Afscheid van mijn kodiaq

3 weken geleden hebben wij helaas onverwacht afscheid mogen nemen van mijn Kodiaq.
Wij zijn op onderweg op onze vakantie op de Fernpass aangereden door een Belgische auto waarbij wij met de Kodiaq over de kop zijn geslagen.

Gelukkig heeft de Kodiaq ons goed beschermd en zijn wij er relatief gezien erg goed vanaf gekomen (schaafwonden, kneuzingen en flink wat blauwe plekken), en hebben we de vakantie nog redelijk goed kunnen doorzetten, maar de Kodiaq is niet meer.

20210812_123943 (Groot).jpg 20210812_124105 (Groot).jpg 20210812_125251 (Groot).jpg Overzicht ongeval (Groot).jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Laatst bewerkt:
Thanks voor de link, ik had die nog niet gezien (wel andere artikelen)

We zijn idd heel blij met alle veiligheidsfuncties, evenals de kinderzitjes etc (mijn zoontje had net een nieuwe booster stoel omdat hij te groot werd voor de kinderstoel, hij is groot genoeg om zonder te mogen, maar vonden t toch maar beter nog even met).

De Airbags links zijn allemaal af gegaan (stoelen voor/achter, en gordijn), rechts alleen t gordijn.
De deur is er niet uitgeknipt, de deur (en de hele stijl) zijn er uitgereden.
De Belgische auto kwam uit zijn baan vol in onze zijkant, hun zijn vervolgens door geslipt en "achterstevoren" achter ons in een hek terecht gekomen.

Mijn deur is er uit gereden, de binnenkant van de deur lag een 20 meter achter de auto evenals wat spullen die in de deur zaten.
Op het moment zelf heb ik niet eens beseft dat ik uitgestapt ben zonder een deur in mijn auto, dat besef kwam later pas.
 

MarcoO2

Forumguru
wow dan ben je blij dat je een fatsoenlijke auto om heen heen hebt... das een beste klap geweest!!

Duurt ff voor je die schrik kwijt bent denk ik!
 

ertromp

Forumguru
Zooooo heftig zeg. Fijn dat jullie er relatief goed afgekomen zijn. Mooi dat de veiligheidsvoorzieningen hun best hebben gedaan
 

Eltjo

Forumguru
Goedemorgen zeg! Echt mazzel gehad - zonder fkin deur... !

Ik heb dik 20 jaar geleden op weg naar huis in Polen meer dan een heel rondje gedraaid. Ik was precies met de hoek van kofferbak waar olie en koelvloeistof stond tegen een tegenligger gezwiept. Diverse bagage (ook kleding) zat onder de smurrie.
Hoe was jullie bagage er aan toe? I.v.m. met voortzetten vakantie. Was het nog wel vakantie..?
En was de auto privé-bezit of lease?
 
Laatst bewerkt:

Herre

Senior Member
Sterkte. Enorme klap geweest. Blij dat je dan in een knappe auto zit.

verbaast me wel dat ze nog kosten maken om dit naar Nl te transporteren. Lijkt mij duidelijk gevalletje total loss. Het wrak kan daar ook verkocht worden lijkt me.
 
Hoe was jullie bagage er aan toe? I.v.m. met voortzetten vakantie. Was het nog wel vakantie..?
En was de auto privé-bezit of lease?

Bagage viel nog mee, sowieso paste alles vrij strak onder de afdekking van de kofferbak, dus dat zat "veilig"
Alleen een weekendtas was gescheurd.
de meeste fysieke schade was de kinderstoeltjes, brillen (normale bril van dochter stuk, 1 zonnebril kwijt, 1 gebroken, 1 krom) en een smartphone (scherm grote kras)

Verder gelukkig nog best genoten op vakantie, ondanks dat je als vader toch elke keer wel pijn in je buik hebt als je je dochter met haar been moeilijk ziet lopen.

De auto was verder lease auto van de zaak, dus op dat vlak geen grote problemen, behalve dat ik voorlopig een Octavia IV rijd


verbaast me wel dat ze nog kosten maken om dit naar Nl te transporteren. Lijkt mij duidelijk gevalletje total loss. Het wrak kan daar ook verkocht worden lijkt me.

Tja, dat dacht ik ook, maar de man bij de garage vertelde al "dat Nederlanders altijd alles terug halen" procedure zal wel procedure zijn en afwijken is allemaal lastig....
 

Smeeuwis

Donateur
Das een beste klap geweest! Gelukkig zijn jullie er zo vanaf gekomen. Beterschap en succes met de verwerking en afhandeling van de schade. Hopelijk houden de kinderen er geen al te grote angst aan over…
 

Cordoba

Forumguru
Dat zijn een stel flinke klappen geweest (ik neem aan dat jullie bij het over de kop slaan ook een paar flinke klappen hebben gehad).
Terughalen naar Nederland heeft volgens mij verschillende oorzaken: eisen verzekering (zijn blijkbaar bang dat een auto met weinig schade illegaal wordt verhandeld in het buitenland). Ook met het oog op kentekenregistratie is het lastig om een auto in het buitenland achter te laten, zeker als je niet nog 25 jaar motorrijtuigenbelasting wil betalen voor een wrak.

Sterkte met het herstel en de verwerking.
 

catch me

Forumguru
Heftig !! Dat is een aardige klapper geweest.

Gelukkig zijn jullie er redelijk ongeschonden uit gekomen, hoe is dit gebeurd dan ??

In ieder geval sterkte verder
 
Bovenaan Onderaan