Afstandsbedieningen werken niet

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allen,

Gisteren toen wij terug wilden komen van vakantie had ik de caravan achter de auto en de auto tijdje op contact laten staan, met als gevolg een lege accu.
Nadat met behulp van medekampeerders de auto het weer deed thuis tot de conclusie gekomen dat beide afstandsbedieningen van de auto te ver en ontgrendelen niet meer werken.
Welke kan ik de auto via het slot ont en vergrendelen?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Gr
 

hemi24

Forumguru
Even zoeken in het instructieboekje, maar volgens mij was het sleutel in het contactslot en dan paar keer op de vergrendelknop op de afstandsbediening drukken...

Staat bij het onderdeel voor het vervangen van de batterijtjes.
 

Highway

Forumguru
Uitlezen met VCDS (de auto), mogelijk dat er een foutcode staat opgeslagen.

Anders - een keer de accu los koppelen, aantal minuten wachten en dan weer aan koppelen. Mogelijk is er een module blijven hangen vanwege de te lage voltage bij lege accu.
 

Eltjo

Forumguru
Zo'n soort reset heb ik ook een keer uitgevoerd toen ik met VCDS niet meer aan de airco module kon komen in een van m'n Passat's. Klinkt duf, maar werkt met een hoop apparatuur wel.

Overigens een relais tussen de constante stroomdraad van de aanhangeraansluiting dat pas gesloten wordt als b.v. je acculaadlampje uitgaat (en dus je accu geladen
wordt
) op het dashboard voorkomt dit probleem.
 

JeroenHamann

Forumguru
Zo'n soort reset heb ik ook een keer uitgevoerd toen ik met VCDS niet meer aan de airco module kon komen in een van m'n Passat's. Klinkt duf, maar werkt met een hoop apparatuur wel.

Overigens een relais tussen de constante stroomdraad van de aanhangeraansluiting dat pas gesloten wordt als b.v. je acculaadlampje uitgaat (en dus je accu geladen
wordt
) op het dashboard voorkomt dit probleem.

Wat bedoel je? Bij mij geeft hij wel een foutmelding met een relais

Stroom is er vanaf geweest helpt niks
 

EdK

Forumguru
Zit de massa kabel wel goed aangesloten op accu of op chassis ?
Een niet goed aangesloten massa kabel kan rare verschijnselen veroorzaken...
 

EdK

Forumguru
Geen stekkers met corrosie ergens zitten , kan ook voor onverklaarbare dingen zorgen..
Kan een zoekplaatje worden....
 

Highway

Forumguru
Accu hoeft niet ingeleerd te worden, tenzij je een start-stop systeem (met AGM accu) hebt. Mijn 1.8 tsi uit 2010 heeft dat ieder geval niet.
 

Highway

Forumguru
Octavia 2 (diesel) van schoonvader had ook een keer een lege accu. Buurtbewoner heeft hem ook geholpen met starten.

Eerst hadden ze te lichte startkabels gebruikt - deze begonnen te roken. Daarna zware kabels gebruikt.

Auto starte, dus is schoonvader een stuk gaan rijden om de accu op te laden. Prima.

Echter blijkt achteraf dat d bijrijdersdeur niet meer functioneerde (inc. de buitenspiegel). Uiteindelijk bleek dus de betreffende module stuk te zijn.

Hierna bleek er helaas nog meer aan de hand te zijn, waardoor de accu leeg getrokken werd. Gebeurde maar soms, dus troubleshooten was lastig. Radio verwijderd en laten testen, andere accu geplaatst en onderzoek door de garage. Probleem niet kunnen vinden. Auto uiteindelijk ingeruild voor een andere auto.

De electronica van de hedendaagse auto blijkt gevoelig te zijn voor spanning schommelingen. Je spanningsregelaar tracht altijd een optimale laadspanning te regelen. Bij 2 auto's met draaiende motoren zorgt dit al voor problemen.
Wat ik heb gelezen, is dat, bij het loskoppelen van de 2 auto's een spanningspiek kan ontstaan. Hierdoor kan electronica stuk gaan.
 
Bovenaan Onderaan