Aflevering Oct III HB Greenline business

Broomer

Nieuw lid
Op 19-12 de nieuwe Oct III HB greenline business afgehaald. Mooie auto voorzien van xenon verlichting, stoelverwarming en Columbus navigatie.
Helaas toch een paar aflever punten:
- parkeer sensoren achter werken niet. (Na 1,5 dag in de garage bleek een aangepaste software code nodig te zijn
- mist lampen met zilver behuizing ipv zwarte (hier word navraag gedaan bij importeur: wat is nu wel bijbehorend?!)
- vocht in koplampen, met name langs de LED dagrijverlichting. Dit komt regelmatig voor bij nieuwe wagens volgens de dealer?! "Moet na een verloop van tijd wegtrekken". Wie heeft deze ervaring.

Tot slot de stoelverwarming: zelfs in stand 1(laagste) niet aangenaam warm , maar heet. Doormeten van de 3standen toont dat deze wel werken. Zijn er meer hete ervaringen?
Als allerlaatste: wel/ niet rode lampjes in de voorportieren ipv reflectoren?

Graag aanvullende ervaringen en commentaar?
 

Hetzer

Forumguru
Vocht achter de dunne moderne heldere koplampen komt voor bij elke auto, en kan geen kwaad, trek weg als de lampen aanstaan
 

bassel

Lid
Ondanks de puntjes wens ik je toch veel plezier met je nieuwe O3.

Bij het lichtpakket horen inderdaad donkere mistlampen. Bij mij hebben ze ook de verkeerde erin laten zitten.
Dankzij snelle dealer binnen een paar uur akkoord gekregen dat deze mogen worden vervangen en Pon dit onder garantie afwikkelt.

Ook ik heb bij de ledstrip wat condens zitten. Trek inderdaad weg tijdens branden. Hou dit wel in de gaten maar denk dat dit komt door temperatuur verschil van de xenon en led??

In mijn greenline BL zitten ook reflectoren in de deur. Weet niet of dit lampjes horen te zijn heb ik nog niet naar gekeken.
 

Rick

Senior Member
Vind de stoelverwarming ook in standje 1 te warm. Zet hem meestal kort aan en dan laat ik hem uit.
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom hier.

Stoelverwarming herken ik niet. Ik zet hem met normaal weer op 1 en als het frisser is op 2. Geen enkel probleem met continu aanhouden.

Voor de rest, ook mijn wagen heeft reflectoren in de deuren.
 

Rooie

Actief lid
Welkom hier.

Stoelverwarming herken ik niet. Ik zet hem met normaal weer op 1 en als het frisser is op 2. Geen enkel probleem met continu aanhouden.

Voor de rest, ook mijn wagen heeft reflectoren in de deuren.
Wat bedoelen jullie hiermee, missen jullie de instapverlichting?
 

tha a

Senior Member
Greenline is op basis van Ambition. Daar zitten reflectors in de deuren. Pas bij Elegance zitten er lampjes in de deuren..
 

Joske

Forumguru
ik ervaar persoonlijk de stoelverwarming (in mijn O2 natuurlijk) aangenaam afhankelijk van welke kledij ik aan heb.. Als ik warm aangekleed ben is stand 3 na een 10min te warm en schakel ik over naar stand 2. Ben ik minder warm aangekleed kan ik enkel stand 1 nog verdragen. Dus weet niet of dat mee in jullie ervaring opgenomen is?
 

O3-Rider

Senior Member
Jup reflector in de portieren....

Stoelverwarming ervaar ik eigenlijk niet zo.
3 is echt veel te heet (voor mij), standje 1 is prima, maar na 10 min gaat tie toch uit..
 

skodaboy

Forumguru
heb ook stoelverwarming in de 02,stand 3 (voor mij) nog nooit gebruikt..
bij het weg rijden zet ik het meestal op stand 1,soms 2 hangt er vanaf hoe koud het is...
maar stand 1 is goed verdraagzaam..maar zet het na een tijdje toch uit..

mijn vriendin heeft er zo'n handje van weg om de stoelverwarming op stand 3 te zetten,
maar draait na gebruik de knop niet altijd terug naar de 0 stand,dus ik heb al een paar keer mogen ervaren hoe warm/heet stand 3 wordt..:D
 

Noord26

Forumguru
Stoelverwarming gaat als het goed is automatisch uit na een bepaalde tijd als je niet op de stoel zit. Dat is tenminste wel het geval bij ons bolide. Sleutel uit contact betekend ook automatisch stoelverwarming uit. Dus bij starten staat hij nooit aan. Wat ook zeker aan te raden is bij een dergelijk enorme stroomverbruiker voordat de motor aangeslingert is?
 

Remakil

Forumguru
Heb er niet op gelet bij de O3, maar bij zijn voorganger de Ibiza kon ik de stoelverwarming pas aanzetten als de motor draaide...
 
Bij de O3 gaat de stoelverwarming uit zodra je de motor uit zet. De eerste keer dat ik het gebruikte drukte ik 1 keer op het knopje. Warmste stand, standje 3... Dat had ik niet in de gaten. Pffffffff heeeeeeeet! :sterretjes:
 
heb wel het idee dat de stoelverwarming een stuk "warmer" is dan in de O2. Heet is misschien wat overdreven, maar zeker duidelijk aanwezig. In de O2 reed ik regelmatig op stand 2 nu eigenlijk uitsluitend op stand 1 (en die voelt (vooral in de onderrug) warmer
 
Greenline is op basis van Ambition. Daar zitten reflectors in de deuren. Pas bij Elegance zitten er lampjes in de deuren..

Als de Greenline op basis van de Ambition is, zouden er dan ook geen vastzetelementen in de kofferbak horen te zitten? Deze ontbreken bij mijn GL BL en volgens Skoda Nederland zijn deze standaard vanaf de ambition: https://www.facebook.com/SkodaNL/posts/697780880256182

Bij mij is de stoelverwarming ook goed te doen op standje 1
 

Octaviadriver

Nieuw lid
heb wel het idee dat de stoelverwarming een stuk "warmer" is dan in de O2. Heet is misschien wat overdreven, maar zeker duidelijk aanwezig. In de O2 reed ik regelmatig op stand 2 nu eigenlijk uitsluitend op stand 1 (en die voelt (vooral in de onderrug) warmer
Yep, ik heb precies dezelfde ervaring: stoelverwarming in O3 is warmer dan in mijn O2 (hiervoor). Dus: in O2 nog wel eens op "2" gezet, in O3 max. op "1" !
 
Bovenaan Onderaan