Afscheid van de Superb

s-line

Forumguru
510 liter is normaal gesproken 90% van het jaar ruim voldoende!:D
En het comfort en souplesse maken veel van het gemis (van de grote kofferbak) goed!:jaja:;)

plas0108

Forumguru
Prachtig :thumbsup:, alhoewel ik hem in donkergrijs met dit pakket en deze wielen nog veel mooier vind.....;)

Wat was de levertijd op de Tiguan? @plas0108

Smaken qua kleur blijven verschillen. Ik heb gekozen voor Oryx White omdat de auto dan wat groter lijkt. Ik heb 'm afgelopen maandag besteld, hij komt volgens planning in week 51 binnen bij de dealer. Omdat het hier een Highline betreft gaat Pon er geen connectkastje inbouwen en blijven ze dus lekker van mijn cockpit af! Dat scheelt ook weer een week levertijd. De levering is voor de eerste week van januari gepland. Er was nog al wat haast bij want er zit momenteel een extra korting van € 1000 op als de auto voor 31 december 2017 bij de dealer staat. Ook komt er per januari een prijsverhoging aan van bijna € 600. € 1600 extra voordeel is toch aardig wat voor een particulieren rijder.

plas0108

Forumguru
Maar je zult bij bepaalde gelegenheden die immense kofferbak van de Superb gaan missen...dat verzeker ik je.. Ten opzichte van de Octavia III Combi was dat al voor mij 'een stap terug' (laat staan bij de Superb..)

Dat denk ik ook. Ik heb lang getwijfeld of ik de Superb wel zou inruilen want het is toch qua ruimte een stuk minder die Tiquan. Ik heb ook nog gekeken naar de Tiguan Allspace. Die is ruimer en zonder R line pakket ongeveer even duur als de gewone Tiquan met R line pakket. Maar omdat de Allspace in Mexico wordt geproduceerd en dus een langere levertijd heeft en ik eigenlijk toch graag het R line pakket wilde, die op de Allspace voorlopig nog niet te bestellen is heb ik toch de "gewone" Tiguan besteld.
Een andere bijkomstigheid is ook dat de inruilprijs voor de Superb nu nog vrij hoog is. Door de snelle opkomst van de SUV en de prijsverlaging van de Superb zit die goede inruilprijs voor de Superb er de komende tijd niet meer in ben ik bang.

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn van die voetpompen die een boot of luchtbed (of kledingzak natuurlijk) niet alleen kunnen opblazen, maar ook leegtrekken door de slang op het andere gat te zetten.
Veel makkelijker mee te nemen dan een stofzuiger, maar wel effectief.

Ik zie zelfs mensen die een Superb hebben en dan nog een dakkoffer hebben
Schuldig:pardon:

nou dan kan je beter een T5/T6 gaan rijden lijkt mij
Zit 90% van de tijd alleen in de auto, dus lijkt mij niet

als je zoveel mee "moet" nemen!
Maar de overige 10% is met vrouw en bijbehorende rolstoel, en soms ook nog de labrador. En als er dan ook nog bagage mee moet dan zal er toch echt een dakkoffer op moeten..

OT. Wat een ontzettend mooie auto @plas0108 :thumbsup:

plas0108

Forumguru
Gister te horen gekregen dat mijn nieuwe auto vanaf de fabriek op transport staat naar Pon (4 weken eerder dan verwacht). Ik kan 'm dus eigenlijk al over 2 weken rijden maar ik denk dat ik 'm toch pas de eerste week van januari ga ophalen i.v.m. de restwaarde. Heb ik mooi nog even de tijd om te beslissen of ik een nieuwe set 20 inch velgen en winterbanden ga bestellen voor de Tiguan of dat ik mijn 19 inch Sirius winterset ga aanpassen met nieuwe winterbanden met de juist bandenmaat. Eigenlijk vindt ik het zonde van mijn winterset omdat ik tot nu deze maar 1500km heb gebruikt.
De levertijd voor de Tiguan is overigens stukken korten (10-12 weken) dan die van de Kodiaq van 13 tot 15 maanden zoals de dealer mij gister vertelde.

EdK

Forumguru
Ik kan 'm dus eigenlijk al over 2 weken rijden maar ik denk dat ik 'm toch pas de eerste week van januari ga ophalen i.v.m. de restwaarde.

Hou nou eens op met die gedachte gang van de dealers en leer ze daar eens rekenen.
Mijn dealer 7 jaar terug dezelfde opmerking toen ik de Yeti op 4 december de showroom uit reed
Hij zou eind van de maand dan een jaar oud zijn.
Heb hem toen even aangekeken en gezegd dat hij maar weer naar de lagere school moest gaan om te leren dat een jaar uit 365 dagen bestond !
En als hij op die manier zou gaan rekenen bij inruil van de Yeti hij mij dan wel eens als klant kon kwijtraken.

De levertijd voor de Tiguan is overigens stukken korten (10-12 weken) dan die van de Kodiaq van 13 tot 15 maanden zoals de dealer mij gister vertelde.

Heeft de dealer er ook nog bij gezegd wat de reden was ? Dat bv de Kodiaq even beter verkoopt wereldwijd dan de Tiquan misschien ?

plas0108

Forumguru
Men heeft de vraag naar de Kodiaq gewoon verkeerd (te voorzichtig) ingeschat en een deel van de productiecapaciteit verhuurd aan Seat voor de productie van de Ateca. Daardoor zal de productiecapaciteit voorlopig niet toenemen voor de Kodiaq en de levertijden alleen nog maar toenemen. Als de leverijd 4 tot 6 maanden had geweest dan had ik ook een Kodiaq besteld. Je krijgt gewoon veel meer voor minder dan bij de Tiguan.
De Tiguan had tot voor kort ook een levertijd van 6 maanden of meer. Die hebben ze wel kunnen inlopen naar de normale levertijd van 3 tot 4 maanden. De Tiguan wordt ook op meerdere plaatsen geproduceerd.

plas0108

Forumguru
Gister is de Tiguan bij de dealer aangekomen. De aflevering zal op 3 januari 2018 plaatsvinden. Kan ik toch nog kerst vieren met de Superb! :maakmegek: Ik zal 'm nog even vragen waar die heen wil met de feestdagen :yeehaa:.

Bovenaan Onderaan