'Afwerking'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: \'Afwerking\'

Ted,

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Als ik goed naar een Peugeot kijk en zie wat een ongelijke kieren er tussen de verschillende kunststof interier delen zitten, dan lopen de rillingen over mijn rug.
Bij mijn Skoda is het veel beter.
En, een Skoda is natuurlijk geen Audi, verschil moet er zijn in prijs en afwerking. Anders zouden er geen Audi's meer worden verkocht.
Misschien wel omdat mijn Skoda verder zo fijn is , dat juist dit soort kleine dingen beginnen op te vallen.
Daarbij komt dat bij mijn Skoda alles dicht op elkaar aansluit en dan valt een kleine oneffenheid natuurlijk meer op. Vergelijk ik dat met een Ford die ik had, een hele fijne auto, waarbij de interieurdelen veel meer ruimte hadden, daar valt zoiets veel minder op.
 

Ted

Forumguru
Re: \'Afwerking\'

Helemaal mee eens! Inderdaad is een Audi veel nauwer getolereerd, kijk alleen al naar de wielgeometrie waardes. Daarbij viel mij gelijk op dat zij veel nauwkeuriger gedefineerd waren.Verder ben ik met name op het spuitwerk van mijn fabia bijzonder tevreden. Bijzonder strak en weinig sinasappelhuid effect en tot op heden 3,5 jaar met 108dkm geen enkel roestplekje. Nog geen enkele auto heeft dit bij mij geëvenaard. Weliswaar is hij verzinkt, maar toch hoor je nog steeds auto's met roestproblemen (met name Ford).

In ieder geval nog bedankt voor je reactie!

Groeten Ted.
 

kane

Nieuw lid
Re: \'Afwerking\'

<quote>
4. Het chroomkleurige ontgrendelknopje van het bijrijderportier zit wat hoog en dat valt op als het portier afgesloten is. In elk geval hoger dan van het bestuurdersportier;
</quote>

Dat heeft mijn Fabia ook! Bij de bestuurderskant zakt het chromen knopje zodat het gelijk ligt met de deur. Bij de bijrijderskant blijft het knopje een halve centimeter boven de deur staan. Dit is met name vervelend omdat je aan de bijrijderskant niet zo duidelijk kunt zien of de auto op slot staat.
 

blackczech

Actief lid
Re: \'Afwerking\'

Dat chromen topje moet je dan gewoon een halve toer draaien en dan kan je dat op hoogte zetten dat ge zelf wilt !!

Grtzzzz
 

LenK

Forumguru
Re: \'Afwerking\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

En, een Skoda is natuurlijk geen Audi, verschil moet er zijn in prijs en afwerking. Anders zouden er geen Audi's meer worden verkocht.


[/ QUOTE ]
Audi's worden echt niet verkocht omdat ze zoveel beter zijn. Maar alleen omdat er status aan ontleend kan worden.
Skoda is het merk voor mensen die zich niet hoeven te bewijzen.

Hetzelfde verschijnsel zie je op alle gebieden: maak een product duur en probeer het herkenbaar te positioneren. Dan zal een groot deel van de (potentiele) kopers het als "beter of beste" benoemen en kopen.

Mooiste voorbeeld zijn de testen (door onafhankelijke deskundigen) bij Kassa.
Daar eindigen de dure merkartikelen steevast in de onderste regionen en de goedkope merkloze (Aldi, Lidl) producten in de hoogste regionen.
Dus niet proeven met je ogen maar met je neus en mond!
Dit doe ik al jaren.
Ook bij de autokeuze ben ik kritisch prijsbewust. En ik heb inderdaad geen behoefte om me met een auto of ander vlagvertoon te bewijzen.
 

kane

Nieuw lid
Re: \'Afwerking\'

@blackczech

Bedankt voor de tip! Ga ik morgen meteen proberen
winkie.gif
 

kane

Nieuw lid
Re: \'Afwerking\'

Helaas.... Het chromen knopje krijg ik niet meer dan een paar graden gedraaid. Misschien lukt het met een tang wel maar dat ga ik niet proberen. De auto is nog geen maand oud, ik vraag het wel aan de dealer als ik daar een keer kom voor een beurt ofzo.
 

neoproject

Actief lid
Re: \'Afwerking\'

even off topic:

Wanneer ga je eigenlijk weer voor het eerst op onderhoud? In alle enthousiasme heb ik niet geluisterd naar de dealer zijn uitleg over mijn wagen maar kon ik enkel glunderen naar de nieuwe wagen
tongue.gif
Ik herinner iets van om de 30000km's een onderhoud maar dat is een groot zeker? Nu heb ik dit weekend het oliepeil gechecked en stond op half (auto sinds vorige week vrijdag in bezit) dus ik ga volgende week moeten bijvullen. Hiervoor kan ik terecht bij de dealer zeker? Weet niet welk type olie ik moet bijvullen...
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: \'Afwerking\'

Elke 30k, niet meer daartussen. Grote en kleine beurten bestaan niet meer.

Maarre... binnen een week al olie erbij? Alhoewel, dat is feitelijk juist het gevolg van die lange onderhoudsintervallen...
 

Wallie

Lid
Re: \'Afwerking\'

Dat ligt eraan, mijn Fabia 1.9TDI moet elke 15.000km... zou het dus maar eens netjes gaan vragen bij de dealer
wink.gif

Klein/groot afgewisseld: elke 15.000km olie verversen (kleine beurt), en elke 30.000km een grote beurt.
 

LenK

Forumguru
Re: \'Afwerking\'

Dat kan. Niet alle Skoda's staan op long-life onderhouds intervallen.
Heb je bijvoorbeeld synthetische olie? Dat is een verplicht onderdeel voor lange intervallen.
Ik weet ook niet of het vanaf een bepaald bouwjaar of motortype standaard is.
 
Re: \'Afwerking\'

de boordcomputer zegt dat normaalgezien toch wanneer je op onderhoud houdt moet. Bij mij in iedergeval toch.
 

superjef

Nieuw lid
Re: \'Afwerking\'

Rij zelf ook fabia 1.9TDI. Ik moest na de eerste 5K terug voor een kleine check-up. Olie is toen ook bijgevuld. Daarna na iedere 15K zoals inderdaad mijn boordcomputer dan ook aangeeft.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: \'Afwerking\'

Ah ja, dat is ook zo, (sommige) Fabia's staan nog afgesteld op het normale onderhoudsschema en hebben dus ook geen longlife-olie.

In je onderhoudsboekje kun je aan een code zien of je op vast of variabel zit.

Staat er QG0, dan zit je op het vaste schema (elke 15k). Staat er QG1, dan zit je op het variabele schema (max. elke 30k).
 
Re: \'Afwerking\'

Alle waar naar z'n geld, wel eens in een Audi gezeten? Is toch echt wat anders dan een Skoda en daar betaal je dus ook (dik) voor.
 
Re: \'Afwerking\'

Klopt, met de hand lukt het mij ook niet. Ga niet met een tang prutsen, want je krast het chroom. Ik laat het zo.
 
Re: \'Afwerking\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Alle waar naar z'n geld, wel eens in een Audi gezeten? Is toch echt wat anders dan een Skoda en daar betaal je dus ook (dik) voor.

[/ QUOTE ]

tuurlijk is dat zo, kwaliteit betaal je, it's as simple as that.

Het prijsverschil zit wel ergens...

Maar veel low budget riders (oa skoda-rijders) willen dat gewoon niet beseffen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: \'Afwerking\'

Ik besef 't wel, hoor, want ik zit wel eens in een Audi. Inderdaad de top qua afwerking. Maar ik zit ook wel eens in een VW en dat vind ik minder dan Skoda. En ik zit ook wel eens in een Seat en dat vind ik veel minder dan Skoda.

Dus alle waar naar z'n geld? Lang niet altijd.

Nog los van de vraag of die betere afwerking van Audi dát prijsverschil waard is. Mij niet, in ieder geval.
 
Re: \'Afwerking\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />
Nog los van de vraag of die betere afwerking van Audi dát prijsverschil waard is. Mij niet, in ieder geval.

[/ QUOTE ]

das gewoon een persoonlijke keuzen hé,

Uiteraard komt er ook nog een beetje status bij zien hé.

Ik rij een skoda met een 4 in lijn, of ik rij een Lamborgini met een v10 in, het ene maakt al wat meer indruk als het andere hé
laugh.gif
 

Jpoers

Lid
Re: \'Afwerking\'

Goh we zijn van skoda naar seat naar volkswagen naar audi naar zelfs lamborghini!

Maar klopt hoor je maakt zeker meer indruk met een W16 met 4 turbo's in de Bugatti dan dat je doet met een 4 cilinder in een skoda!
1761.gif

Alléén het geld voor al dat leuke speelgoed is nogal een ontbrekende factor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan