Afs o2

hemi24

Forumguru
ik had persoonlijk liever wat meer licht in de xenon's dan het grootlicht.
Misschien moet ik de dealer vragen de Xenonverlichting bij de 60k beurt eens goed af te stellen?

100W vermogen in het grootlicht?!? Wil je gaan stropen?
 

Ronnie

Forumguru
Ik had het vroeger ook al eens in de Quattro, maar dat het nou zoveel uitmaakte....
De lampen en natuurlijk ook de reflectoren worden wel een stuk heter; ik hoop dat de spiegellaag dat houdt!
(om nog maar te zwijgen van de bedrading..Dikte:1mm2.........
 

Jochie

Lid
@ ralph: Bedoeling is heel interieur verlichting in led te steken he.

* Voor het licht boven de bestuurder: 2x deze: Auto LED Festoon Interieurverlichting 42mm (1st) (10059)

* En dan de lampjes boven de deuren van de achterpassagiers?

Kan me de interieur verlichting moeilijk voorstellen van de octavia.
(mijn octavia is besteld en aflevering is 3sept. vandaar heb ik er geen zicht op)

En moet ik deze niet met canbus nemen ivm storingen?
Merci voor je antwoord.
 

hemi24

Forumguru
halogeenlamp met Xenon gevuld?!? Is dat niet net zo'n verkooppraat als stikstofvulling in je banden?!?

Betekend dit dat de lamp tegelijkertijd gas ontlaadt en er ook een draadje gloeit?
 

Ralph

Lid
@ ralph: Bedoeling is heel interieur verlichting in led te steken he.

* Voor het licht boven de bestuurder: 2x deze: Auto LED Festoon Interieurverlichting 42mm (1st) (10059)

* En dan de lampjes boven de deuren van de achterpassagiers?

Kan me de interieur verlichting moeilijk voorstellen van de octavia.
(mijn octavia is besteld en aflevering is 3sept. vandaar heb ik er geen zicht op)

En moet ik deze niet met canbus nemen ivm storingen?
Merci voor je antwoord.


Canbus systeem is alleen bedoeld voor de buitenverlichting! Alle interieurverlichting is gewoon zonder probleem te vervangen door LED.
Voor en achter heb ik dezelfde lichtunit zitten
images
 

Ralph

Lid
halogeenlamp met Xenon gevuld?!? Is dat niet net zo'n verkooppraat als stikstofvulling in je banden?!?

Betekend dit dat de lamp tegelijkertijd gas ontlaadt en er ook een draadje gloeit?

Geen idee, goeie vraag, dat vroeg ik me ook af namelijk.
Ga morgen die gasten is bellen. Kijken met wat voor antwoord ze komen!
 
D

Deleted member 3195

hi ralph,

Weet jij al welke xenon lampen je gaat bestellen als vervanging?

Greets,

Eric
 

Ralph

Lid
Nee ik ben er nog niet uit Eric! Zit nog uit te vogelen wat het verschil is tussen de philips ultra blue 6000K en de gewone versie 6000K, je zou zeggen dat hier qua lichtopbrengst én kleurtemperatuur weinig verschil ik kan zitten. Maar er zit wel grof verschil in qua euries!

Wie het weet mag het zeggen ;)
 

FredV

Banned
halogeenlamp met Xenon gevuld?!? Is dat niet net zo'n verkooppraat als stikstofvulling in je banden?!?

200% meer lichtopbrengst...
Heb je de fotos gezien en het strooilicht erom heen? En dan claimen dat er minder verblindingsgevaar is.
Idd, mooi verkooppraatje
 
D

Deleted member 3195

Hi Ralph,

Ik ben ook benieuwd net met regen en donker op de dijkjes had ik toch behoefte aan meer licht ;)
 

Ralph

Lid
200% meer lichtopbrengst...
Heb je de fotos gezien en het strooilicht erom heen? En dan claimen dat er minder verblindingsgevaar is.
Idd, mooi verkooppraatje

Dat verblindingsgevaar vind ik niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd. Als ik met grootlicht rij en zie in de verte een auto aankomen dan gaat ie al uit....
 

adjego

Actief lid
Dat verblindingsgevaar vind ik niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd. Als ik met grootlicht rij en zie in de verte een auto aankomen dan gaat ie al uit....

Hij heeft het niet over als je met groot licht rijdt, maar als je met alleen dimlicht rijdt. Als je teveel strooilicht hebt bij dimlicht, is er namelijk altijd verblindingsgevaar.

Grts,

Ad
 

Ralph

Lid
Nee hoor, hij heeft het over grootlicht! Want AFS heeft xenon, de lampen waar wij het over hadden zijn H1 halogeen ( oftewel grootlicht ):disc:

Maar als hij het over dimlicht had gehad, had hij groot gelijk, dan is strooilicht hoogst irritant voor je medeweggebruikers!:aangenaam:

:winkie:
 

Ralph

Lid
Ik heb philips gebeld met de vraag wat het verschil is tussen de "gewone" D1S lamp 6.000K en de "ULTRA BLUE" versie.

Antwoord: Bijna geen, ultra blue is alleen net iets blauwer. Prijsverschil per lamp € 70,--:icon_smile_dead:

Oftewel, als je je xenon wilt upgraden van 4300K naar 6000K kan je het best een philips lamp nemen ivm kwaliteit en die kan je bijvoorbeeld hier bestellen!:xyxthumbs:
 

Ralph

Lid
LED Interieur verlichting

Hierbij wat foto's geschoten in daglicht van het interieur. Lampen zijn vervangen door LEDS!
Kenteken verlichting en spiegelverlichting zijn moeilijk te fotograferen met daglicht ;)
 

Bijlagen

  • IMG00006-20100816-1638.jpg
    IMG00006-20100816-1638.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 54
  • IMG00008-20100816-1639.jpg
    IMG00008-20100816-1639.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 54
  • IMG00012-20100816-1715.jpg
    IMG00012-20100816-1715.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 47
Bovenaan Onderaan