Afscheid van mijn kodiaq

HarrieSkoda

Forumguru
Jeetjemina zeg! Krijg altijd kippenvel als ik zulke foto's zie.

Is de andere bestuurder thv. jouw linker voorwiel naar binnen gekomen... Hoe dan?
Althans dat lijk ik te zien aan de rubberen delen op de linker voorvelg.

Die auto heeft letterlijk de zijkant van jullie Kodiaq opengereten, zelfs een deel van dorpel is weg, ongelofelijk!!

Die deur lag er dus waarschijnlijk al uit voordat je over de kop bent geslagen? Van wat een geluk mag je dan spreken dat je het zo na kunt vertellen en het enkel bij blauwe plekken/schaafwonden/ed. is gebleven.

Hopelijk zijn jullie een beetje van de schrik bekomen en is inmiddels alles weer goed!
 

Roronoa

Actief lid
Wat een zware klap... Ik wens jullie een spoedig herstel toe fysisch als psychisch! Als ik de foto zie en dan denk dat er auto's rondrijden zonder airbags achteraan dan krijg ik kippenvel :s
 

PizzaPieter

Forumguru
Poeh! Da's een beste geweest.
Man, fijn dat je het na kunt vertellen en er niemand serieus gewond is.

Fokdat, komende feestjes heb jij een 'goed' verhaal, iig
 

JeSko

Forumguru
Sterkte en veel succes met het verwerk, wat zuur maar gelukkig komen jullie er zelf fysiek ongehavend uit! Moet vooral voor de kindjes emotioneel zwaar zijn om zoiets mee te maken.

Kinderstoeltjes moet men na een crash trouwens altijd weggooien, of ze nu geraakt zijn of (ogenschijnlijk) niet, ze kunnen intern ongemerkt constructie schade hebben opgelopen, en daardoor geven fabrikanten dit ook aan, ongeval gehad met kinderstoelen in de auto = weggooien. Hebben dit zelf ook moeten doen na de crash van onze 308.
 

Fmoon

Forumguru
Goed dat je dat aangeeft @JeSko denk dat het in dit geval ook wel gebeurd is.

Heb daar ooit een hele discussie met m’n zus over gehad, die heeft ook ooit een klapper gemaakt met net een nieuwe kinderstoelen… ze zou hem ook wegdoen, zie ik later dat die nog in de auto staat, Bizar.
 
Bedankt voor de reacties allemaal!
Herstel gaat gelukkig goed, ook mentaal gelukkig.

Is de andere bestuurder thv. jouw linker voorwiel naar binnen gekomen... Hoe dan?
Althans dat lijk ik te zien aan de rubberen delen op de linker voorvelg.

Die auto heeft letterlijk de zijkant van jullie Kodiaq opengereten, zelfs een deel van dorpel is weg, ongelofelijk!!

Die deur lag er dus waarschijnlijk al uit voordat je over de kop bent geslagen? Van wat een geluk mag je dan spreken dat je het zo na kunt vertellen en het enkel bij blauwe plekken/schaafwonden/ed. is gebleven.

Hoe dan is de vraag die wij ons ook nog wel stellen, we hebben de bestuurders niet echt kunnen spreken (die waren ook in shock) en de politie/ambulance nam daarna alles over, maar de beschrijving wat er gebeurt is klopt, hun kwamen "last minute" echt vol onze baan op en kwamen zo in de zijkant.
Ik heb op dat moment ook niet beseft dat ik over de kop ben geslagen (en uitgestapt) zonder een deur, dat besef kwam s'avonds pas toen ik de foto's bekeek.

Kinderstoeltjes moet men na een crash trouwens altijd weggooien,

Jep, dat was bekend.
Die van mijn dochter (die links zat) was de plastic kuip overigens van gescheurd, dat was wel duidelijk dat die stuk was.
 

SuperBeeb

Forumguru
Zie ik het goed dat je een panodak hebt en dat dat nog heel is?
Valt me ook mee hoe de kooi nog in model is na een koprol, goede constructie dus.
 

Tees

Donateur
Man, wat een verschrikkelijke klap zeg! En wat heeft de Kodiaq jullie gelukkig goed beschermd, dan zie je maar hoe veilig moderne auto's zijn!
Vreselijk om zoiets mee te maken, ik hoop dat jullie er allemaal snel niets (fysiek of mentaal) meer aan overhouden.
 

Henrik

Forumguru
Allemachtig wat een verschrikking zal dat zijn. De shock is groot op zo'n moment, dat blijkt ook wel als je pas enkele uren later beseft dat je met het hele spul over de kop bent gegaan!
Ik weet uit ervaring (niet bij mijzelf gelukkig) dat met name het mentale herstel het zwaarst kan zijn. Ik gun jullie dan ook een zeer voorspoedig herstel.
Dat de kinderen (relatief) ongedeerd zijn, daar ben ik blij om. Als vader van 4 typ ik dit bericht met een brok in m'n keel na het zien van de foto's.
Ik hoop dan ook dat het goed met jullie gaat.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Misschien in slaap gevallen of waarschijnlijker, met iets anders bezig geweest. Dat is waar ik altijd voor vrees
 

Sharky

Actief lid
Tjonge jonge.... dit wil je niet mee maken, wat een klapper.
Toch fijn dat je dan goed beschermd bent door allerlei airbags en veiligheidssystemen.

Enkelbaans wegen zonder vangrail (in de midden) blijven gevaarlijke wegen.
Hier blijft 't extra opletten en hopen dat je tegenliggers dat ook doen.

Sterkte met de verwerking !
 
Bovenaan Onderaan