Alarm deactiveren

newwolf84

Forumguru
Hoi forummers,

Al een hele poos geleden dat ik iets gepost heb omdat de auto probleemloos was, dus dat is een heel goed teken.
Maar nu het volgende, ik heb sinds een week het probleem dat de af fabriek alarminstallatie spontaan gaat werken. De sirene doet het inmiddels niet meer ( accu?) leeg? ( zit hier een aparte accu in/op? maar de alarmlichten knipperen wel.

Van maandag op dinsdag nacht is dit ook gebeurd, met als gevolg dat ik om 02.45 uur 's nachts de deurbel hoor gaan en blijkt dat de politie bij de deur staat met de vraag of alles oke is. Ze reden net een rondje door onze buurt en zagen mijn alarmlichten knipperen en wilden even pols hoogte nemen. Petje af voor de opmerkzaamheid. Maar goed, dit is inmiddels al vaker gebeurt. Ik ben nu eigenlijk van plan om voor nu het alarm maar uit te laten schakelen.
Weet iemand hoe dit moet via VCDS/VAG com ?

Wat moet ik uitzetten in VCDS om het ( fabrieks ) alarm te deactiveren ?
Ik heb een kabel, maar ben niet helemaal thuis waar ik precies moet zijn om het te kunnen deactiveren.

Het betreft een Skoda Octavia combi EBL uit 2011.

Het verhaal met vliegjes, beestjes en weet ik het wat is bekend maar die bleken niet rond te kruipen/vliegen wat het interieur alarm zou af kunnen laten gaan.

Groeten Henry

eriktv

Forumguru
Dit klinkt heel erg als het probleem dat ik bij twee auto’s heb gehad. In de hoorn zit vaak een extra accu, om te voorkomen dat gespuis simpelweg de hoofdaccu kan loskoppelen en vervolgens in stilte je auto jat. Die hulpaccu was bij mij (DEFA-alarm) één geheel met de hoorn en voor een kleine €200 verkrijgbaar. Vervangen was bij mij goed te doen: DEFA Can Alarm trekt accu leeg - noodstroomaccu vervangen?

Niet het antwoord op je vraag, maar vervangen is misschien wel beter dan uitschakelen.

• Leuk
Waarderingen: CDO
Bovenaan Onderaan