Alpha's KAMIQ: Black

Alpha

Donateur
Dat zal best wel meevallen, zodra je in de zwarte wegrijdt ben je de blauwe alweer vergeten...
Succes en alvast veel plezier en bedankt voor het delen van je verhaal!

Thanks! Hoop dat het inderdaad meevalt!

Gefeliciteerd, wat een mooi ding zeg !

Dankjewel!

Top! Hoor graag je ervaringen (mijn vrouw gaat rond april er waarschijnlijk 1 bestellen...).

Ik zal dit topic regelmatig updaten! Dankjewel.

Gefeliciteerd hoor! Mooie auto de Kamiq :thumbsup:

Thanks!!

Slik.....ben ff jaloers....mag dat?

Dat mag... Maar doe jezelf niet te kort! Dankjewel.

Mooie Kamiq !! :thumbsup:

Thanks!!


:D

Mooi! Gefeliciteerd!

Dankjewel!!

Mooie Wagen, leuk verhaal !

Jij bedankt voor het lezen! :)

Gefeliciteerd en veel plezier met de mooie Kamiq toegewenst!

Dankjewel Corné!

Gefeliciteerd alvast met je nieuwe Kamiq. Nog even wachten en dan lekker rijden en ben je de vorige weer snel vergeten :-)

Thanks Antera!!

Mooie auto Dave! Nog even wachten en dan kan het grote genieten gebeuren! :)

Dankjewel! :-)

Veel plezier alvast met de Kamiq. Wat is overigens de reden dat je voor Kessy hebt gekozen, ondanks alle bedenkingen die daar de laatste tijd steeds meer over te horen zijn?

Dankjewel Cordoba. Goede vraag hoor. Het leek mij een fijne feature. Ik heb nu op de Fabia alleen de start/stop knop. En daar had ik het luxe probleem dat ik dan de sleutel moest pakken om hem te openen maar hem daarna eigenlijk niet meer nodig had. Volgens mij had VW Group in 2018 al verbeteringen toegepast op KESSY om het veiliger te maken. Maar dat zal ik nog eens uitpluizen. Anders maar zo'n signal blocker kluisje kopen om de sleutels in te bewaren.

Zeau hé! Dat is een hele strakke bak geworden zeg. Je hebt goed nagedacht over de samenstelling en opties als ik het zo lees. Echt gaaf! Gefeliciteerd alvast met je nieuwe wagen. Die blauwe ben je zo vergeten...

Dankjewel Henrik! Ben er inderdaad weken mee bezig geweest... Dealer wilde heel netjes alles stap voor stap uitleggen en samen configureren. Duurde niet lang voor dat ie door had dat ik al uitgezocht had wat ik wilde haha :-) .
 

Alpha

Donateur
Ojah, m.b.t. Kessy... Dit zit er volgens mij sinds begin 2019 in. Is toen o.a. bij de gefacelifte Fabia standaard geworden:

KESSY with new motion sensor in the key
The optional KESSY entry system now has a new motion sensor in the key. It further reduces the risk of someone stealing or breaking into a ŠKODA FABIA. If the car key is not moved for 15 minutes, for example because it is lying in a drawer or on the owner’s desk, its radio signal is automatically switched off. As soon as the key is moved again, the radio signal comes back online. The ŠKODA FABIA can then be unlocked in the customary manner and the engine switched on via the Start button, all without handling the key.

Bron.
 

MacRembrandt

Forumguru
Dankjewel Henrik! Ben er inderdaad weken mee bezig geweest... Dealer wilde heel netjes alles stap voor stap uitleggen en samen configureren. Duurde niet lang voor dat ie door had dat ik al uitgezocht had wat ik wilde haha :-) .

Wat ik dan vervolgens doe is mijn vrouw de bestelling laten doen. Is zo'n verkoper helemaal van slag.:maakmegek:

Prachtig uitgevoerde Kamiq. Daar ga je lol van hebben. Succes met de laatste loodjes.
 

Alpha

Donateur
Wat ik dan vervolgens doe is mijn vrouw de bestelling laten doen. Is zo'n verkoper helemaal van slag.:maakmegek:

Prachtig uitgevoerde Kamiq. Daar ga je lol van hebben. Succes met de laatste loodjes.

Hahaha geweldig! Die moet ik onthouden :deuk:!

Dankjewel voor het compliment! Kijk er ook erg naar uit!
 

Okki

Donateur
Dat mag... Maar doe jezelf niet te kort! Dankjewel.

Vrijdag al even wezen kijken bij de dealer. In het zelfde pand hebben ze ook SEAT. De Arona is ook wel een leuke auto, alleen sigificant minder ruimte voor eventuele achterpassagiers.

De Kamiq stond er alleeen met sportstoelen, ik vond die vrij smal en stug, met name ook met uitstappen (harde rand). Begreep dat de flippers aan het stuur echter alleen bij de Sport uitvoering mogelijk was. Nou ja, we zullen de folders en configurator er eens op los laten, hoewel zelfs dat niet altijd zekerheid en duidelijkheid biedt.

Mijn vrouw maakt het niet veel uit, als het maar een hogere auto is.
Dus die winst heb ik al...


Ff vloeken in de kerk...ik ga binnenkort toch ook even bij de nieuwe Renault Captur kijken, schijnt een veel betere auto dan het vorig model geworden te zijn en ik moet zeggen dat deze er ook heel fraai uitziet.
 

EdK

Forumguru
Tsja velen zweren met die sportstoelen, maar bij Yeti en nu ook met Fabia er in gezeten maar kan er niet aan wennen.
Die hoge rand geeft me een opgesloten gevoel en dat ik niet tijdens een rit ff met de kont kan heen en weer schuiven.

Maar goed have fun met je configuratie bepalen
 

Alpha

Donateur
@Okki
Ik heb alle drie de soorten stoelen geprobeerd. Sportstoelen, normale en de leren. De sportstoelen zijn inderdaad degene die het smalst zitten. Ik ben een redelijke sportfreak (brede bouw) en ook ik zit met m’n schouders goed vast in de stoelen. Echter had mijn Fabia ook al sportstoelen. Dus dat gevoel kende ik al een beetje. Ik vond ze in ieder geval lekker zitten (ook een keer 3 uur non stop in een demo gereden). Maar kan mij voorstellen dat niet iedereen het fijn vind. Succes met de keuze maken! Ik zou de dealer vragen of hij ergens een Kamiq heeft staan met de niet-sportstoelen.

@EdK
Begrijp je gevoel. Zit inderdaad een stuk geslotener. Is echt een kwestie van smaak deze stoelen denk ik. Ik vond ze zelf fijn zitten. Niet geheel onbelangrijk vond ik ze persoonlijk ook beter uitzien.

Klein detail is dat de sportstoelen wel meer ruimte innemen. Je hebt achter net iets meer plaats met de normale stoelen. Maar het verschil is niet schokkend.
 
Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
Gisteren was het dan zo ver! De uitlevering!

Nog even moeten slikken om die blauwe in te leveren... Maar tot nog toe geen spijt gehad. Voelt nog een beetje onwerkelijk om nu in een Kamiq rond te rijden. Deze auto is toch wel een flink maatje groter. Vooral het feit dat je zijn "neus" ziet onder het rijden vind ik wel stoer. De LED-lampen overal zijn super gaaf. Wat een bak licht komt hier uit.

De uitlevering zelf was heel leuk gedaan. Bij binnenkomst werd ik al opgewacht door mijn verkoper. Onder het genot van een kopje koffie werden de nodige papieren in orde gemaakt. Nog heel even paniek omdat het systeem van de RDW eruit lag. Konden Blue niet van mij ontkoppelen. Maar besloten om alles voor de Kamiq in orde te maken. Dat ging wel goed. Toen we daar mee klaar waren deed het andere systeem het gelukkig ook weer.

Ik kreeg vervolgens het mapje met de handleiding en het rapport van de eerste beurt. Vervolgens werd het tijd om het doek van de auto te halen en hebben we toch heel uitgebreid (zeker 3 kwartier) alle functies doorgenomen. Kreeg hierbij ook echt het gevoel dat er tijd voor mij werd genomen. Vervolgens werd de auto voorgereden en hebben we nog wat foto's gemaakt.

Tot nog toe rijd de Kamiq heerlijk. Hij ligt heel solide op de weg. De 1.0 motor voelt nu al enorm rap aan en dan heb ik hem nog geen keer op zijn staart getrapt. Ik denk dat de aanvulling van de DSG hierbij ook helpt. Alle entertainment systemen werken ook heel vlot en lekker. Wat mij wel verbaast is dat ik gisteren én vandaag ook al een systeem update had. Die voert zich dan op de achtergrond uit. Wordt dus nog flink aan de software getweakt lijkt het.

Ondertussen zijn de 18 inch zomer velgen en banden ook al besteld. Nu wachten op lente :) ! Hierbij een kleine impressie van Black! P.s. de laatste foto staat onze opa op de foto ;) . 2001 Octavia RS.

Black-001.jpg Black-002.jpg Black-003.jpg Black-004.jpg
 

Alpha

Donateur
Dankjewel voor het compliment! Zeker genieten :) ! Jammer dat ik moet werken volgende week... Maar wat verlof plannen om fatsoenlijk te gaan toeren.
 

jesse_s93

Donateur
In jouw openingspost heb je het over verlichte instaplijsten. Is dit een officiële skoda accessoire of heb je deze ergens anders besteld? In de officiële accessoire lijst kon ik daar niks van vinden.
 

jesse_s93

Donateur
Ziet er gaaf uit! Ik heb ze voor de Scala nu besteld bij een webshop uit Duitsland.
Waar haalt de led zijn voeding vandaan? Dat is neem ik aan een batterij, klopt dat?
 

Alpha

Donateur
Yep, zitten batterijen in. Ze gaan aan en uit op basis van een lichtsensor en branden x-tijd.
 

VAG-man

Forumguru
Even dit topic gemist. Mooie auto hoor. Complimenten. Wow wat staat die Kamiq toch hoog op zijn pootjes. Kwestie van smaak.

Je zult een aardig harder onderstel hebben met zulke lage bandjes.
 

Alpha

Donateur
Thanks voor je complimenten :thumbsup:

Je hebt zeker een punt dat hij nu een stuk harder aanvoelt op de weg. Zeker als ik het sport chassis activeer. Daar voor in de plek voelt ie nu wel een stuk sportiever aan.

Vandaag maar even een kleine stop gemaakt op een verlaten quarantaine parkeerplaats.

5C1F3381-9304-4F91-B4C7-38E236084258.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

i2Paq

Senior Member
Komend vanaf "mijn" topic over de Kamiq die ik besteld heb om even te kijken. Wat een mooie auto!

Zelf hou ik van kleur dus na een gele Fabia, een Hot Orange CrossPolo en een Rio Red Rapid nu dus de Velvet Red Kamiq.

Ik zie dat jij ongeveer 4 maanden hebt gewacht, daar hoop ik ook op :dankje:
 

Alpha

Donateur
@i2Paq dankjewel! Geniet er elke dag van! Stiekem toch een heel klein beetje kleur als ie vol in de zon staat. Dan is Black meer Blue !

Succes met het wachten! Ik hoop dat je hem snel hebt! Ik had hem op de eerste dag dat t kon besteld. Alleen dus moeten wachten door t Simply Clever Pack en de Kleur. Maar was t wachten meer dan waard!
 
Bovenaan Onderaan