Alternatief voor de Superb EINDELIJK.

Tonno

Actief lid
Spannend is niet het juiste woord en hip absoluut niet, Sjiek is het juiste woord bij de Superb. Een A8 is niets van dat alles, die is gewoon saai.
\

Smaken verschillen gelukkig !
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel blij met onze Superb, de 1.8T rijdt als een speer, en is van alle gemakken voorzien in de Elegance uitvoering :)
Maar als ik dan in de Audi van mijn baas zit, merk je toch echt (overduidelijk) dat het niet alleen maar prijsverschil is.
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij ging het vergelijk toch enkel over de ruimte achterin?
Als je gaat kijken naar het afwerkingsniveau en "de beleving" in de auto dan is een Audi toch echt een ander niveau dan een Superb, laten we wel wezen. En in het kader van wel wezen, als je mocht kiezen om voor dezelfde maandelijkse lasten een A8 te rijden vs een Superb, wie zou er dan voor de Superb kiezen? (ik in ieder geval niet)
 

CDK

Forumguru
met de ruimte in de A8 zou ik wel kunnen leven hoor, vind het een mooie auto, liefst een S8..., dat dan weer wel, sowieso met luchtvering en minimaal een V8 in het vooronder :)
maar idd alleen de ruimte is vergelijkbaar, in een A8 is de afwerking en het onderstel allemaal wel een tikkie van een hoger niveau, ik zal nog ff moeten bikkelen om die droom te verwezelijken.

greetz Corné
 

Der Einser

Forumguru
Ga eens aan het werk Corné !
Je zit alleen maar te forummen,... hahahaha
Die 3.6 heeft dorst!

ps: A8 rules! Gelukkige positie geweest om er ook één gehad te hebben.
 

CDK

Forumguru
ik ben druk aan het werk der Einser ;) mijn dagen bestaan uit betaald wachten :) dus ben momenteel druk bezig met $$$ te verdienen
 

michelover

Forumguru
Wel jammer dat autoweek een ander "alternatief" vergeten is, de VW Phaeton 4.2 V8 danwel in de normale of extra lange uitvoering. Als ik echt een beetje geld over had zou het er zo een worden. Niet te opzichtig en toch wel een sjieke uitstraling, en een hele dikke kont. En ook van binnen gewoon echt een hele mooie wagen.
 

CDK

Forumguru
@Michelover, die heeft weer minder ruimte tussen zitting en dak, ik pas niet achterin vanwege mijn lengte, in de S2 wel :)
 

Bakkertje

Forumguru
Een Phaeton biedt ook alleen in de verlengde uitvoering meer (2 cm) ruimte ;)
Het kopen van een Phaeton valt nog wel mee (zeker in vergelijk tot de nieuwwaarde)..
http://link.marktplaats.nl/678638109

Er is ook een aflevering geweest bij Top gear met de pheaton erin (serie 2 aflevering 10 heb ik kunnen googlen, maar geen directe video link)
 

michelover

Forumguru
@ Corné , ben je dan zo lang dat je de auto vanaf de achterbank kan besturen :wink:
Het is wel geinig dat Autoweek zo'n lijstje met alternatieven bedenkt, maar als we logisch nadenken is die er niet. Welke auto van welk merk heeft net zo veel ruimte achterin voor het zelfde geld als je uit gaat van de nieuw prijs dus geen tweedehands bak. En dan bedoel ik een sedan of combi, dus niet die gezinsbusjes als een Touran en Espace etc. Word een heel kort lijstje.
 

CDK

Forumguru
nee Michelover, maar wel regelmatig mensen achterin met mijn lengte, vandaar mijn keuze wederom voor Skoda, dit is gewoon een super(b) concept :)
 

Der Einser

Forumguru
Over alternatieven gesproken.
Ik had hiervoor een Mercedes R klasse - Lange editie.
Maar daar kon zelfs de Superb niet aan tippen hoor. Beenruimte achterin was extreem. Met zijn 6-en onderweg en iedereen zat prima in zijn/haar eigen stoel met armleuningen.

Eerlijk is eerlijk,.. is hele andere auto mpv/suv.
 

michelover

Forumguru
@ Der Einser, zo'n bouwbusje heeft onze admiraal ook als dienstwagen, anders kon ie namelijk niet fatsoenlijk achterin zitten en werken.
 
Bovenaan Onderaan