Aflevering Oct III HB Greenline business

MaRco2

Forumguru
Werken perfect. Ik heb geen dubbele bodem, maar losse dingen liggen in een plastic mandje die daarmee vastgezet is en zijn er nooit overheen gestuiterd. En in het vakje rechtsachter (waar de netten in liggen en trekhaakverloopje e.d.) waar die hoekjes normaal zitten.
 
Werken perfect. Ik heb geen dubbele bodem, maar losse dingen liggen in een plastic mandje die daarmee vastgezet is en zijn er nooit overheen gestuiterd. En in het vakje rechtsachter (waar de netten in liggen en trekhaakverloopje e.d.) waar die hoekjes normaal zitten.

Tijdens de proefrit werd ons verteld dat die hoekjes er ook bij zaten (was standaard) bij aflevering werd er gezegd dat ze geen onderdeel waren van de Greenline Businessline uitvoering... had ze ook graag gehad want leken mij ook rete handig :/
 

MaRco2

Forumguru
Zulke dingetjes zijn via een autoshop ook wel te vinden, maar zitten toch minder vast dan deze originele (of het klitteband werkte bij andere auto's minder).
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb ooit 2 setjes van 4 rechthoekige blokjes (hechtoppervlak ca. 2 x 10 cm) bij de Makro meegenomen. Daarmee kun je alle mogelijke vormen zodanig inklemmen dat ze niet verschuiven - want basisbeginsel bij ladingzekering: geef het spul niet de kans om te gaan schuiven en daardoor extra impact te genereren.
Werkt puik!
 
Ik heb er vanmiddag 4 gekocht. €7,40 excl. btw per stuk. Gewoon bij de dealer.... Ik heb namelijk het bagagepakket waardoor ik helaas de nettenset niet kan gebruiken. De bevestigingspunten zijn onbereikbaar. Dit is dus een perfecte oplossing!
 

Joske

Forumguru
Ik heb er vanmiddag 4 gekocht. €7,40 excl. btw per stuk. Gewoon bij de dealer.... Ik heb namelijk het bagagepakket waardoor ik helaas de nettenset niet kan gebruiken. De bevestigingspunten zijn onbereikbaar. Dit is dus een perfecte oplossing!
Foto? ben nogal nieuwsgierig, dit past gewoon vast in gelijk welke koffer met stoffen bekleding?
 

Rooie

Actief lid
Als je een dubbele vloer hebt, dan kan je de nettenset niet meer gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
9ahu6ure.jpg
da2ymu4y.jpg
u6y8agur.jpg
abe2yga7.jpg
 
Bij dezen.... Op de eerste 3 foto's is te zien dat de bevestigingspunten achter de verhoging wegvallen. Op de laatste is het "hoekje" te zien. Daar heb ik er 4 van gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Rooie

Actief lid
Ik vind het knullig dat ze daar geen rekening mee houden als je dubbele laadvloer hebt dat je dan geen andere nettenset krijgt en andere bevestigings punten
 
Helemaal mee eens! Heb ik ook aangegeven bij Skoda. Iemand die het bagagepakket neemt doet dat niet voor niets. Het zou dan fijn zijn als je je bagage ook kan vastzetten middels een net of iets dergelijks. Ik zou in de toekomst dus ook geen bagagepakket meer nemen..... Wat trouwens ook vervelend is is dat je het bagagescheidingsnet alleen kan demonteren door de gehele achterbank naar voren te klappen. Je kunt ook niet meer alleen 1 van de 2 delen omlaag klappen. Dat betekent dat ik iedere keer de kinderstoel uit de auto moet slopen, het scheidingsnet moet demonteren om vervolgens de bank te kunnen klappen...... Valt een beetje tegen. Een beetje maar hoor, want verder ben ik heeeeeel blij met mijn O3 :thumbsup:
 

Rick

Senior Member
Je kunt ook niet meer alleen 1 van de 2 delen omlaag klappen. Dat betekent dat ik iedere keer de kinderstoel uit de auto moet slopen, het scheidingsnet moet demonteren om vervolgens de bank te kunnen klappen...... Valt een beetje tegen.
Dit dacht ik ook, maar is niet zo. Mijn vriendin zei laatst doodleuk dat het heel makkelijk was om het 1/3e deel neer te klappen. Ik geloofde haar niet en ging zelf even kijken, maar het klopt. Je kunt zonder iets te demonteren je 1/3e deel wel neerklappen. Het scheidingsnet zit daar niet aan vast. Verder met je eens. Er is iig voor die vastzethoekjes ook totaal geen reden om die niet mee te leveren, want die kunnen ook met dubbele vloer gewoon in de uitsparing rechts. Overigens vind ik die dubbele vloer wel ideaal. Nooit meer de bekende rotzooi achterin slingeren. Alles netjes onder de vloer. Als je zelfs geen reserverwiel hebt heb je een dubbele dubbele vloer, want onder de onderste mat kun je ook nog spullen kwijt (sleepkabel, reservejas, verbandset etc).
 
Dat het 1/3 deel kan worden neergeklapt zag ik vanmiddag idd ook. Daar staat de kinderstoel helaas tegenaan, dus die moet er dan sowieso uit (ja ik weet dat ik de stoel dan beter aan de andere zijde kan plaatsen, maar dan kan vrouwlief niet zo ver naar achter zitten i.v.m. De voeten van de kleine... :banghead:).
 

Rick

Senior Member
Die zit verder naar achteren dan jij? Is bij mij andersom dus daarom de kleine achter de bijrijder
 
Bovenaan Onderaan