Amundsen Amundsen + in Superb II 2012

Rallye

Forumguru
Want er is meer.....kom ik op die duitse site tegen: FSE is FreiSprechEinrichtung... dat zou over de aansluiting met stekker in de middenconsole moeten kunnen.
Ik kom nogal es tegen dat dat niet werkt met de Samsung Galaxy NA de Galaxy S5.... jammer ik heb 7 en geen enkel ander toestel om het mee te testen... de S7 doet niks anders dan opladen op dat stekkertje... handig toch.. maar niet compleet...

Ik vraag naar een link over deze opmerking en jij zegt dit:

https://us.community.samsung.com/t5...-not-connect-to-car-stereo-via-USB/td-p/68762

is een voorbeeld. Het ontbreekt aan: "AOA (Android Open Accessory) which allows the device to be used as a mass storage device."

Ik kan het mobiel wel handmatig op alleen opladen zetten.. maar de rest aan mogelijkheden is toch ook leuk.

Het is een Samsung ding blijkbaar.. :(

Je eerste opmerking gaat over het gebruik van de Samsung als FSE (=carkit). Die heb je, maar via bluetooth. Dan zeg je dat “dat” zou moeten werken via “de aansluiting met stekker in de middenconsole”. Ik neem aan dat dat de USB-aansluiting van de MDI is? Bij jouw toestel, zo blijkt uit de laatste link, kun je de MDI niet als USB-opslagmedium (bijvoorbeeld voor muziek) gebruiken omdat het juiste protocol daarvoor ontbreekt. Over het gebruik van de MDI als carkit zegt deze link echter niets. Volgens mij kun je de MDI echter (ook) niet als carkit gebruiken.
 

Rallye

Forumguru
Dat lijkt wel van je mobiel af te hangen. Gisteren heb ik toevallig de zakelijke Nokia 6 van mijn echtgenote aan mijn MIB2-Amundsen gehangen. Ik heb toen niet geprobeerd of muziek afspelen vanaf de telefoon ook werkt, maar kreeg wel meteen bij het aansluiten de vraag of ik “bestanden via deze computer wilde delen” o.i.d.

Via bluetooth kan iedereen ook muziek afspelen, maar dan ben je de carkit op jouw telefoon kwijt......
 

Pieter_G

Nieuw lid
ik heb geen mib2 maar een amundsen+ in een superb ii uit 2012..... die MIB2 ondersteund waarschijnlijk wel MTP of PTP.
Dit is eerder iets van Google Android die de standaard Mass Storage Device heeft laten vervallen. MTP en PTP zijn niet hetzelfde als Mass Storage Device protocol. Dat lijkt wel zo als je je mobiel aan je windows pc hangt, maar het is niet zo.

Dat iedereen van zijn mobiel aan de bluetooth kan hangen is wel leuk... maar een voetbalteam is nog steeds iets groter dan 4 (max te verbinden mobielen) en het is niet echt een handigheidje om dat even snel te linken allemaal... bij wisselende achterbank bezettingen....

Nog niet te zeggen dat juist het carkit ding wel de must have is.
 

Rallye

Forumguru
Nu word je me te technisch. Een Android-toestel op mijn MIB2 zou dus wel als USB-stick werken, maar op jouw RNS315 Amundsen niet?
 

Pieter_G

Nieuw lid
Zover mijn rondgang over het internet reikt natuurlijk....

Dus eh ja... Jouw MIB2 ondersteund MTP (media transfer protocol) en wellicht PTP (Photo Transfer Protocol) en misschien ook wel Mass Storage Device...
Mijn Amundsen+ ondersteund "slechts" Mass Storage Device. Nu doet enig Android toestel NA Android 4 geen Mass Storage Device meer.

Dus een telefoon oud of nieuw aansluiten op MIB2 gaat wel... enig nieuwe (na Android 4) telefoon doet het niet op een Amundsen +.. middels het USB stekkertje dan hè..

Niet zo zeer iets waar de makers van de Amundsen+ iets aan (zouden hebben) kunnen doen.. Meer dat Google dat heeft geschrapt in versies van Android na 4.

Nou heb ik het ook geprobeerd met een iPhone6 maar die kan zich ook al niet gedragen als mass storage device :(
 
Bovenaan Onderaan