Afneembare trekhaak

Erwin

Lid
Beste skoda forumleden,

Ik heb in bestelling staan een yeti 1.2 Elegance met afneembare trekhaak. Verwachte levering januari 2011. Hoe ik het internet ook afspeur ik kom nergens een foto tegen van een yeti met afneembare trekhaak. Jaja als ie afgenomen is zie je hem niet :)

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe het er uit ziet indien afgenomen, het afdekplaatje bijvoorbeeld, is dit dan grijs gespoten. Oftewel heeft 1 van de forum leden zon trekhaak?

Nu rijdt ik een volkswagen transporter model T5 en ben nu regelmatig bezoeker van het forum weetjewel.nl het forum voor de VW busjes.
Leuk dat er ook een skoda forum is

De kleine kofferbak zal ff wennen zij :shocked:

CaseyBasey

Actief lid
Hallo Erwin, ik ken hier op het forum alleen maar Yeti-rijders met een vaste trekhaak.
Mag ik vragen wat voor jou de reden is geweest om voor een afneembare te kiezen?

Erwin

Lid
4 redenen:

1 Bij de onderhandelingen heb ik een afneembare trekhaak gevraagd...
2 Ik vindt de achterzijde van de yeti mooier zonder haak. Dit is uiteraard persoonlijk.
3 De elegance is uitgevoerd met parkeer sensoren, ik heb begrepen dat bij een vaste haak icm fietsenrek steun de sensoren gaan piepen.
4 Ik heb heeeeeeel vaak mijn scheenbeen gestoten een vaste haak.
5 bij mijn vorige skoda fabia had ik er ook een tot grote tevredenheid

Erwin, Ik had bij Kwik-Fit een offerte gevraagd voor een afneembare trekhaak en kreeg bij de opgave ook bijgaande foto. Het blijkt dat zij een vierkant gat maken onder in de bumper, waardoor de trekhaak gestoken kan worden in de huls. Als de trekhaak niet wordt gebruikt, kan je daarop een vierkant plaatje klemmen.
Ik heb deze afneembare trekhaak direct bij mijn dealer besteld, omdat dit prijstechnisch helemaal niets uitmaakte. Mijn dealer (Hamers in Voorschoten) verzekerde mij dat er geen gat wordt gemaakt in de bumper, maar dat de trekhaak onder de bumper doorkomt. Ik kan je het nog niet laten zien want
ik wacht nog op de levering, ergens einde deze maand.
r2riiv.gif

coolrunnings

Actief lid
Ik weet niet of hetzelfde PDC-systeem op de Yeti zit als op de O2, maar het PDC-systeem wat ik op mijn O2 (met vaste trekhaak) heb zitten, schakelt automatisch de achter sensoren uit als er een stekker in de stekkerdoos is gestoken.
Dit even terzijde.

hemi24

Forumguru
Probleem is nogal eens die twinny-load beugels. De kogel en de kogeldop vormen over het algemeen geen probleem.
En als er geen stekker is ingestoken, moeten de sensoren natuurlijk gewoon werken. Uit ervaring weet ook ik dat dit bij een O2 geen problemen geeft, maar hoe het zit met een Yeti...?

Erkens

Lid
De sensoren zitten een stukje hoger dan de trekhaak. Nu heb ik een fietsendrager die alleen op de kogel rust, dus ik heb sowieso nergens last van, maar als ik goed kijk dan zullen de sensoren nooit last kunnen hebben van zo'n beugeltje. Zie waar de sensoren zitten in de bumper hier op deze foto:

picture.php

picture.php

Overigens gaat de PDC bij mij wel piepen als de fietsendrager er op zit, deze wordt dus niet uitgeschakeld als de kabel er in zit, maar dit kan ook komen door mijn verloopstekker van 13 naar de oude 7-pins aansluiting.

Lien

Lid
Edwin,

Ik heb een Yeti met afneembare trekhaak. Er zit inderdaad een afdekplaat voor het "trekhaakgat". Deze is dezelfde kleur als de rest van de grijze onderplaat.

Erwin

Lid
Hoi Lien,

Moet op mijn Yeti nog wachten tot begin januari 2011. Bij mijn fabia was het niet zo fraai gezicht. Wil je misschien een foto maken van de achterzijde?

Liefst foto met gemonteerde trekhaak en met afdekplaatje. Ik heb heel het internet afgezocht naar een plaatje hiervan maar helemaal niets....Je hebt dus de primeur.

Tallguy

Forumguru
Kan een van jullie voor mij aub wat meer close-up foto's posten van jullie Yeti met een vaste trekhaak en een afneembare trekhaak?
Ik overweeg nl om achteraf op mijn 6mnd oude Yeti een trekhaak te laten monteren en wil graag wat duidelijke foto's hoe het in beide gevallen eruit komt te zien (bij afneembaar ook hoe het eruit ziet zonder trekhaak).
Ik kan helaas het youtube filmpje hier niet bekijken en wil toch vlot wat knopen gaan doorhakken (ivm dit )

Alvast bedankt!

Tallguy

Forumguru
Ik heb de offerte binnen: 885euro. Dan heb ik de afneembare trekhaak, verloopstuk van 13 naar 7 polig, witte kentekenplaat en de electra. De prijs in de folder is nl excl de werkzaamheden :(

Hetzer

Forumguru
Tja is inderdaad wel prijzig bijna 900 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!

ervaring leert dat het ook wel eens loont om bij verschillende dealers in de regio een offerte te vragen.

EdK

Forumguru
Vind niet dat je zomaar kunt schreeuwen dat het te duur is.
Dat kun je pas als je alle offerte's naast elkaar legt en bekijkt per offerte wat je ervoor krijgt.
Want zoals wel vaker gebeurd hoeven de goedkoopste uiteindelijk niet de goedkoopste te zijn.

Bovenaan Onderaan