Alpha's KAMIQ: Black

Alpha

Donateur
Hoi allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier een auto heb geplaatst...

In 2015 is mijn Skoda avontuur begonnen door mijn trouwe Fabia "Blue" aan te schaffen. Ik heb altijd met heel veel plezier met deze rakker op de weg gelegen. Toch wilde ik altijd al een iets hogere auto... Maar goed... Jarenlang was de Yeti de enige optie. Maar met alle respect... Het is een leuke auto, maar het was niet zo mijn ding...

Maar toen.... Twee jaar terug werd de Vision X aangekondigd... Het concept leek mij erg ruig... Flink gaan sparen dus want wie weet komt er ooit een model wat hier op lijkt. In de tussentijd kwam nog de Karoq uit... Ook een hele mooie gave wagen. Maar voor mij iets te groot. Qua budget (met alles wat ik wil...) en qua formaat...

Afgelopen jaar kwamen meer en meer nieuwtjes boven water over een crossover Skoda. Uiteindelijk is dat dus de KAMIQ geworden. 18 september 2019 naar de IAA geweest. Daar stond 'ie dan in het echt... Meteen verkocht... Geen twijfel meer mogelijk... Het moest en zou deze auto worden... Ik ben er wel 20 keer in gaan zitten. De "booth babes" begonnen al te lachen als ik weer aan kwam lopen...

Op 27 september 2019 heb ik dus de Kamiq besteld... Toen begon de stress... Welke Kleur?!?! Weer Race Blue? Titan Blue? Misschien eens rood?!?... Misschien eens zwart? Of toch dat gave steel grey? Wilde uiteindelijk voor Magic Zwart gaan... Tot de dealer, heel slim, een Karoq in Crystal Black liet zien... SHIT... verkocht...

Uiteindelijke bestelling:
  • Skoda KAMIQ Sport Business MY2020
  • Crystal Black
  • 1.0 DSG 115 PK
  • Castor 16 inch lichtmetalen velgen (afgeleverd op winterbanden)
  • Spoiler voor en diffuser zwart
  • Full LED koplampen met dynamische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
  • Full LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers
  • Panoramisch glazen dak met dakrailing hoogglans zwart
  • 2 USB aansluitingen achter
  • DAB
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmend
  • KESSY
  • Variabele bagageruimtevloer
  • Sport Chassis Control
  • Adaptive Cruise Control
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Achteruitrij camera
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Navigatiepakket
  • Simply clever pakket
  • Verwambare voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
  • Regensensor + grootlichtassist
  • Side assist
  • Reservewiel
  • Instaplijsten "verlicht" (KAMIQ logo)
Kortom veel wat de Business standaard heeft. Echter wilde ik zo graag de zwarte dakhemel hebben dat ik voor Sport Business ben gegaan. Nadat ik bij verschillende demo's en in Frankfurt de sportstoelen had gezien wist ik zeker dat ik deze uitvoering wilde hebben.

Bestellen verliep vrij snel. Ik wist al wat ik wilde. Dus de dealer had weinig werk aan mij. Het Simply Clever pakket was pas leverbaar vanaf week 48. De kleur Crystal Black was pas leverbaar vanaf week 51. Dus we wisten sowieso al dat 2019 niet meer haalbaar was.

Hoe is de bestelling verlopen:

27-09-2019: Auto besteld.
02-10-2019: Bestelling aangepast. AAC + Elektrische achterklep toegevoegd
03-10-2019: Alle wijzigingen en ook de kleur zijn bevestigd
21-12-2019: definitief ingepland week 2, 2020. Leverweek ~5.
11-01-2020: Chassisnummer is bekend. Auto is op 10-01-2020 gemaakt.
17-01-2020: Auto aangekomen bij Pon.
22-01-2020: Auto aangekomen bij dealer.
31-01-2020: Geplande uitlevering auto.

Er lag nog wel een gevaar op de loer... Ik had nog nooit in de Kamiq gereden... Alhoewel ik "Blue" ook blind had gekocht... Kriebelde dit keer het toch even om een proefrit te maken. Uiteindelijk heb ik 4x in een Kamiq mogen rijden in allerlei verschillende uitvoeringen. De laatste proefrit heb ik de auto een hele middag meegekregen. Toen wist ik dat mijn keuze voor de 1.0 en de DSG meer als prima voor mij was. De Kamiq voelde soms zelfs aan, qua rap-heid, als mijn Fabia... En dat is voor mij prima. Overigens kudo's voor de dealer dat ondanks de auto al gekocht was ik nog steeds proefritten mocht maken!

Goed genoeg gepraat... Hierbij de eerste foto's. De dealer had hem gisteren ontvangen. Toen hij belde grapte hij al dat hij hem even binnen zou zetten om te ontdooien. Helaas kon ik geen full shot van voren maken (auto stond dicht bij de poort). De auto was uiteraard ook nog niet gepoetst. Desalniettemin was ik wel weer helemaal verliefd. De uiteindelijke levertijd vind ik ook meevallen.

Nu begint het "lange" wachten tot volgende week :-) ! Al zie ik wel nog enorm op tegen het inruilen van "Blue"... Maar ik ben nu eenmaal wat gevoeliger met auto's wegdoen... "Het blijven toch je kinderen hé"...

Hoop snel wat meer foto's met jullie te kunnen delen.

Als je het tot hier hebt gered: bedankt voor het lezen :-) !

Groetjes,
Dave

1.JPEG 2.JPEG 3.JPEG 4.JPEG
5.JPEG 6.JPEG 7.JPEG 8.JPEG
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Nu begint het "lange" wachten tot volgende week :-) ! Al zie ik wel nog enorm op tegen het inruilen van "Blue"... Maar ik ben nu eenmaal wat gevoeliger met auto's wegdoen... "Het blijven toch je kinderen hé"...
Dat zal best wel meevallen, zodra je in de zwarte wegrijdt ben je de blauwe alweer vergeten...
Succes en alvast veel plezier en bedankt voor het delen van je verhaal!
 

Antera

Donateur
Gefeliciteerd alvast met je nieuwe Kamiq. Nog even wachten en dan lekker rijden en ben je de vorige weer snel vergeten :-)
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier alvast met de Kamiq. Wat is overigens de reden dat je voor Kessy hebt gekozen, ondanks alle bedenkingen die daar de laatste tijd steeds meer over te horen zijn?
 

Henrik

Forumguru
Zeau hé! Dat is een hele strakke bak geworden zeg. Je hebt goed nagedacht over de samenstelling en opties als ik het zo lees. Echt gaaf! Gefeliciteerd alvast met je nieuwe wagen. Die blauwe ben je zo vergeten...
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Aha vandaar, kon al niet volgen. Nu is er nieuw gevaar, niet naar een openbaar zwembad gaan met de wagen, "lockerbendes" breken lockers open als je aan het zwemmen bent en jatten de sleutels. Echte plaag atm in België.

Excuus:ot:
 

EdK

Forumguru
Voor degene die het even miste van @Cordoba

Cordoba heeft het vrij druk en dus weinig Privé !
Maar wel geaboneerd op verschillende autovakbladen !
Door die drukte is hij nu pas met de bladen van 2004 bezig en vandaar zijn reactie over Kessy....

Dus hoop dat jullie het na deze uitleg niet meer missen ??!!:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Eind vorig jaar was er nog volop in het nieuws dat verzekeringen recent extra eisen stellen aan systemen voor keyless entry, daarnaast lees je af en toe problemen als de kessy sleutel in de kofferbak ligt, en de kofferbak wordt gesloten (sleutel buiten bereik antenne, waardoor de auto zichzelf vergrendelt). Overigens is dat laatste éénvoudig op te lossen, gewoon bij één van de boerenprotesten vragen of ze met de tractor je auto een stukje op willen duwen, dan komt de sleutel vanzelf dichter bij de sleutel-antenne voor in de auto te liggen.;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan