Alternatief voor de Superb EINDELIJK.

RayDelft

Forumguru
In de meest recente Autoweek staat een verhaal over de Superb na de facelift. Wat niet veranderd is de binnenkant, maar ik zag iets dat me geruststelt in het artikel. Als je op de Superb uitgekeken bent en iets anders wilt met net zoveel ruimte op de achterbank dan hoef je geen Skoda te kiezen als je dat niet wilt. De Superb is niet uniek blijkt uit het verhaal in Autoweek qua ruimte achterin. Volgens Autoweek volstaat een Audi A8 (lang) ook. Overigens zijn er volgens Autoweek nog meer limos die zich met de Superb kunnen meten, Autoweek repte ter vergelijk over "de Audi A8 lang en soortgelijke" ,dus een verlengde Mercedes S en de 4 deurs Bentley komen ook In de buurt. Voor de duidelijkheid :
Dus niet de gewone A8, maar de lange dus.
Dat lezende werd ik door een enorme geruststelling overvallen. Er is dus meer dan Skoda . Er gemakshalve vanuitgaande dat een Audi A8 lang ongeveer hetzelfde kost als een Superb, doe ik de volgende keer toch maar een A8 lang. (Niet de gewone korte dus). Dus potentiële Superb kopers, voordat je beslist, kijk ook even naar de Audi A8. (Lang).
 

CDK

Forumguru
en dan te bedenken dat ik die altijd al heb willen hebben met een dikke \8/ in het vooronder...... ;)
 

RayDelft

Forumguru
en dan te bedenken dat ik die altijd al heb willen hebben met een dikke \8/ in het vooronder...... ;)

En jij je maar behelpen met nog geen 4 liter onder de motorkap en twee cilinders te weinig. Ach, het is crisis moet je maar denken. Maar sneu is jouw huidige auto wel. Onlangs las ik over jouw auto dat het accelereren tussen de 210 en 240 km/u de fut er een beetje uit is. Erger je je daar niet aan ?
 

Tonno

Actief lid
Ik heb ook lang gezocht, qua ruimte heb ik nog steeds niets beters gevonden.
qua kwaliteit, comfort en afwerking is een Superb natuurlijk niet te vergelijken met Mercedes S-klasse en Audi A8. Maar goed, ze kosten ook minimaal 2x zoveel.
 

sitechris

Donateur
Sloop de middelste bank uit je Renault Scenic en je hebt ook een meter beenruimte. Dus ja.....ruimte is niet alles zullen we maar zeggen.
 

Pendragon

Forumguru
Leuke vergelijking A8 met Superb....prijs is inderdaad 2x zoveel, maar eerlijk, ik vind de Superb veel mooier dan de A8 en niet omdat ik een Skoda fan ben. Ik vind de A8 gewoon een saaie auto.
 

Bakkertje

Forumguru
Sorry Ray, maar ik ben bang dat je bij Audi niet zult slagen als je meer beenruimte wilt dan in een Superb.
De Mercedes S Lang daarentegen heeft inderdaad iets meer ruimte. Voor de aardigheid heb ik er eentje (een Maybach) toegevoegd aan het vergelijke die wel echt meer beenruimte heeft, maar of je daar ooit achter het stuur zult kruipen / achterin zul zitten .....

Ze zijn wel breder achterin dan de Superb, dus die 3 kinderstoelen gaan er wel makkelijker in ;)
 

Bijlagen

  • beenruimte.jpg
    beenruimte.jpg
    162,1 KB · Weergaven: 56

RayDelft

Forumguru
Sorry Ray, maar ik ben bang dat je bij Audi niet zult slagen als je meer beenruimte wilt dan in een Superb.
De Mercedes S Lang daarentegen heeft inderdaad iets meer ruimte. Voor de aardigheid heb ik er eentje (een Maybach) toegevoegd aan het vergelijke die wel echt meer beenruimte heeft;)

Die Maybach wordt toch niet meer gemaakt? Ik denk trouwens dat het vanwege het parapluutje een Rolls moet worden.
Met die A8 moet ik teveel een stap terug doen. :)
 

CDK

Forumguru
@der Einser, nee hoor, dat gaat'm niet worden, was top om mee te rijden maar gaat net een brug te ver voor mij ;)
 

Tonno

Actief lid
Leuke vergelijking A8 met Superb....prijs is inderdaad 2x zoveel, maar eerlijk, ik vind de Superb veel mooier dan de A8 en niet omdat ik een Skoda fan ben. Ik vind de A8 gewoon een saaie auto.

De 'saaie' A8 . . . .
2013-Audi-A8-L-Hybrid-Front-Side.jpg



Vind je een Superb lekker hip en spannend dan ?
 

Pendragon

Forumguru
Spannend is niet het juiste woord en hip absoluut niet, Sjiek is het juiste woord bij de Superb. Een A8 is niets van dat alles, die is gewoon saai.
 
Bovenaan Onderaan