Alsnog even voorstellen

Ondertussen ruim een half jaar en 24.500km verder. De auto bevalt nog steeds heel erg goed. Heb deze week wel alsnog een trekhaak laten monteren.

Bij +/- 14.000km nog wel een aantal keer terug geweest naar de dealer omdat mijn panoramadak niet meer wilde sluiten. Uiteindelijk zijn ze er achter gekomen dat de glasplaat er af fabriek scheef in zat. Ze hebben de glasplaat eruit gehaald en recht gemonteerd. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Ook al een keer flink kunnen vlammen op de snelwegen van onze oosterburen. Bergafwaarts, niet ontbeten en met de wind in de rug een snelheid van ruim 235 km/h op de teller kunnen zetten.

Ik wil binnenkort toch eens kijken naar wat er mogelijk is met VCDS. Dat de kofferbak bijvoorbeeld niet met de sleutel dicht kan vind ik knap vervelend, heb al eens gehad dat de sleutel er nog in lag. Op mijn werk lachen ze er nog steeds om...




 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag de Octavia ingeleverd. Kilometerstand bij inleveren was 158.003km. Op 8 dagen na heb ik er precies 3 jaar in gereden.

De Octavia is een fijne auto geweest. Heb er helaas wel een paar kleine dingen mee gehad, hij heeft me echter nooit laten staan.
De problemen die ik heb gehad waren de volgende;
- Panoramadak wilde niet meer sluiten. Glasplaat bleek er af fabriek niet juist in te zitten. Is door de dealer hersteld.
- Hoge luchtdruk in de auto waardoor ik hoofdpijn kreeg. Isolatiemateriaal bleek losgelaten en voor de ontluchting van de cabine te zijn gevallen. Luchtdruk in de cabine was zo groot dat de ruiten naar buiten werden gedrukt als de aanjager vol aan stond.
- Motorstoring. Rubbertje van de carterontluchting bleek kapot te zijn.
- Koelvloeistofverbruik. Lampje ging na op peil brengen binnen een week weer branden. Intercooler/warmtewisselaar bleek inwendig lek. Onderdeel was nergens in Europa te krijgen, zal dus vaak voorkomen.

Verder heb ik nog 2x een lekke band gehad maar dat is natuurlijk niet de schuld van de Octavia. De 1.5 TSI DSG was een fijne combinatie en ook de sportstoelen vond ik persoonlijk erg fijn. Ook de aanpassingen die @hemi24 gedaan heeft waren zeer welkom, vooral het sluiten van de kofferbak met de sleutel en de Sportline tellers waren zeer aangenaam.

Ik rij op dit moment tijdelijk in een 2019 Golf Variant totdat ik in begin januari mijn in september nieuw bestelde Superb kan halen. Uiteraard gaan we ook daar weer kijken wat er mogelijk is met VCDS.

Ik kijk er naar uit!
 
Bovenaan Onderaan