-fat geformateerd. Alle files (697 stuks, zie foto van een gedeelte), incl de root file, zijn uitgepakt als directory's . Echter als ik de usb-c stick in de voorste usb-c poort stop en de auto start gebeurt er niets, ik krijg geen verzoek tot update op mijn scherm. Ik heb er zelfs 4 uur mee gereden zonder resultaat.
De usb stick knippert een paar keer en daarna stopt het. De files worden wel herkend als ik naar mijn media/muziek bestanden kijk op het scherm, daar zie ik alle directory's en subdir's.
Het zelfs de usb-c stick geformaterrd als NTFS, maar dit werkte ook niet.
Iemand tips hoe nu verder ??? Schermafbeelding 2023-07-04 143327.jpg
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik vermoed dat je het bestand 2 maal hebt uitgepakt. Als ik het goed begrepen heb, komen er 2 (?) bestanden op de USB stick te staan.
 

Rallye

Forumguru
Uitpakken lijkt inderdaad niet goed gegaan te zijn. Nog eens proberen?
Als je een Mac gebruikt eens switchen naar een PC? USB als fat32 formatteren (is een programma voor nodig).
Skoda Connect betalen en de updates via de e-sim binnenhalen?

@red2003 Meer info vind je in het grote Amundsen-topic.
@Peter-036 Dit deel van dit topic (dat niet over een 2014 Yeti met RNS Amundsen gaat) verplaatsen?
 

JMS

Lid
Mijn ervaring (op een superb iv van 2020) is dat dit niet werkt. Zijn er forumleden die er wel al in geslaagd zijn om recente Amundsen (vanaf 2020) via usb te updaten?
 
Ik vermoed dat je het bestand 2 maal hebt uitgepakt. Als ik het goed begrepen heb, komen er 2 (?) bestanden op de USB stick te staan.
Hoi Peter, ik heb het bestand uitgepakt met winzip, werkte niet. daarna alles verwijderd en bestand uitgepakt met 7Z, werkte ook niet. Daarna usb-c stick geformateerd naar NFTS, uitpakken maar werkte ook niet. Nu las ik dat fat32 wellicht werkt, dus ga ik proberen.
 

Rallye

Forumguru
Mijn ervaring (op een superb iv van 2020) is dat dit niet werkt. Zijn er forumleden die er wel al in geslaagd zijn om recente Amundsen (vanaf 2020) via usb te updaten?
Wat bedoel je met “dit”? Het gaat over uitpakken een de wijze van formatteren.….
 

JMS

Lid
@Rallye, het updaten van de navigatiedatabase mbv een usb stick. Ik heb de indruk dat dit afhankelijk is van de versie van de multimedia firmware. Ik heb versie 0278 en enkele weken rondgereden met een usb stick zonder resultaat. Ik heb dan maar de connect services verlengd en heb nu de meest recente versie.
 

Rallye

Forumguru
Kaartupdate heb ik niet geprobeerd, maar het updaten van de radiologo’s ging prima op mijn 2021 Golf met Discover Media.

Welke formattering heb je geprobeerd? Bestand uitgepakt? PC of Mac?
 
De 128gb usb-c stick heeft na 2 uur aan de win pc gehangen om te formatteren naar fat32 format, maar helaas gaf deze aan dat 128GB te groot is voor fat32. Iemand ervaring met een usb C stick met 32GB op FAT32 geformatteerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RoelF

Forumguru
Mijn kaartupdate zit al een ruime week in de auto. usb-c op exfat, want het ding is 64gb. sinds het verlopen van de connect services, nog niet kunnen updaten. Ook geen haast mee, maar wel fijn als ie het kan. Zou toch apart zijn dat Skoda-NL de kaarten op de website aanbied voor een systeem dat de update niet kan/mag/wil verwerken.

@red2003, volgens mij heb je de zip prima uitgepakt. er komen bij mij ook zoveel mappen uit.
 

JMS

Lid
@Rallye uitgepakt op ex-fat zoals voorgeschreven in de handleiding (dit is de mib3 handleiding want enkel deze gaat over usb sticks).

@red2003 je oorspronkelijke aanpak met ex-fat en alles gekopieerd is exact zoals aangegeven in de handleiding. Mijn ervaring is net als bij jou (en RoelF ?) dat je ofwel heel lang moet wachten of dat het gewoon niet werkt. Vandaar m'n vraag naar forumleden bij wie het wel lukt.
 

Rallye

Forumguru
En alleen maar in de USB-C-aansluiting steken is dan genoeg? Je moet niet nog ergens opdracht geven om de update te doen?
 

Sharky

Actief lid
De 128gb usb-c stick heeft na 2 uur aan de win pc gehangen om te formatteren naar fat32 format, maar helaas gaf deze aan dat 128GB te groot is voor fat32. Iemand ervaring met een usb C stick met 32GB op FAT32 geformatteerd?

Probeer eens een kleinere USB stick b.v. 16GB of 32GB te formateren volgens FAT32 en als dat niet lukt EX-FAT.
 

EdK

Forumguru
Je map structuur na uitpakken die klopt !
Heb zelfde bestand ook gedownload op VINnummer en kreeg zelfde hoeveelheid mappen te zien als wat jij op foto laat zien.
Ook naar een USB-C stick uitgepakt en daarna in de C-poort gestopt.
Maar ook niet zelf opstarten, dan is er via de instellingen een pagina waar je UPDATE krijgt te zien maar na drukken doet hij ook niets.
Maar er is onlangs al in ander topic een hele discussie over geweest , en daar word beweert dat je hem er gewoon in moet steken en dan een week later eens kijken of de laatste mapversie erop staat.
Wel dus van te voren kijken welke dat nu is !

Mocht je uiteindelijk toch nog wat uitvinden dan lezen we het graag hier van je !
Bij mij staat momenteel wel de laatste versie er op, maar kan niet zeggen of dit is gekomen doordat de stick er enkele dagen heeft ingezeten of dat hij dit toch online heeft gedaan...
 
Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels mijn 128GB kunnen formateren naar FAT32 en het bestand uitgepakt en op de usb gezet. Ga de stick vanaf donderdag 6-7 in de voorste usb-c steken en zal het eens 1 week laten zitten. Mijn huidige versie is 2301. Ik kom erop terug
 

RoelF

Forumguru
Ben benieuwd!
Versienummer delen is ook wel slim idd.
Ik heb nu Navigatiedatabase: 22.12

Nog geen idee wel versie nummer deze download gaat geven.
 

hemi24

Forumguru
Zolang de laatste downloadbare update 22.11 is, is het vrij logisch dat er geen update wordt gestart, als er nu 22.12 of 23.01 in de auto aanwezig is…

Dat Skoda het wil doen lijken dat het zogenaamd een 23.05 versie zou zijn is heel erg spijtig… Bij VW en Seat zijn ze wat dat betreft wat eerlijker!
 
Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
En dát is misschien het missende stukje uit dit vraagstuk.
@hemi24 Hoe heb je de relatie kunnen leggen tussen de zip en het versienummer van de navigatiedatabase?
 

hemi24

Forumguru
@RoelF : NIET, maar als je bij Seat en VW enkel de versie van 22.11 kunt downloaden, lijkt me het sterk dat je bij Skoda wel een nieuwere versie krijgt.
Zeker gezien de wetenschap dat voor alle overige systemen, het downloadportaal van Skoda doorgaans een versie achter loopt t.o.v. de concerngenoten…

:arghh:
 
Bovenaan Onderaan