Amundsen bluetooth audio werkt niet met iPhon6

ATWR

Nieuw lid
Ik heb sinds vorige week een iPhone6. Deze heb ik via bluetooth gekoppeld aan Amundsen in Octavia Combi II. Telefoonverbinding werkt prima, maar ik kan geen audio afspelen. Met mijn iPhone4 ging dat probleemloos.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb iOs9 draaien.
 

AndreM

Forumguru
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.
Alles met een I ervoor geeft connect problemen.

Mijn IPad connect ook niet d.m.v. bluetooth met mijn Sony Xperia Z, en de Sony krijgt ook geen verbinding met Apple TV. Je ziet ze wel, maar verbindien Ho maar. :nono:
 
Laatst bewerkt:

GvA14TSI

Donateur
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, opgelost door in het bluetooth-menu nog even apart de mediaspeler te zoeken en vervolgens te koppelen.
 

ATWR

Nieuw lid
@ Andre: zoals ik al aangeef heb ik met mij iPhone 4 drie jaar lang geen problemen gehad. Dus het ligt niet per definitie aan de i...

@GvA14TSI: bedoel je het bluetooth menu van de auto of van de telefoon? Hoe herken ik de mediaspeler? Heeft die een andere naam?
 

GvA14TSI

Donateur
@ATWR in het bluetooth menu van de auto (via de maxidot). Hier heb ik iig de mogelijkheid om te laten zoeken naar een mediaspeler. Als het goed is, vindt hij daar ook je iphone (onder dezelfde naam als bij telefoon). Vervolgens ook hier nogmaals koppelen.

@AndreM Ik gebruik al 6 jaar iphones, met diverse VAG auto's, nooit problemen gehad.
 

GvA14TSI

Donateur
@Joske Helaas, ik heb nu een amundsen+ i.c.m. Iphone6, wel een tijdje een rns510 i.c.m een iphone4 gehad, echter dit is alweer 5 jaar geleden. Ik kan dus helaas niet helpen.
 

HerrFlick

Nieuw lid
Voor degene met een iPhone is er goed nieuws. Als developer heb ik al geruime tijd diverse iOS 11 beta versies op mijn iPhone staan (momenteel beta 6). En hiermee worden de contactfotos keurig gesynchroniseerd. Voor diegene die geen bèta's willen/kunnen installeren, even wachten dus op de officiële iOS 11.
 

Rallye

Forumguru
Voor degene met een iPhone is er goed nieuws. Als developer heb ik al geruime tijd diverse iOS 11 beta versies op mijn iPhone staan (momenteel beta 6). En hiermee worden de contactfotos keurig gesynchroniseerd. Voor diegene die geen bèta's willen/kunnen installeren, even wachten dus op de officiële iOS 11.

Inderdaad. Het werkt! Wel even de (op mijn MIB2-Amundsen tenminste) de favoriete contacten van de radio verwijderen en opnieuw toevoegen. De belangrijkste vernieuwing van iOS 11 wat mij betreft!
 

Bakkertje

Forumguru
nou dat moet ik ook mee gaan maken dan @Rallye
Ik ben overigens wel gecharmeerd van de niet storen in de auto optie. Voor de rest doet ie eigenlijk nog steeds hetzelfde als voor ios 11..
Maar goed, morgen maar eens kijken of ik foto's op het scherm kan krijgen, toch wel grappig als dat werkt..
 

CDK

Forumguru
Voor degene met een iPhone is er goed nieuws. Als developer heb ik al geruime tijd diverse iOS 11 beta versies op mijn iPhone staan (momenteel beta 6). En hiermee worden de contactfotos keurig gesynchroniseerd. Voor diegene die geen bèta's willen/kunnen installeren, even wachten dus op de officiële iOS 11.

Klopt inderdaad, ik had ook de (publieke)beta versies van iOS 11 op de iPhone 7 plus staan en nu de officiële versie, foto’s van contacten staan inderdaad netjes in de Columbus bij mijn Kodiaq :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan