Afstandsbediening centrale vergrendeling

Canon-Eye

Forumguru
huh ????? vraagje
Ik ben bang dat je geen antwoord gaat krijgen, @fireben , want @pieter_skoda heeft sinds 3 juni 2014 niets meer gepost...
Maar je zou kunnen proberen of het weer wel werkt als je de radio weer loskoppelt.
Als dat zo is, volg dan het vermoeden van @Cordoba in post #20 en wissel de geschakelde plus en de constante plus om voor je de radio weer aansluit.
Dikke kans dat het dan blijft werken...
 

fireben

Forumguru
al gevonden pfffff ik had het gele draadje bij de rode gedaan om de zenders te onthouden haha dat heb ik vroeger we vaker gedaan en ging altijd goed maar bij de skoda dus niet draadje losgemaakt en de deurvergrendeling doet het weer :sterretjes: maar nu blijven de zenders weer niet in het geheugen pffffff haha:banghead::mad:
 

turboturbo

Forumguru
Die rode en gele moet je idd met elkaar omwisselen. Is een bekend gegeven, VAG heeft hierin afgeweken van de iso standaard...

Heb ik ook al ontdekt. Maar je moet ze niet beide op een contactpunt met elkaar verbinden kennelijk. Immers zorg je er dan voor dat de geschakelde plus draad ineens ook steeds tóch continu onder stroom staat. En mogelijk alle electra die daarmee in verbindingen staat?
 

fireben

Forumguru
heb de rode gewoon weer aan de rode en de gele gewoon weer aan de gele en nu doet de deurvergrendeling het gewoon weer nu alleen nog even een draad vinden voor de gele waar ik die bij kan doen pfff haha:pieker:
 

EdK

Forumguru
Ik vermoed dat je een geschakelde plus zal moeten leggen.
VAG heeft heden ten dagen een tweetal plus draden in de iso stekker zitten. en beide zijn vaste + en dus niet geschakeld
De VAG radio unit word eigenlijk aan en uit gestuurd door de CANBUS.

Vandaar dat ik ook al zei, meten is weten.... en voor € 40,00 heb je tegenwoordig via Ali een knappe universeel meter
 

EdK

Forumguru
Ja en ?
Ik kan me herinneren dat met mijn Fab1 in een grijs verleden dat ik er een pioneer inbouwde
En de dealer hoorde dit en die heeft toen in de ISO stekker een draad losgenomen daar die anders wel eens problemen kon opleveren , en zelfs de BC kon beschadigen.

Alleen durf ik je niet te zeggen welke draad dit was , ik praat dan over zeker een 12 a 13 jaar terug
 

Cordoba

Forumguru
Blauwgrijze draad in volgens mij voor de snelheidsinfo (aut. volume regeling). Bij Fabia I gewoon de rode draad en de rode draad omwisselen, bij de meeste merken radio's zit er halverwege de rode en de gele draad een stekker. Nu zit rood op rood, als je nu rood op geel doet, en geel op rood, dan ben je klaar.
 

EdK

Forumguru
Tsja de meeste gokkers zijn verliezers ......

en voor 40 eurie kun je meten en weten en speel je op zeker.
Nu deed je centrale vergrendeling raar.
Volgende kans met gokken is dat de wagen niet meer start...
Maar goed met beetje geluk kun je dan wel naar de muziek luisteren tot je afgesleept word....

Zou zeggen have fun morgen.....:pieker: :koffie:
 

fireben

Forumguru
Blauwgrijze draad in volgens mij voor de snelheidsinfo (aut. volume regeling). Bij Fabia I gewoon de rode draad en de rode draad omwisselen, bij de meeste merken radio's zit er halverwege de rode en de gele draad een stekker. Nu zit rood op rood, als je nu rood op geel doet, en geel op rood, dan ben je klaar.
nee dat gaat niet want dan doet de deurvergrendeling het niet meer al geprobeerd hahaahahha
 

fireben

Forumguru
zo pff he he klaar de gele draad aan de blauwe gedaan en alle zenders blijven in het geheugen :yeehaa:en de deurvergrendeling doet het ook nog gewoon :rockon:
 
Bovenaan Onderaan