Afstandsbedieningen werken niet

hemi24

Forumguru
Wat ik heb gelezen, is dat, bij het loskoppelen van de 2 auto's een spanningspiek kan ontstaan. Hierdoor kan electronica stuk gaan.

Vooral als achter de auto met lege accu een sleurhut hangt waar de koelkast lekker over de stekkerdoos loopt te trekken...
 

hemi24

Forumguru
Dus, waarom verdenk je dan je afstandsbediening..?!?

Zolang de auto niet juist detecteerd dat de sleutel uit het contactslot is, gaat de afstandsbediening niet werken...
 

hemi24

Forumguru
Zoek eerst maar eens uit waarom je auto het contact niet uitschakelt..!
Misschien is dat ook wel de aanleiding van de lege accu in eerste instantie...
 

EdK

Forumguru
Wat ik heb gelezen, is dat, bij het loskoppelen van de 2 auto's een spanningspiek kan ontstaan. Hierdoor kan electronica stuk gaan.
Daar je vloegel de startkabels op de plus en min polen van de accu (s) aansloot staat er tegenwoordig heel duidelijk in de RTFM dat de plus nog op de plus pool van de accu's mag maar dat de min startkabel tegenwoordigop het massa punt op het chassis moet aangesloten worden , dit omdat anders de elektronica defect kan raken.
Volgorde van aansluiten van de kabels is ook belangrijk !! ( weet het even niet uit het hoofd ) en indien je je daar niet aan houd dat er elektronica kan sneuvelen.
 

hemi24

Forumguru
@EdK : zo bedoel je waarschijnlijk

upload_2016-11-13_22-5-45-png.108651
 

Highway

Forumguru
@hemi24 deze instructie geld voornamelijk voor het start-stop systeem. Er zou op (ik dacht) de min pool een stukje electronica zitten die de accu monitort, en weet hoeveel die bijgeladen moet worden. Door een andere accu direct op de - pool te koppelen, sla je deze electronica over.

Via een grond punt loopt de stroom wel door deze electronica.

Niettemin - ik heb ook geleerd altijd de - op een chassispunt te plaatsen en nooit op de accu zelf.
 

Highway

Forumguru
1 probleem per keer a.u.b., ervaring heeft uitgewezen dat 1 probleem per keer de beste resultaten oplevert :jaja:
 
Bovenaan Onderaan